x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum se mișcă un SUV de 100.000 de euro

0
Autor: Cătălin F Vărzaru 05 Dec 2018 - 20:50
Cum se mișcă un SUV de 100.000 de euro
Vezi galeria foto


Până la apariția lui X7, a fost cel mai impunător BMW. X6 a dominat șoseaua prin statură și prin putere și cu greu i-a lăsat locul fratelui mai mare recent lansat. SUV-ul bavarez nu este doar mare prin proporția sa, ci și scump, pentru că prețul sare de 100.000 de euro, cu o accesorizare fără de care nu și-ar respecta cartea de vizită. Dorința de a epata, destul de întâlnită printre conaționali, a făcut ca mașina să aibă succes pe piața românească, chiar și atunci când alegerea nu a fost dictată de nevoie sau rațiune. Am testat timp de patru zile un X6 cu cel mai economic motor disponibil, cel de 3 litri diesel și 258 de cai-putere, încercând să văd cum se aplică dictonul “haina îl face pe om”, dar judecându-l după mașină.

X6 este la cea de a doua generație și se pregătește să ajungă la cea de a treia. Când a apărut, în 2007, la Salonul Auto de la Geneva, a șocat audiența. De-atunci, lumea s-a umplut de SUV-uri care de care mai impunătoare. Ba concurenții de la Mercedes au simțit nevoia să dea o replică, realizând un fel de clonă, botezată GLE Coupe. Dar mai bine de șapte ani, X6 și-a făcut de cap pe șosea fiind ușor de recunoscut în trafic după silueta sa impunătoare. Prin 2014, a apărut și o copie ceva mai mică, X4. Cu 22 de centimetri mai scurt și ceva mai redus în gabarit, X4 se adresa celor atrași de silueta lui X6, dar care nu voiau ceva atât de mare. Adică un SUV cu o lungime de 4,9 metri, o lăţime de 2,17 metri şi o înălţime de 1,7 metri. X6 a evoluat de la clasa middle SUV, la cea de luxury. Un plus de confort, putere şi justificarea unui preţ care să-l plaseze pe proprietar pe o anumită treapă în societate, peste 100.000 de euro pentru cea mai mică dintre motorizări.

Suspensie adaptativă

Un propulsor puternic este necesar pentru o mașină care are 2,1 tone. Asta pentru a putea imprima gabaritului impresionant o agilitate specifică mărcii. Pentru că ai senzaţia că pilotezi un mastodont cu uşurinţa cu care se mişcă o maşinuţă. Motorul de 3 litri cu şase cilindri în linie, cei 258 de cai diesel şi cuplul de 560 de Nm sunt capabili să ducă bolidul până la 100 km/h în doar 6,7 secunde. Transmisia în opt trepte poate fi reglată pentru modurile presetate de la Sport + (în care este scos şi sistemul ESP), la cel Eco. Și nu e o fiță de marketing, pentru că fiecare setare schimbă radical caracteristicile mașinii, de la direcție și sprint, până la confort. Suspensia este un punct forte al maşinii. Este capabilă să se adapteze constant la tipul de drum, încât nu se simte diferenţa între gropi de 20 de centimetri, viraje ac de păr sau rulaj pe autostradă. Suspensia este asigurată de un control dinamic al amortizoarelor şi de perne de aer pe puntea spate. Am testat X6 atât prin trafic de București, cât și pe serpentinele de pe Transfăgărăşan. Răspunsul marelui SUV este fără cusur. Poate doar silueta impunătoare îl face ușor vulnerabil la vânt lateral puternic pe autostradă, mai ales la viteze mari. Consumul pentru tracţiune integrală controlată electric, xDrive, a fost de 5,6 litri la 100 km/h şi la o viteză medie de 88 km/h în regim extraurban. În regim de viteză, la o viteză medie de 139 km/h, consumul ajunge la 11,1 litri/100 km. Fără a da emoții neplăcute pe vreun drum, chiar și desfundat, X6 are o gardă la sol care ajunge la 212 mm, peste cea de 205 oferită de un Audi Q7 sau de 201 a unui GLE Coupe. Nu este cazul totuși de aventuri off-road pentru că nu există diferențial autoblocant sau posibilitatea de a controla distribuția cuplului.

Funcții autonome

Există o întreagă pleiadă de asistenți. Mastodontul este capabil să oprească automat pentru a evita un accident cu o altă mașină sau un pieton. Sistemul de asistenţă în ambuteiaje funcționează la viteze de până la 60 km/h și permite automobilului să ruleze la liber, în funcţie de celelalte automobile participante la trafic. Sistemul menţine în mod automat distanţa recomandată faţă de automobilul din faţă şi adaptează viteza până la oprire completă. Funcția „Coasting” deconectează trenul de rulare de la motor. Automobilul este capabil să ruleze la liber la viteze cuprinse între 50 km/h şi 160 km/h atât timp cât conducătorul auto ia piciorul de pe acceleraţie şi nu apasă frâna. Asistentul pentru condusul proactiv anticipează virajele, zonele urbane, limitele de viteză şi ieşirile de pe autostradă şi oferă sfaturi pentru reducerea vitezei. Pilotul automat adaptativ menţine constantă viteza selectată, precum şi distanţa faţă de automobilul din faţă, la viteze de până la 210 km/h. Senzorii de pe maşină sunt capabili să citească semnele de circulaţie şi să le coordoneze cu situaţia atmosferică. Astfel, sunt în stare să distingă între limita de 80 km/h şi cea de 130 km/h pe autostradă, în condiţiile în care afară plouă.

 Vedere în infraroșu

Există şi un sistem de asistenţă la faza lungă care adaptează luminile în funcţie de existenţa altor participanţi în trafic. Farurile sunt full LED, adaptative – îşi mişcă fasciculul odată cu mişcarea volanului. În momentul în care există pietoni, biciclişti sau animale mari neiluminaţi pe traseul de rulare al automobilului, aceştia sunt detectaţi prin Night Vision de senzori cu infraroşu, iar sistemul direcţionează înspre aceştia două fascicule de lumină independente, fără a avea efect de orbire. Lumina avertizează conducătorii şi pietonii despre o potenţială situaţie periculoasă. Șoferul primeşte avertismente suplimentare pe sistemul Head-Up Display color proiectat pe parbriz sau pe panoul de instrumente. În cazul unei situaţii periculoase, se emite un semnal sonor, în timp ce frânele intră în stare maximă de stand-by. Un alt asistent al șoferului este valetul de parcare. Sistemul de camere video cu perspectivă panoramică include camera video spate şi cea cu perspectivă de sus. Camera video cu perspectivă de sus oferă imagine panoramică la 360° a zonelor din jurul automobilului, iar computerul utilizează aceste date pentru a genera o imagine "bird's-eye" a automobilului, pentru a facilita manevrarea pentru parcare sau în teren accidentat pentru off-road. Sistemul de camere video este activat în mod automat atunci când conduci în marşarier sau de îndată ce ai apăsat butonul PDC. Șoferul poate alege între camera video spate, cea cu perspectivă de sus sau panoramică.

Cum e la interior

BMW a încercat să ofere pentru cei 100.000 de euro cât mai mult lux. Interiorul este spaţios, îmbrăcat în piele, cu fotolii care au pentru reglajele electrice aproape zece butoane, cu locuri în spate mai bune decât cele din faţă, cu un sistem de leduri-linii risipite de-a lungul habitaclului care se pot modifica în combinaţii de mai multe culori, cu inserţii de stejar sau un concept de sunet Harman Kardon de 1.100 de euro. Un sistem special închide uşile nu doar prin inerție, ci printr-o intervenție mecanică suplimentară asupra portierelor. Fotolii cu încălzire şi ventilaţie sau suport lombar electric reglabil pe mai multe direcţii. Bordul de pe X6 se bazează pe un TFT gigantic de 10,25 inchi, care îşi schimbă înfăţişarea odată cu modul în care este setată maşina –Sport, Comfort sau Eco. Informaţiile principale afişate se schimbă în funcţie de profil. La Eco, poţi contoriza în orice moment cât ai câştigat mergând uşurel sau ecologic, pe când la Sport aproape totul se rezumă la vitezometru şi turometru, afişate mare şi expresiv.  ConnectedDriveinfotaiment este realizat cu ajutorul funcţiei ConnectedDrive care realizează nu doar interfaţa şofer-maşină, ci şi legătura cu smartphone-ul şi conexiunea la internet. Un cârcotaş ar găsi și ceva neajunsuri în raport cu prețul cerut. Cum ar fi momentul în care se deschide lumina de la parasolar, brusc, fără să existe o temporizare; un torpedou cam mic; o lunetă care nu oferă o vizibilitate bună; oglinzile laterale mici în raport cu gabaritul maşinii; un portbagaj nu foarte încăpător, chiar dacă există un extraspaţiu şi sub podea.

Dezavantaje

- preţul ridicat

- opţionale scumpe

- vizibilitatea prin lunetă
 

Avantaje

- confortabil

- puternic

- night vision

  • 6,7 secunde până la 100 km/h pentru dieselul de 3 litri
  • 570 litri, capacitatea portbagajului
  • 4,9 metri lungime

 

Citeşte mai multe despre:   BMW. X6

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de