x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ce maşini vor domina piaţa în 2019

0
Autor: Cătălin F Vărzaru 08 Ian 2019 - 18:00
Ce maşini vor domina piaţa în 2019 Jamison Geisler
Vezi galeria foto


Limitarea poluării, proliferarea mașinilor electrice, extinderea infrastructrii de alimentare cu energie și dezvoltarea sistemelor autonome vor fi principalele direcții în care se va mișca industria auto și în 2019. Doar că de această dată, cel puțin la nivelul UE, vom asista la restricții mai drastice prin impunerea unor ținte dure și a unor taxe pe măsură pentru reducerea rapidă a emisiilor de noxe, mai ales la nivelul metropolelor. Dincolo de aceste deziderate, industria se va baza în continuare pe facelift-uri și noi modele, în special cele derivate din SUV, pentru a face profit. Cea mai grea soartă o au propulsoarele diesel, în vreme ce electricele și hibridele rămân răsfățatele. Din 2019 intră în vigoare şi noul standard europen în privinţa emisiilor motoarelelor diesel, Euro 6d-temp, şi nu foarte mulţi producători sunt pregătiţi să-i facă faţă.

Începutul de an va aduce două evenimente importante pentru industria auto. Primul pe listă ar putea fi considerat Salonul american de la Detroit, una dintre cele cinci mari expoziții anuale alături de Frankfurt, Paris, Geneva și Tokyo. Salonul de la Detroit se adresează în mare măsură americanilor și aduce la standuri aproape exclusiv mașini dedicate acestei piețe. Însă tot în SUA, dar în Las Vegas, va avea loc un eveniment foarte important pentru viitorul industriei auto, din ce în ce mai dominată de IT. Este vorba despre Consumer Electronics Show, un loc în care industria tehnologiei inteligente prezintă direcțiile în care evoluează cel mai fulminant domeniu al industriei mondiale. Locul va fi folosit și de industria auto pentru direcțiile cele mai fierbinți, între care la loc de frunte se situează tehnologiile dedicate mașinilor care se conduc singure. Printre speakerii anunțați la CES se numără secretarul american al Transporturilor, care va vorbi despre viitorul automobilelor autonome ce vor revoluționa felul în care ne vom deplasa. Elaine Chao va purta discuții cu experți din industria auto pentru a pune la punct o strategie care are ca țintă consumatorul. Mai precis, trebuie gândită o campanie pentru ca acesta să înțeleagă beneficiile pe care le aduce mașina care se conduce singură și faptul că această tehnologie este una sigură din punct de vedere al participanților la trafic.

Oportunitatea 5G

Discuțiile au loc într-un moment foarte fierbinte pentru IT și industria comuinicațiilor în perspectiva operaționalizării tehnologiei 5G. Rețelele de tehnologie mobilă care vor funcționa pe 5G vor permite viteze cu 50% mai mari decât cele 4G, ceea ce va deschide o nouă eră în comunicații. Este pasul pe care îl așteaptă și inovațiile dedicate mobilității autonome care au nevoie de o bandă cât mai largă de comunicare pentru a transmite cât mai multe date. Internetul tuturor lucrurilor va integra și automobilele și va schimba modul în care privim comunicarea și mobilitatea dând consumatorului o mai mare libertate de mișcare. Un workshop de la CES va fi dedicat unei alte probleme spinoase pe care o ridică mașinile autonome, cel al siguranței pe care sunt capabile să o ofere, mai ales după ultimul incident în care un automobil autonom Uber a ucis un pieton. Cât de „safe” sunt mașinile autonome este întrebarea la care experții care se ocupă de ani buni cu această tehnologie vor încerca să convingă audiența și, prin ea, publicul. Statistic, în ciuda câtorva probleme, mașinile autonome sunt mai sigure decât cele pilotate de om. Dar proporția în care se face comparația este mult prea mică pentru a avea cifre cu adevărat relevante. În plus, situațiile cu care s-au confruntat computerele de pe mașinile autonome nu au fost nici pe departe pe măsura celor cu care au avut de-a face șoferii.

Alianțe imposibile

Kia va profita de prezența la CES între 8 și 11 ianuarie pentru a prezenta sistemul Real-time Emotion Adaptive Driving (READ) dezvoltat împreună cu cercetătorii de la institutul MIT. READ poate optimiza și personaliza spațiul interior al unei mașini autonome prin analizarea stării emoționale a pasagerilor în timp real. Această analiză este realizată pe baza unei tehnologii artificiale de recunoaștere a semnalelor biologice pentru a crea anumite setări ambientale de interior. „Sistemul READ va permite o comunicare permanentă între șoferi și mașini prin utilizarea limbajului emoțiilor, care va oferi astfel un spațiu optimizat și orientat către șoferi în timp real", spune șeful departamentului de cercetare și dezvoltare al Kia. Dezvoltarea mașinilor autonome îi unește până și pe cei mai mari rivali. Daimler și BMW analizează posibilitatea unui parteneriat tehnic prin care să dezvolte în comun diverse platforme, baterii pentru mașini electrice sau tehnologii autonome. Potrivit Bloomberg, cele două concerne germane s-ar afla deja în negocieri pentru un posibil parteneriat. Și ceva proiecte comune care ar constitui o bază de plecare există deja. BMW, Daimler și VW au cumpărat aplicația Here, acum câțiva ani, în baza căreia au dezvoltat servicii de car-sharing cum sunt Car2Go sau Drive Now. Pe de altă parte, Uber pare că a trecut peste scandalul de la sfârșitul lunii mai, când a avut loc tragicul incident în care o femeie a fost ucisă de o mașină experimentală Volvo XC90 echipată special pentru testele autonome. Victima traversa neregulamentar, pe timp de noapte, un bulevard, iar algoritmii folosiți pentru sistemele autonome au ales să ignore pietonul. Compania a anunțat recent că a primit permisiunea să reia testele. Doar că mașinile autonome experimentale vor avea viteze reduse drastic, măsurile de siguranță vor fi sporite, iar testele vor fi desfășurate în zone atent selectate, cu riscuri mai scăzute pentru accidente. Viteza maximă nu va depăși 40 km/h, în comparație cu 75 km/h la testele anterioare, iar mașinile vor circula doar pe durata zilei în timpul săptămânii. Într-o primă fază, cinci automobile Uber vor fi testate în Pittsburgh, iar fiecare mașină va avea doi șoferi gata să intervină în orice moment.

Autonomie extinsă

Salonul de la Detroit, dar și cel de la Las Vegas, vor constitui prilej pentru etalarea celeilalte direcții majore din insutria auto, cea a automobilelor electrice. Nissan a anunțat că va prezenta un nou model care ar putea fi cel mai porbabil Leaf E-Plus, versiunea cu autonomie extinsă a modelului electric Leaf. Lansarea acestei noi tehnologii ar fi urmat să aibă loc la finalul lui noiembrie la Amsterdam și Yokohama, dar a fost blocată în urma arestării șefului Alianței Nissan-Renault, Carlos Ghosn. Evenimentul este important pentru că acumulatorul și tehnologiile legate de reîncărcare rapidă și capacitatea de stocare a acestuia sunt cele care frânează serios industria auto. Leaf E-Plus ar urma să aibă o baterie care putea fi încărcată la stații CHAdeMO cu viteze de până la 100 kW, iar capacitatea acesteia ar urma să crească de la 40 kWh, la 60 kWh . De asemenea, motorul ca fi unul mai puternic și ar urma să ajungă la 149 kW, 200 de cai putere, față de 150 CP cât este în prezent. Hibridul este varianta care reuşeşte să rezolve problema spinoasă a autonomiei unei maşini care poluează mai puţin şi reuşește să scadă din valoarea noxelor la un nivel care va fi acceptat şi prin prisma valorilor draconice care vor fi introduse în UE. Mazda a anunțat că va lansa versiuni hybrid pentru toate modelele sale începând din 2019. Producătorul japonez, care nu are în gamă nicio maşină verde, încearcă astfel să evite viitoarele amenzi usturătoare pe care UE le pregătesc celor care nu vor respecta regulile de mediu. Mild hibridul nu dă autoturismelor posibilitatea să funcţioneze vreun moment pe motor electric şi acumulatori, ci este folosit pentru a permite oprirea motorului pe combustie internă atunci când maşina staţionează, când merge la vale pe o distanţă mai mare sau frânează. De aceea, tehnologia va putea fi implementată pe unele modele existente, dar şi pe Mazdele care vor fi echipate cu noua tehnologie Skyactiv-X. Mazda a anunţat că primul hibrid plug-in va apărea în 2021, iar prima electrică din 2020. Un alt producător, care are deja la vânzare modele electrice, s-a gândit să contribuie la infrastructură. Opel a anunţat că vrea să instaleze 1.300 de stații de încărcare pentru mașinile electrice în Rüsselsheim, cartierul general al producătorului german, dar cumpărat de francezii de la PSA. Această măsură ar transforma Russelsheim într-un “oraș electric” până în 2020, pentru că va exista un punct de încărare pentru maşinile electrice la fiecare 72 de locuitori.

- 1.300 de staţii de încărcare pentru maşini electrice într-un singur oraş, Russelsheim

- 2019, anul în care se schimbă din nou standardul pentru diesel

 


 


 

Citeşte mai multe despre:   masini 2019

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de