x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Cât costă noul Duster

Cât costă noul Duster

de Cătălin F. Vărzaru    |    02 Dec 2017   •   21:10
Cât costă noul Duster

Românii pot comanda noul Duster prezentat în premieră la Salonul de la Frankfurt. Preţul noii maşini pleacă de la 12.350 de euro pentru varianta de bază şi ajunge la 20.300 de euro pentru varianta Prestige, motor diesel de 110 cai-putere, tracţiune integrală, cutie manuală, scaune din piele, cameră multiview, cheie tip mâini libere şi avertizor de unghi mort. Opţionalele enumerate se adaugă variantei de top Prestige, care cuprinde multe alte gadgeturi prezente pe noul Duster. Din nefericire, nu există şi combinaţia 4x4 în combinaţie cu cutia automată, varianta EDC fiind disponibilă doar cu trac­ţiunea 4x2. Noul Duster are reale capabilităţi off-road. La o lungime de 4,34 metri şi o lăţime de 1,8 metri, garda la sol de 210 mm îi permite abordarea unor pante cu un unghi de atac de 30 de grade şi unul de degajare de 33 de grade pentru versiunea 4x4 şi de 34 de grade pentru cea cu tracţiune faţă, unghiul ventral fiind de 21 de grade. În plus, în premieră, există un Hill Descent Control care permite menţinerea sub control a vitezei maşinii la coborârea pe o pantă abruptă. Sistemul acţionează asupra frânelor, asigurând stabilitatea. Există, de asemenea, şi un Hold Hill. Volumul portbagajului este de 478 l, în cazul versiunii 4X2, și de 467 l, în cazul versiunii 4X4. În cazul în care bancheta spate este rabatată, volumul maxim poate ajunge la 1.623 l. Sistemul multiview cuprinde patru camere de filmat: una frontală, două laterale și una în spatele vehiculului. Imaginea compusă îi permite șoferului să observe mai bine ce se află în jurul mașinii sale. Sistemul se declanșează automat în momentul cuplării treptei de marșarier. Atunci când se trece rapid în treapta 1, zona vizualizată pe ecran este preluată de la o altă cameră şi iese din funcţiune atunci când viteza depășește 20 km/h. Avertizorul de unghi mort e alcătuit din patru senzori cu ultrasunete amplasați în cele patru extremități ale vehicu­lului. Aceștia detectează prezența oricărui vehicul aflat în spatele sau în laterala mașinii, într-o zonă aflată la o distanță de trei până la cinci metri. Un martor luminos (LED) aflat în oglinda retrovizoare semnalează automat pericolul. Dacă semnalul de schimbare a direcției de mers este acționat în momentul în care un alt vehicul se află în unghiul mort, martorul se aprinde. Sistemul este activ de la 30 km/h până la 140 km/h. De asemenea, există senzori de aprindere auto­mată a luminilor. 

×