x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

APIA: Eliminarea timbrului de mediu va genera creşterea numărului de autovehicule vechi şi diminuarea încasărilor la bugetul de stat

0
24 Oct 2016 - 17:51
APIA: Eliminarea timbrului de mediu va genera creşterea numărului de autovehicule vechi şi diminuarea încasărilor la bugetul de stat pixabay.com


Eliminarea timbrului de mediu va genera efecte negative şi imediate în piaţa auto, va conduce la creşterea numărului de autovehicule vechi, poluante, a nivelului de poluare atmosferică, iar pe de altă parte încasările la bugetul de stat se vor diminua considerabil, atrage atenţia Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), într-un comunicat de presă, transmis, luni, AGERPRES.

Proiectul de lege de relaxare a fiscalităţii/birocraţiei, prin eliminarea unui număr important de taxe, printre care şi timbrul de mediu (prevăzut în OUG 9/2013), a fost avizat favorabil, luni, în Comisia pentru buget, finanţe şi bănci a Camerei Deputaţilor.

"Timbrul de mediu, însă, este un instrument de politică economică de importantă crucială pentru ramură economică pe care o reprezentăm. Expertiza membrilor şi specialiştilor noştri, precum şi documentaţia de care dispunem în acest moment referitoare la practica europeană în domeniu, dar şi evoluţiile viitoare previzibile pentru piaţa auto, ne îndreptăţesc să considerăm că eliminarea timbrului de mediu (OUG 9/3013) va genera grave efecte negative şi imediate pe multiple paliere ale societăţii şi economiei româneşti (...) Posibila adoptare a acestui proiect de lege va duce la creşterea poluării din marile oraşe (confirmată de procedura de pre-infringement în care se află România pentru nerespectarea cerinţelor legislaţiei comunitare în privinţa calităţii aerului), precum şi la deteriorarea nivelului de siguranţă în trafic (unde România înregistrează un dramatic loc 2 în UE în ceea ce priveşte numărul de victime ale accidentelor rutiere), dar şi la scăderea activităţii producătorilor şi importatorilor autorizaţi de automobile, cu impact direct extrem de negativ în ceea ce priveşte restructurarea unui număr semnificativ al locurilor de muncă, sau diminuare a încasărilor la bugetul de stat, ca şi consecinţă iminentă a reducerii activităţii din acest sector, concomitent cu creşterea abruptă a volumului de tranzacţii nefiscalizate", precizează APIA.

Potrivit Asociaţiei profesionale, 'afirmaţia/motivaţia precum că timbrul de mediu ar fi 'ilegal'" nu este una care să corespundă cu cele precizate de Curtea de Justiţie a UE - CJUE', iar în acest sens este amintit cazul Manea din 14 aprilie 2015 şi 9 iunie 2016.

Pe de altă parte, APIA susţine că eventuala eliminare a timbrului de mediu va duce şi la diminuarea încasărilor la bugetul de stat (TVA, impozit profit, impozite angajaţi), ca urmare a scăderii vânzărilor de autovehicule noi (estimată la circa 30%).

În plus, disponibilizarea unui număr de câteva mii de angajaţi din industria constructoare de automobile şi din sectorul distribuţiei de autovehicule va genera cheltuieli de la bugetul de stat cu indemnizaţiile de şomaj ale persoanelor disponibilizate, dar şi scăderi ale veniturilor la bugetul asigurărilor sociale ca urmare a diminuării masei salariale.

De asemenea, eliminarea timbrului de mediu va conduce la creşterea vârstei medii a parcului auto naţional, iar România va deveni al doilea 'cimitir de maşini vechi' al Europei, după Polonia, şi va anula eforturile financiare de curăţare a parcului realizate în ultimii 11 ani prin Programul 'Rabla'.

"În Polonia, ţară care nu are o taxă de înmatriculare care să limiteze intrările de autovehicule rulate în parcul auto naţional, se confruntă începând cu anul aderării la UE cu importuri masive de autoturisme rulate (circa 1 milion în primii ani şi 800.000 în cei din urmă), majoritatea dintre acestea având peste 10 ani vechime', subliniază APIA în comunicatul citat.

În plus, Asociaţia menţionează, printre alte efecte negative ale eliminării timbrului de mediu, scăderea comerţului cu autovehicule noi şi afectarea posibilităţii de atragere de noi investiţii în sectorul auto, dar şi stabilitatea investiţiilor deja realizate.

'Ţinând cont de cele de mai sus, suntem îndreptăţiţi să credem că, prin eliminarea timbrului de mediu, sectorul auto din România riscă în acest moment de uşoară revenire - după ce ani de zile a înregistrat cele mai mari scăderi pe plan european - să revină la trendul negativ cu efecte dezastruoase pe termen mediu şi lung pentru mediul afaceri şi angajaţii din acest sector, ceea ce va genera şi un impact pe măsură asupra încasărilor la bugetul de stat, dar şi asupra economiei în ansamblul ei', precizează APIA.

Comisia pentru buget-finanţe a Camerei Deputaţilor a avizat favorabil, luni, cu numai o abţinere, proiectul de lege iniţiat de liderul PSD, Liviu Dragnea, care prevede eliminarea unor taxe nefiscale.

Astfel, printre taxele ce vor fi eliminate se află timbrul de mediu pentru autovehicule, taxe la Registrul Comerţului, taxe consulare şi de cetăţenie, taxe pentru cazierul fiscal, taxa suplimentară pentru eliberarea paşaportului temporar, taxa pentru pierderea sau modificarea actelor, taxe extrajudiciare de timbru, taxa pentru permisele de pescuit recreativ sau sportiv, taxa pentru serviciile prestate de MAI pentru public, tarifele percepute de Casa Naţională de Pensii.

Reprezentanţii asociaţiilor din industria auto au susţinut ca timbrul de mediu pentru autovehicule să nu fie eliminat, arătând că, în caz contrar, va creşte poluarea, vânzările de autovehicule noi vor scădea şi nu vor mai putea fi finanţate unele programe, precum 'Rabla'.

Proiectul urmează să intre în dezbaterea plenului Camerei Deputaţilor în şedinţa de marţi, de la ora 10,00, sub rezerva depunerii raportului comisiei, a precizat secretarul Camerei Marcel Ciolacu.

Săptămâna trecută, ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Cristiana Paşca Palmer, a declarat că există alternativă la înlocuirea timbrului de mediu, o taxă pe consumul de combustibil, care să fie de aproximativ 2 lei pentru fiecare plin, la care să se adauge o impozitare diferenţiată a maşinilor în funcţie de norma de poluare a motorului.

Sursa: AGERPRES

Citeşte mai multe despre:   apia,   timbrul de mediu

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de