x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Frankfurt. Criza auto continuă. La fel şi cursa pentru maşini din ce în ce mai tehnologizate

Frankfurt. Criza auto continuă. La fel şi cursa pentru maşini din ce în ce mai tehnologizate

de Sebastian S. Eduard    |    10 Sep 2013   •   17:25
Frankfurt. Criza auto continuă. La fel şi cursa pentru maşini din ce în ce mai tehnologizate
Sursa foto: FREDRIK VON ERICHSEN/EPA/Intact Images

Peste 70 de modele sunt prezentate în premieră la cea de-a 65-a ediţie a Salonului Auto de la Frankfurt. Cel mai important salon de pe bătrânul continent aşteaptă începând de mâine aproape un milion de vizitatori, dacă este să ne raportăm măcar la precedenta ediţie, cea din 2011, care a strâns 928.000 de intrări. În fine, pentru amatorii de cifre mai putem să dăm câteva: Târgul se întinde pe o suprafaţă cât 32 de terene de fotbal – aproximativ 230.000 de metri pătrati, relatează Mediafax.
Salonul Auto reuneşte cele mai importante nume din industria auto mondială; toată lumea a venit cu tehnologiii de ultimă oră de aceea, parcă mai mult ca niciodată, ies în evidenţă vehiculele electrice, automobile cu propulsie hibridă şi prototipuri menite să demonstreze cele mai noi tehnologii şi idei de design.
Mulţi producători  prezintă un număr mare de automobile electrice şi cu propulsie hibridă. Cu toate acestea nu sunt uitate nici “supercarurile”. Şi, evident, pentru amatorii de Science Fiction, cele mai importante vor fi maşinile-concept.

Cele mai...

BMW prezintă la Frankfurt modelul electric i8, un automobil sport de lux care poate accelera de la 0 la 100 de kilometri pe oră în 4,5 secunde. Audi a pregătit un concept hibrid Nanuk Quattro cu propulsor de 544 de cai putere, un motor V10 de 5.0L şi o viteză maximă limitată la 305 kilometri pe oră. Mercedes va prezenta modelul GLA, iar Lexus va aduce conceptul LF-NX, care preia de la Toyota sistemul hibrid de mare succes.

Toyota vine cu o versiune concept a modelului compact Yaris, echipată cu trei motoare electrice şi un propulsor pe benzină cu 4 cilindri, sistem capabil să dezvolte 420 de cai putere.

Volkswagen, cel mai mare producător auto european, va dezvălui o variantă electrică a popularului Golf şi un model Up! cu baterii.

Noua generaţie de i10, dar şi un facelift pentru ix35, împreună cu i20WRC sunt propunerile Hyundai pentru acest salon. Jeep ne propune o ediţie limitată, Jeep Wrangler Polar, menită să ducă mai departe numele emblematicului Jeep Wrangler.
Kia a lansat oficial noul concept pregătit pentru piaţa europeană - “Kia Niro”. Automobilul a fost desenat la studioul de design Kia din Frankfurt, la mai puţin de un kilometru distanţă de locul în care este expus pentru prima dată, sub îndrumarea directă a lui Gregory Guillaume, şeful de design Kia pentru Europa. Pentru că a fost gândit în Europa, conceptul Niro respectă tendinţele şi gusturile europenilor în materie de autoturisme.

Tot la Frankfurt, Peugeot lansează noul Peugeot 308 şi modelele restilizate: 3008 şi 5008; modelele BlueHDi (tehnologie exclusivă de depoluare Diesel Euro 6), oferta hibridă Diesel HYbrid4, modelul demonstrativ 208 HYbrid FE şi conceptul 2008 HYbrid Air. La acestea se adaugă exclusivistul RCZ-R, o versiune inspirată de emblematicul coupé sport RCZ.

Salonul Auto de la Frankfurt aduce, de asemenea, noutăţi semnificative şi în zona SUV-urilor de mici dimensiuni, categorie care s-a dezvoltat accelerat în ultimii ani odată cu succesul unor modele precum Dacia Duster sau BMW X1. De exemplu, cota de piaţă a SUV-urilor în Germania, cea mai mare economie europeană, a crescut de peste două ori faţă de anul 2009, de la 7% la 16%.

Tehnologii
Salonul Auto de la Frankfurt va scoate în prim-plan şi progresele înregistrate în materie de conectare a automobilului la internet, în sinergie cu smartphone-ul şi serviciile de navigaţie şi geolocaţie.
Mercedes va demonstra o variantă a sedanului de lux Clasa S care poate conduce autonom în trafic, pentru a reduce stresul conducătorului auto. Maşina inteligentă insistă însă ca şoferul să ţină mâinile pe volan. şi alte companii vizează astfel de sisteme de condus asistat, însă continuă să întâmpine bariere tehnologice şi de natură juridică.

În Statele Unite şi Europa, producătorii auto testează tehnologii prin care automobilele ar putea comunica între ele şi cu infrastructura pe care circulă, pentru a avertiza conducătorii auto în ceea ce priveşte eventuale obstacole greu de anticipat. Mercedes va efectua primele teste pe asfalt cu un astfel de model încă din acest an, sperând să câştige astfel la capitolul siguranţă. Tehnologia este încă departe de a ajunge pe modele de serie.
Salonul Auto de la Frankfurt se desfăşoară într-o peroadă dificilă pentru industria auto europeană. Vânzările de autoturisme de pe continent au scăzut cu aproximativ 20% în ultimii cinci ani, la cel mai redus nivel din ultimii 20 de ani.

Duster facelift

Evident că Dacia nu putea lipsi de la Frankfurt.  Noul Duster, cu un exterior mai modern şi un interior schimbat, cu tapiţerii noi şi o nouă planşă de bord, reprezintă principalul punct de atracţie de la standul producătorului. Modelul vine cu un alt interior, modern si confortabil, care reflectă apartenenţa la modelele 4x4, iar pentru a sublinia designul şi caracteristicile 4x4 ale noului Duster, Dacia oferă diverse posibilităţi de personalizare prin intermediul unei game largi de accesorii.

Iată câteva dintre cele mai populare modele care s-au lansat cu prilejul Frankfurt Motor Show:

ASTON MARTIN

V12 Vantage S
Vanquish Volante
CC100 (concept)

AUDI
Audi A8 şi S8 (facelift)
Sport Quattro (concept)

BENTLEY
Continetal GT V8 S
Continental GT3 (motorsport)

BMW
X5
Seria 4
i3
i8
Seria 5 & Touring & Gran Turismo (facelift)
M5 & M6 (facelift)
X5 M50d
M4 Concept (concept)
Concept5 X5 eDrive (concept)

BRABUS

B63S

BUGATTI

Veyron Legends

CHEVROLET
Camaro

CITROEN
Grand C4 Picasso
Cactus (concept)
DS3 Racing Cabrio (concept)

DACIA
Duster (facelift)

FERRARI
458 Speciale (ediţie specială)

FIAT
500L Living

FORD
S-Max (concept)
Mondeo Vignale (concept)

HONDA
Civic Tourer

HYUNDAI
i10
ix35 (facelift)
ix35 (Fuel Cell)
i20WRC

INFINITI
Q30 (concept)

JAGUAR
Project 7 (concept)
C-X17 (concept)

JEEP
Jeep Wrangler Polar

KIA
Soul
Niro (concept)

LAMBORGHINI
Egoista (concept)
Gallardo Squadra Corse

LAND ROVER
Discovery (facelift)
Defender LXV (ediţie specială)
Range Rover Hybrid (prototip)
LEXUS
LF-NX (concept)

MASERATI
Quattroporte Ermenegildo Zegna (ediţie specială)

MAZDA
Mazda3
Mazda3 Sedan

MERCEDES-BENZ
S-Class
GLA
S63 AMG
S500 Hybrid Plug-in
S-Class Coupe (concept)
CLA 45 AMG Racing Series (concept)

MINI
Vision (concept)
Camper, Camp, Cowley (concepte)

NISSAN
Micra (facelift)
Micra Nismo

OPEL
Insignia (facelift)
Insignia OPC (facelift)
Insignia Country Tourer
Monza (concept)

PEUGEOT

308
3008 (facelift)
RCZ R

PORSCHE
918 Spyder
911 Turbo / 911 Turbo S
911 Carrera S 50 Years Edition (ediţie specială)
Porsche Panamera Diesel

RENAULT
Megane (facelift)
Koleos (facelift)
Renault Megane RS RB8 (ediţie limitată)
Twizy RenaultSport F1 (concept)

SEAT
Leon ST

SKODA
Octavia RS
Rapid Spaceback
Yeti (facelift)

SMART
FourJoy (concept)

SUZUKI
Swift (facelift)
Swift Sport 5 uşi & Swift 4x4

TOYOTA
Corolla, versiunea Europa
Land Cruiser 150 (facelift)
Yaris Hybrid-R (concept)

VOLKSWAGEN
Golf GTI
Golf R
e-Golf
e-up!
Polo R WRC
Cross Caddy
Golf GTI Design Vision (concept)

VOLVO

Concept Coupe (concept)


×
Subiecte în articol: salon auto salon auto Frankfurt