x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Centru pentru simularea condusului

0
Autor: Cătălin F. Vărzaru 11 Sep 2018 - 22:30
Centru pentru simularea condusului


Autonomia este viitorul incontestabil în domeniul industriei auto. Alături de propulsia ecologică, în principal cea electrică, autonomia este ramura în care se investesc la această oră unele dintre cele mai importante fonduri. Apoape că nu există firmă implicată în industria auto să nu spere la o felie din viitorul dedicat autonomiei, mai ales că tortul este vânat acum și de giganții din industria IT, cele mai mari companii din câte au existat vreodată în economia mondială. Nici marii producători auto nu au cum să ignore această oportunitate. BMW dezvoltă o investiție de peste 100 de milioane de euro, care va fi cea mai avansată facilitate din lume dedicată simulării situațiilor de condus în lumea reală, pentru că în domeniul autonomie nu rezvoltarea situațiilor e problema, ci anticiparea lor.

Sistemele autonome trebuie să depășească nu doar bariera tehnologică, ci și pe cea psihologică. Aceasta apare atât în rândul șoferilor și al pasagerilor dintr-un automobil autonom, cât și al pietonilor. Dacă tehnologia poate fi rezolvată prin puterea de procesare din ce în ce mai mare, partea psihologică necesită studii în privința comportamentului care trebuie să anticipeze reacțiile umane și să ia decizii mai rapide și mai bune decât un șofer. BMW vrea să "aducă şoseaua în laborator" pentru a realiza studii ca şi cum ele ar avea loc în traficul din lumea reală. Centrul de Simulare a Condusului va fi ridicat pe o suprafață de 11.400 de metri pătraţi, va cuprinde 14 simulatoare şi laboratoare de utilizare și va fi locul în care își vor desfăşura activitatea 157 de specialiști. Simulatorul de condus serveşte ca o legătură între testarea funcţională a componentelor hardware şi software individuale, pe de-o parte, şi testarea pe şosea cu sisteme complete, pe de altă parte. O caracteristică unică a facilităţii este simulatorul de înaltă fidelitate, în care mişcările longitudinale, transversale şi de rotaţie ale unui automobil pot fi reprezentate simultan şi astfel foarte realist.

Teste extreme

În centrul noului Centru de Simulare a Condusului sunt două simulatoare de condus inovatoare, proiectate special pentru a îndeplini cerinţele pentru testarea sistemelor foarte complexe de condus automatizat. Noul simulator foarte dinamic este capabil să genereze forţe de acceleraţie longitudinală şi transversală de până la 1,0 g. Acesta este folosit pentru a testa noi sisteme şi funcţii prin replicarea manevrelor de evitare foarte dinamice, a frânării totale şi a acceleraţiei puternice, se arată într-un comunicat al BMW. O interpretare extrem de detaliată a caracteristicilor de condus din lumea reală este asigurată de cea de-a doua unitate, simulatorul de înaltă fidelitate: frânarea şi accelerarea în timpul abordării virajelor, condusul în sensurile giratorii şi serii rapide de manevre multiple de oprire pot fi reproduse cu mare precizie în zona de mişcare, de aproape 400 de metri pătraţi, a simulatorului. Aceasta înseamnă că, pentru prima dată, situaţiile complexe de condus în mediul urban - care prezintă o gamă largă de provocări pentru sistemele de condus automatizat - pot fi replicate acum în condiţii de laborator. Cu alte cuvinte, inginerii BMW vor ști cum se va comporta mașina lor în trafic chiar înainte să ruleze efectiv primul kilometru pe o șosea reală.

-        100 de milioane de euro, investiția în Centrul pentru Simularea Condusului

-        14 simulatoare și laboratoare

 

Citeşte mai multe despre:   centru simulare condus

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de