x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto 220d cabrio, extravaganţă pentru buzunare largi

220d cabrio, extravaganţă pentru buzunare largi

de Cătălin F. Vărzaru    |    03 Iun 2015   •   14:51
220d cabrio, extravaganţă pentru buzunare largi
Sursa foto: unknown

O decapotabilă te face să te simţi ca în reclame. Soare, vacanţă, lux. Devii inconfundabil în trafic. Dacă mașina din povestire mai e şi un BMW, poţi să stârneşti doar două sentimente: admiraţia celor care te înţeleg sau ura celor care te invidiază. Am testat vreme de trei zile de primăvară nu doar un BMW 220d cabriolet, ci şi sentimentele semenilor. Vorba unui amic: „Ăştia or să creadă că am furat de la ei”.

Seria 2 este cea mai nouă invenţie a inginerilor de la BMW în clasa compact. Am testat câteva zile şi vreo 700 de kilometri un 220d cabriolet, o maşină creată special pentru aventură în doi. De la design, la materialele folosite, Seria 2 cabriolet a fost gândită să uimească, să sară-n ochi. Fiind vorba de un BMW clasic, nu un futurist electric, toate lucrurile sunt la locul lor. Forma exterioară a suferit uşoare inflexiuni pentru a-i pune punctul de strălucire necesar unei decapotabile. Interiorul este atent compus pentru a fi pe placul unui utilizator BMW, dar anumite detalii, gen intarsii din lemn, scot în evidenţă clasa maşinii. Interesant este că sunetul de înaltă fidelitate este păstrat cu aceeaşi acurateţe, fie că vorbim despre habitaclul descoperit, fie că avem de-a face cu varianta închisă soft-top, un acoperiş din material textil special compus din mai multe straturi.

Fără acoperiș, la 180 km/h
La fel de interesantă este aerodinamica construcţiei. Perdeaua de aer curge perfect peste parbriz şi geamurile laterale ca şi când deasupra capului n-ai avea cerul liber, ci un acoperiş din sticlă. Zgomotul la 180 de km/h cu maşina decapotată poate fi acoperit lejer de instalaţia de sunet. Simţi puterea aerului odată ce scoţi mâna prin plafonul imaginar. Acţionarea acoperişului soft-top se face printr-o simplă apăsare de buton până la o viteză de 50 de km/h şi durează 20 de secunde toată procedura. Soft-topul intră într-un spaţiu special rezervat în portbagaj. Există loc pentru patru pasageri, iar port-bagajul are o capacitate decentă, ţinând cont că vorbim despre un cabriolet.

190 de cai în libertate
Evident, fiind vorba despre o maşină de lux, tehnologia adoptată de BMW este pe măsură. Există o echipare specială „luxury line”, care este completată de gadgeturi precum Selective Beam şi faruri adaptative cu led, un mod de iluminare inteligent, creat pentru a nu deranja partenerii de drum, sau o protecţie la răsturnare special concepută pentru pasagerii unui cabriolet. Servotronicul adaptează reacţia direcţiei în funcţie de viteză, dând unui 220d cabriolet un răspuns mai soft, dar la fel de precis, ca cel cunoscut pe un BMW. Modelul testat a avut sub capotă un motor turbo diesel de 2 litri, setat pentru o putere de 190 de cai, care asigură un sprint până la 100 de km/h în 7,5 secunde pentru un autovehicul cu o masă de peste 1,6 tone. Suspensia M asigură o combinaţie perfectă între sportivitate şi confort. Consumul mediu înregistrat de mine după 720 de km a fost de 6,5 litri/100 de km, majoritatea drumului în regim Sport, cu prea puţin EcoPro. Am lăsat maşina la dealer cu micul regret că n-avem mai mult de 4-5 de luni adecvate unui astfel de automobil şi cu marele regret că nu am 39.680 de euro cu TVA, sau 58.477 de euro cu opţionale, pentru a-mi transforma radical viaţa.



PLUSURI
Lux şi vizibilitate în trafic
Putere şi confort
Senzaţie de libertate

MINUSURI
Preţ
Necesitatea unui garaj
Puţine luni în care poate fi folosită decapotată
 

×
Subiecte în articol: BMW 220d cabriolet