x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto A fost i3, urmează i8

A fost i3, urmează i8

de Sebastian S. Eduard    |    08 Aug 2013   •   16:14
A fost i3, urmează i8

BMW a planificat lansarea a 25 de modele noi în 2013 şi 2014, 10 dintre acestea fiind complet noi. Unul dintre acestea a fost deja lansat, cu mult entuziasm, este vorba de i3. Un altul deja se vede la orizont – vorbim de i8. În contextul în care, conform Bloomberg, cel mai mare producător de automobile de lux la nivel mondial a anunţat o scădere de 8,8% a profitului pentru trimestrul al doilea este de văzut dacă BMW va ceda în a doua jumătate a anului poziţia de lider. Mercedesul contraatacă şi el şi promite 13 noi modele noi până la finele lui 2020. Tot până atunci Audi spune că îşi va dubla numărul de modele SUV...

Scăderea profitului se datorează în special modelelor noi şi tehnologiei în care BMW a investit masiv în ultima vreme. Oficialii BMW declară că această pierdere este însă “calculată”. Cu alte cuvinte, nu o pierdere, o investiţie. Pentru viitor.

i3,

Lansarea lui i3 (foto 1) marchează şi o schimbare de optică a bavarezilor în ceea ce priveşte filosofia viitorului. Întreg spaţiul german miza, până recent, în eficientizarea modelelor diesel încercând să “stoarcă” tot ce se poate din acest tip de propulsie. În tot acest timp ce asiaticii mizau pe hibrid, modelele electrice fiind socotite “capricii”.

Cu venirea lui i3, BMW investeşte masiv în segmentul “electricelor”. Propune un model cu şasiu de aluminiu şi fibră de carbon şi un motor electric de doar 50 de kilograme dar care generează o putere de 125 kW/170 CP şi un cuplu maxim de 250 Nm, disponibil din prima clipă. Astfel,  BMW i3 sprintează de la 0 la 60 km/h în aproximativ 3,7 secunde şi de la 0 la 100 km/h în 7,2 secunde. Acumulatorul litiu-ion oferă modelului BMW i3 o autonomie între 130 şi 200 km. În fine, prelungirea autonomiei se face cu ajutorul unui motor pe benzină, cu doi cilindri (650 cmc), care dezvoltă 25 kW/34 CP care îţi mai “oferă” încă  300 de kilometri.

i3: hibrid plug-in


După premiera mondială a primului model electric al mărcii - BMW i3, următorul pas al BMW Group va fi extinderea cu un model sport, BMW i8. Acest model hibrid plug-in este cea mai avansată maşină sport a momentului, care extinde filosofia de bază a dezvoltării durabile BMW i spre un nou segment auto.

BMW i8 aduce plăcerea condusului tradiţională pentru BMW într-o formă revoluţionară. Aceasta este reflectată de designul emoţional şi combinaţia specială între performanţele dinamice de maşină sport şi consumul de model de clasă mică. Caroserie uşoară şi optimizată aerodinamic, tehnologie de propulsie electrică BMW eDrive, motor turbo compact pe benzină de 1,5 litri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo şi gestiune inteligentă a energiei - prin combinarea acestora BMW i8 marchează o nouă etapă în evoluţia strategiei Efficient Dynamics. Abordarea revoluţionară realizează un echilibru fără precedent între performanţe şi consumul de combustibil. Datorită celulei pasagerilor din fibră de carbon CFRP, BMW i8 are o masă deosebit de mică pentru un automobil hibrid plug-in.

Câteva cifre

Sistemul hibrid plug-in al BMW i8 este specific acestui model. Motorul compact pe benzină, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, este combinat cu un sistem de propulsie electrică şi un acumulator litiu-ion care poate fi reîncărcat la o sursă casnică de curent. Motorul pe benzină, care dezvoltă 170 kW/231 CP, îşi transferă puterea spre puntea spate, în timp ce electromotorul de 96 kW/131 CP acţionează puntea faţă. Această configuraţie oferă o autonomie în regim exclusiv electric de până la 35 de kilometri şi o viteză maximă de 120 km/h. Când sunt utilizate ambele sisteme, automobilul beneficiază de tracţiune integrală, cu accelerări puternice şi gestionare dinamică a cuplului la abordarea sportivă a virajelor. Cel mai puternic motor dintre cele două acţionează puntea spate. Utilizând cele două surse de putere, timpul de sprint (0-100 km/h) este estimat că va coborî sub 4,5 secunde. Accelerarea liniară este menţinută chiar şi la viteze ridicate din moment ce interacţiunea celor două surse de putere absoarbe eficient orice întrerupere a fluxului de putere la schimbarea vitezelor. BMW i8 atinge o viteză maximă de 250 km/h (limitată electronic) care poate fi atinsă şi menţinută când automobilul este propulsat exclusiv de motorul pe benzină.

Supermateriale

Prin combinaţia dintre modulul Drive din aluminiu şi celula CFRP a pasagerilor (modulul Life), BMW i8 este un exemplu elocvent al designului ultrauşor inteligent - unul dintre principiile directoare ale strategiei Efficient Dynamics. Utilizarea unui material high-tech foarte uşor precum CFRP, care oferă performanţe deosebite şi în caz de accident, permite o reducere a masei cu 50% faţă de oţel şi cu aproape 30 de procente comparativ cu aluminiu, în condiţiile în care rezistenţa este aceeaşi sau chiar mai mare. Aceste economii compensează masa motorului electric şi a acumulatorului de înaltă tensiune, astfel că masa proprie a BMW i8 este mai mică de 1.490 de kilograme.

De asemenea, BMW i8 este primul automobil de serie din lume care este echipat cu sticlă ranforsată chimic. Această tehnologie inovatoare, utilizată până în prezent în special la fabricarea terminalelor smartphone, are ca rezultat o rezistenţă foarte mare. Paravanul dintre compartimentul pasagerilor şi portbagajul BMW i8 constă în două straturi de sticlă ranforsată chimic, fiecare cu o grosime de numai 0,7 milimetri, cu o folie acustică între acestea. Pe lângă proprietăţile acustice excelente, un alt avantaj al acestei soluţii este scăderea masei cu aproximativ 50% în comparaţie cu sticla laminată convenţional.

×