x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum arată piaţa auto din România

0
20 Apr 2016 - 13:00
Cum arată piaţa auto din România SONY DSC
Vezi galeria foto


Au trecut nouă ani de când România nu a mai fost în stare să găzduiască un Salon auto internaţional care să figureze în calendarul Organizației Internaționale a Constructorilor de Automobile. Cel din urmă a avut loc în 2007, iar românii au avut o mică speranţă anul trecut când se zvonise că salonul va reînvia. Nu a fost decât un zvon. Există în schimb saloane auto pe pieţe mai mici sau care nu produc maşini cum sunt cele de la Zagreb, Croaţia, sau Kiev, Ucraina, ţară aflată în severă criză economică şi război. Românii vor avea parte, în schimb, de două Saloane doar în această săptămână. Ce-i drept, e mai mult vorba de spectacol, decât de salon auto. Asta pentru o piaţă aflată în creştere care are şi o producţie naţională anuală de peste 400.000 de autovehicule.


 

Românii, în special bucureştenii, vor putea merge, în această săptămână, la două saloane auto. Primul debutează azi într-un imens cort amplasat în Piaţa Constituţiei. Deşi organizatorii au acoperit informaţiile sub larga umbrelă a surprizelor, Salonul Auto Moto nu este presărat cu premiere naţionale pentru că nu ăsta i-a fost scopul la nici o ediţie. Este vorba mai mult de un spectacol care va dura până duminică şi la care spectatorii vor avea ocazia să vadă câteva dintre maşinile care şi-au făcut debutul la Salonul de primăvară de la Geneva şi o parte specializată în tuning – activitate anemică în România. În schimb, cei care vor călca pragul târgului vor avea parte de ceva adrenalină. Cum ar fi o confruntarea de drift, un taxi drift cu echipa lui Titi Aur, o paradă moto, dar şi teste cu biciclete, Freewheel, Segway sau trotinete electrice. La loc de cinste stau anunţurile care informează că Uber face cinste cu deplsarea până la locul expoziţiei şi faptul că grătarul şi băutura sunt din partea casei. Nu ştim în ce condiţii şi în ce zile sunt oferite în mod gratuit. Personele care au donat sânge, adulţii cu dizabilităţi şi copiii cu vârsta de până la 7 ani vor intra gratuit. SAM ţine până duminică.

SAB, SMEAB şi Eurobike

În zona de nord a oraşului, la Romaero, de vineri, 22 aprilie, până duminică va avea loc un salon auto puţin mai serios. Salonul Auto Bucureşti este un târg organizat sub patronajul Guvernului şi cu sprijinul Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile din România şi va avea inclus şi Salonul Moto Echipamente şi Accesorii, dar şi un salon dedicat bicicliştilor, Eurobike. Chiar dacă este un salon dedicat mai mult dealerilor decât importatorilor, maşinile putând fi cumpărate la botul calului, SAB va avea parte şi de câteva premiere naţionale. Totuşi, şi acest salon, care se va desfăşura pe o suprafaţă expoziţională de 45.000 de mp, va încerca să-şi atragă publicul nu doar prin obiectul de activitate - automobilul sau motocicleta – ci şi prin spectacol. Pe lista de show se numără teste off-road pe maşini special echipate şi pe un traseu conceput pentru spectacol, demonstraţii de drift şi drive-teste susţinute de diverşi campioni. Cum ar fi cascadorul Terry Grant, deţinător a 23 de recorduri mondiale, care va oferi reprize adrenalină curioşilor. Salonul este deschis până duminică după amiază, iar un bilet de intrare costă 20 de lei, la care se mai adaugă încă 10 lei pentru locul de parcare.

Vânzări record

Vânzarea automobilelor în România a înregistrat un creştere semnificativă de 17,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cu un record pentru luna martie stabilit la niveul ultimilor 7 ani de când am fost loviţi de criză. Cota de vânzări de la noi din ţară este peste media europeană. Din UE, cea mai mare expansiune s-a înregistrat în Italia cu un plus 20,8% şi Franţa cu + 8,2%. Cifrele bune înregistrate la nivelul lunii martie, care a ridicat şi media pe primul trimestru, s-au datorat în primul rând programului Rabla. Deşi a fost doar în stadiu de anunţ, Rabla a atras precomenzi din partea persoanelor juridice în special care au dominat vânzările cu 89% din volum. Importatorii au avut o creştere de 25,3% faţă de perioada similară a anului trecut, ceea ce a scăzut raportul dintre automobile noi vs. rulate la 3.8. În tabăra producţia auto din România s-a înregistrat o scădere în 2016 cu 4% faţă de 2015, ajungându-se la 102.000 de unităţi. De precizat că 87% din producţie merge la export. Cele mai mari scăderi le-a întregistrat Dacia Logan, cu 62%, urmată de Ford B-max cu 15%. Dacia Duster a înregistrat o creştere cu 17 procente.

Cum stă Rabla

Ministrul Mediului a anunţat că persoanele fizice vor putea accesa programul Rabla de la jumătatea lunii mai. Totuşi, dealerii fac deja precomenzi în baza programului, chiar dacă anul acesta bugetul este cu 20 de milioane de lei mai mic decât cel de anul trecut. Programul Rabla va avea componenta Rabla Plus prin intermediul căreia se vor acorda prime în valoare de 75 de milioane de lei pentru maşinile electrice, hibride sau cu emisii mai mici de 100 de g de co2 la 100 de km. Prima pleacă de de 6.500 de lei la care se pot adăuga în 2.500 de lei pentru achiziţia unei maşini electice sau 1.500 de lei pentru una hibridă. De remarcat, că în 2015 Ministrului Mediului din Guvernului lui Ponta anunţa prime de 4.500 de euro pentru maşinile electrice, însă nici bani n-au fost alocaţi pentru acest proiect, nici acte normative n-au fost elaborate.

Ce cumpără românii

Conform unei analize a PricewaterhouseCoopers românii dau în medie 13.000 euro pentru o maşină nouă, şi 3.500 de euro pentru una second-hand. Vârsta medie a parcului auto din România a ajuns în ultima perioadă la 13 ani, cu aproape cinci ani peste media UE care este de 8,3 ani. Conform analiştilor citaţi, în 2020 peste 56% dintre maşinile care vor circula pe străzile României vor avea mai mult de zece ani. Vârsta parcului auto românesc a crescut de când taxa de primă înmatriculare a fost pusă în acord cu normele europene care practic a desfiinţat-o. Conform analiştilor de la PwC, o altă abordare a reducerii emisiilor poluante ar putea fi prin impozitarea autovehiculor nu după cilindree, ci după noxele emise.

CIFRE

- 145 milioane lei, bugetul Rabla pe 2016

- 75 de milioane de lei alocaţi programului Rabla Plus

- 13 ani, vârsta medie a parcului auto din România.

- 13.000 de euro, banii cheltuţi de români în medie pentru o maşină nouă


 

Citeşte mai multe despre:   piata auto,   romania

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de