x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cât de agil e cel mai mare Hyundai

0
Autor: Cătălin F. Vărzaru 27 Noi 2019 - 19:30
Cât de agil e cel mai mare Hyundai
Vezi galeria foto


Santa Fe este cel mai mare SUV produs de Hyundai. Tigrul Asiei de Sud-Est în materie de industrie auto îl produce încă din anul 2001, fiind un veteran al mărcii. La majorat, Santa Fe a ajuns un automobil capabil să abordeze aproape toate tipurile de trasee, spațios și confortabil. Dotat cu sisteme inteligente de siguranță, nava amiral a lui Hyundai este și cea mai scumpă piesă din panoplia coreenilor și ajunge să coste, în varianta full-option, 42.500 de euro cu TVA și discounturi. Santa Fe impresionează prin ușurința cu care se poate mișca un SUV de aproape două tone, dar cât de bine trece testului timpului?

 

Santa Fe a evoluat, de-a lungul timpului, de la un SUV trainic, dispus la efort greu, cu o alură de matahală în trafic la un automobil la care s-a pus accentul, în mod deosebit, pe confort. Au apărut fotolii comode din piele cu reglaj electric, ventilate, memorie și masaj, head-up dispaly proiect pe parbriz, instrumentar de bord cu mai multe afișări sau diferite tipuri de tracțiune. Dincolo de aceste îmbunătățiri la nivel calitativ, Santa Fe rămâne o mașină robustă care este capabilă de aventură. Și aluzia este făcută de un mic buton plasat în dreapta volanului pe care scrie 4x4 lock. În ciuda proporțiilor apreciabile - 4,77 metri lungime, o lățime de 1,89 metri și o înălțime de 1,68 metri - Santa Fe este bine desenat, astfel că a dispărut imaginea aceea de SUV care aducea a tractor. Acum există o combinație bună între sportivitate și eleganță. Există, evident, faruri și stopuri cu LED, dar plasarea blocurilor în partea de jos a măștii frontale a redus parcă ceva din vizibilitatea de timp de noapte. Interiorul este spațios și dotat cu materiale de calitate. Tapițeria superioară este din piele fină, brăzdată de cusături, inserțiile metalice sunt elegante, iar plasticurile de negru mat sunt din cele scumpe. Scaunele din față sunt reglabile electric pe zece direcții, ventilate și încălzite, pentru ocupanții din față, iar cei din spate au la dispoziție un spațiu regal pentru picioare, grație unui ampatament de 2,765 metri, încălzire, posibilitatea de a regla spătarul. Pentru al doilea rând de scaune, spațiul la picioare a crescut cu 38 mm, iar scaunele au fost înălțate cu 18 mm. Ca o premieră în industrie există un sistem “Rear Occupant Alert” care monitorizează locurile din spate, detectând prezența pasagerilor și alertând șoferul la părăsirea autovehiculului, foarte util în cazul famiilor cu copii. Modelul testat avea deja la bord peste 22.000 km și am observat o oarecare îmbătrânire a pielii cel puțin pe scaunul șoferului. Vizibilitatea pentru partea din spate a fost îmbunatățită la noua generație prin extinderea suprafeței vitrate, geamurile secundare fiind mărite cu 41%. În plus, există un plafon panoramic a cărui primă jumătate este o trapă electrică. Santa Fe se laudă cu cel mai mare portbagaj din segmentul D după ce spațiul pentru bagaje a crescut cu 40 de litri, la 625 litri.

 

Cifre pe parbriz

Bordul este digital, afișat pe un LCD de 7 inchi care oferă informații despre modul de conducere, sistemele de siguranță activă, consum, restricții de viteză, multimedia sau instrucțiuni de navigație. Bordul își schimbă culoarea și grafica odată cu schimbarea unuia dintre cele patru moduri presetate de condus, de la verde pentru Eco la roșu pentru Sport. Spre deosebire de fratele Kia Sorento, Santa Fe are un head-up display proiectat pe parbriz care afișează, pe lângă viteză și restricții, și partea de navigație sau sistemele active. Sunetul este bun, iar sistemul multimedia funcționează cu un ecran de 8 inchi care include funcțiile Apple CarPlay și Android Auto. Tableta este și pe post de monitor al camerei video pentru marșarier ce oferă linii de ghidare dinamică și senzori audio. Pentru motive de siguranță, împerecherea cu un nou telefon se poate face doar în parcare. Încărcarea este wireless sau prin intermediul a doua porturi USB de putere.

 

Cât consumă

Santa Fe are la gol 1,93 tone, , în ciuda acestui mase, motorul de 2,2 litri diesel îl mișcă foarte lejer. Chiar dacă aduce un impozit mai mare, propulsorul de aproape 197 de cai putere are un cuplu de 436 de Nm încă de la 1.750 de rot/min. Asta înseamnă că își poate oferi întreaga forță incusiv în trasee de off-road rezonabil și adaptat unui SUV gândit mai mult pentru șosea. Santa Fe stă foarte bine la drum grație suspensiei autoreglabile care știe să se adapteze astfel încât să ia curbe strânse la viteze mari cu tărie și să absoarbă șocurile din gropile și craterele de pe străzile din Capitală sau în trase în afara carosabilului. Sprintul în modul Sport ajunge la 9,3 secunde, iar viteza constructivă maximă este de 205 km/h. Consumul în urban a atins o limită de 5,9 litri/100 km. Pe autostradă a urcat la circa 8 litri/100 km la o viteză medie 120 km/h, iar în trafic de București, la o medie de 17 km/h, motorul a luat aproape 11 litri/100 km, peste cifrele anunțate de producător chiar și în ciclu WLTP. Consumul este obținut cu o tracțiune integrală permanentă controlată electronic și de o cutie automată cu opt trepte. Pentru trasee grele există un buton care blochează electric diferențialul oferind putere pe toate cele patru roți. Garda la sol este de 185 mm, suficientă pentru a depăși obstacolele dintr-un off-road ușor.

 

HTRAC inteligent

Drive Mode este un buton plasat lângă levierul schimbătorului de viteze și este capabil să schimbe comportamentul mașinii. Există modul standard Confort, unul Eco, unul Sport și un altul Smart. Dacă alegi modul Smart, pe bord poți vedea cum treci dintr-o setarea în alta în funcție de cum apeși pedala de accelerație. Sistemul poartă denumirea de HTRAC. În modul Eco, sistemul contribuie la îmbunătățirea eficienței consumului de combustibil, distribuind întregul cuplu către roțile din față. În condiții de aderență scăzută, forța este distribuită automat către toate cele patru roți. În modul Confort, puntea spate primește maxim 30% din putere, în vreme ce în poziția Sport, tracțiunea este de 50-50 pe cele două punți. Accelerația devine mai sensibilă la apăsare, iar suspensia ceva mai tare, însă nu trebuie să vă așteptați la o schimbare radicală de atitudine a lui Santa Fe de la o setare la alta. Șoferul poate trece schimbătorul de viteze pe modul manual sau poate acționa padelele din spatele volanului și poate pilota mașina într-un stil care se apropie de cel al unei cutii clasice. Start-stopul funcționează ceva mai greoi, intră rapid la orice oprire, dar are o latență la pornire care face să există o sincopă la demaraj. Util este și Auto Hold care degrevează șoferul de a mai ține apăsată frâna la stop.

 

Sisteme de siguranță

Există cinci sisteme de siguranță activă care aduce ușor Santa Fe în zona automobilului autonom prin urmărirea automată a vehicului de față și ușoara corecție a volanului. Asistența la menținerea benzii de rulare (LKA) avertizează vizual și sonor la mișcări nesigure la o viteza de peste 60km/h, corectând proactiv poziția volanului pentru a menține autovehiculul pe banda de rulare. Sistemul este anulat din buton sau prin acționarea semnalizatorului care semnifică schimbarea voluntară a benzii.  Pilotul automat folosește senzorii radar din față pentru a păstra viteza sau distanța constantă până la mașina din față, prin frânarea sau accelerarea automată, până la o staționare completă. Dacă vehiculul urmărit se oprește mai mult de 3 secunde, șoferul trebuie să reactiveze sistemul de la comenzile de pe volan sau să accelereze. Sistemul funcționează la viteze cuprinse între 0 si 180 km/h. Există și un sistem de avertizare la apropierea unui vehicul din unghiul mort care dă semnale sonore și vizuale, în bord și oglindă, atunci când se intenționează schimbarea benzii și din spate se apropie altă mașină. Tot pentru evitarea accidentelor cauzate de lipsa de vizibilitate, există și un sistem de avertizare la deplasarea în marșarier, senzorii laterali spate scanând 180 de grade zona din spatele vehiculului. Sistemul te avertizează inclusiv atunci când vrei să deschizi ușa și din spate se apropie o mașină și blochează portierele până la ieșirea în siguranță. Santa Fe dispune și de un sistem de asistență la coliziune frontală în oraș și interurban care este capabil să frâneze automat pentru prevenirea unui accident. Cu ajutorul senzorilor radar și al camerei frontale, sistemul este capabil să detecteze inclusiv pietoni. La testele EuroNCAP, Santa Fe a obținut cinci stele în echiparea standart.

 

- 625 litri, volumul portbagajului

- 11 litri/100 km, consum urban

- 18,5 cm, garda la sol

 

Avantaje

- suspensii

- putere și confort

- diferențial blocabil în 4x4

 

Dezavantaje

- consum la viteze reduse

- luminile de întâlnire

- latența sistemului start-stop


 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de