x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto BMW i3, prima maşinuţă electrică “Made in Bavaria”. Primele informaţii oficiale (GALERIE FOTO)

BMW i3, prima maşinuţă electrică “Made in Bavaria”. Primele informaţii oficiale (GALERIE FOTO)

17 Iul 2013   •   17:48
BMW i3, prima maşinuţă electrică “Made in Bavaria”. Primele informaţii oficiale (GALERIE FOTO)

BMW a oferit primele informaţii oficiale cu privire la primul automobil electric din istoria mărcii.

Şasiu de aluminiu, caroserie din fibră carbon

Arhitectura automobilului este concentrată în jurul structurii LifeDrive cu şasiu de aluminiu şi caroserie din fibră de carbon (CFRP) -, electromotorul şi sistemul de management electric, acumulatorul litiu-ion de tensiune ridicată, toate au fost dezvoltate şi produse independent de BMW Group în cadrul programului BMW eDrive.

BMW i3, spune producătorul, asigură un echilibru optim între masă, performanţe şi autonomie pentru mobilitate urbană. Utilizarea unui material uşor precum fibra de carbon CFRP pentru celula pasagerilor a compensat masa suplimentară a acumulatorului litiu-ion, în timp ce poziţionarea pachetului de baterii central şi jos a îmbunătăţit agilitatea automobilului prin distribuţia perfectă (50:50) a maselor şi un centru de greutate deosebit de jos.

170 de cai, suta în 7,2

Motorul electric generează o putere de 125 kW/170 CP şi un cuplu maxim de 250 Nm, disponibil din prima clipă. Motorul cântăreşte doar 50 de kilograme şi oferă o viteză de răspuns fără precedent în universul electromobilităţii. Construcţia specifică a electromotorului hibrid sincron, dezvoltat exclusiv pentru BMW i3, menţine un flux liniar de putere în partea superioară a intervalului de turaţii. BMW i3 sprintează de la 0 la 60 km/h în aproximativ 3,7 secunde şi de la 0 la 100 km/h în 7,2 secunde.

Conceptul de control al BMW i3 cu o singură pedală contribuie suplimentar la experienţa unică a condusului. Modul de recuperare a energiei este activat în momentul în care conducătorul ridică piciorul de pe acceleraţie, electromotorul comută din modul propulsor în cel generator, transferând puterea în acumulatorul litiu-ion. Se realizează astfel un efect de frânare care poate fi controlat cu precizie din pedala de acceleraţie. Funcţia de recuperare este dependentă de viteză, ceea ce înseamnă că automobilul "rulează la liber" cu eficienţă maximă la viteze ridicate şi generează un efect mare de frânare la viteze reduse.

 Autonomie până la 200km

Acumulatorul litiu-ion oferă modelului BMW i3 o autonomie de 130-160 de kilometri în regim de condus cotidian. Aceasta creşte cu aproximativ 20 km, în modul ECO PRO şi încă o dată cu aceeaşi distanţă în ECO PRO+ pentru un maxim real de până la 200 km. Dacă se doreşte, BMW i3 este disponibil şi cu un sistem range extender care menţine încărcarea bateriei litiu-ion la un nivel constant cât timp automobilul se deplasează - activarea se face imediat ce acumulatorul coboară sub un nivel prestabilit. Prelungirea autonomiei se face cu ajutorul unui motor pe benzină, cu doi cilindri (650 cmc), care dezvoltă 25 kW/34 CP şi care este montat în vecinătatea electromotorului, deasupra punţii spate. În traficul cotidian, acest motor prelungeşte autonomia maximă a maşinii până la aproximativ 300 de kilometri.

×
Subiecte în articol: bmw i3 masina electrica bavaria informaţii