x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum va depăși industria auto criza COVID-19

0
Autor: Tudorel Muşat 18 Mar 2020 - 18:50
Cum va depăși industria auto criza COVID-19 Picasa
Vezi galeria foto


Fabrici închise, vânzări suspendate, oameni trecuți în șomaj tehnic sunt reacțiile industriei auto la pandemia COVID-19. Și în acest caz - nu doar la cel al propagării infecției mortale - majoritatea efectelor pleacă tot de la chinezi. Pentru că multe dintre subansamblele și materiile prime provin din China. Iar în statul comunist unde s-a declanșat criza COVID-19 totul a fost înghețat până de curând, de la producție la transportul stocurilor existente. Dacă în Orientul îndepărtat, criza pare să se fie învinsă și lucrurile să se miște, chiar dacă încet, spre normalizare, situația în Europa este într-un punct critic, al cărui apogeu nici măcar nu poate fi prevăzut în acest moment, mai ales că UE și-a închis granițele.

 

România își bazează o parte deloc neglijabilă din PIB pe industria producătoare de automobile și de subansamble pentru automobile. Nu doar în ceea ce privește exportul realizat de firmele din domeniu, dar și din contribuția pe care acestea o aduc la bugetul statului direct prin taxe și impozite sau indirect prin salariile celor care lucrează în aceste fabrici. Renault a anunțat, printr-un comunicat, că are ca prioritate sănătatea angajaților săi și a luat măsuri de prevenție la nivelul tuturor activităților pe care le desfășoară la Bucharest Connected - Titu, Oarja, Mioveni și Pitești. Uzina Dacia din Mioveni funcționează în parametri normali în acest moment. "Este dificil să estimăm impactul COVID-19. Avem un dispozitiv de management împreună cu furnizorii și operatorii noștri logistici. Activitățile de Supply-Chain, Achiziții, Inginerie, Calitate sunt implicate pentru a veni cu soluții alternative, dacă acest lucru e necesar pentru continuarea activităților", se precizează în comunicatul Renault. În rest, se merge pe munca la domiciliu, întâlniri online, limitarea deplasărilor. La uzinele Ford din Craiova activitatea se desfășoară normal. "La nivel intern s-a luat momentan decizia de a restricționa călătoriile cu avionul, trenul (intern și extern). Suntem încurajați să folosim mediul virtual de lucru (telefoane, video conferințe etc…). În ceea ce privește vizitatorii din fabricile noastre, accesul este limitat, astfel că fiecare persoană din afara companiei noastre trebuie să completeze mai întâi un anumit formular (cu întrebări legate de starea de sănătate, călătorii recente, expunere la cazurile COVID-19 etc…), pentru a li se permite accesul", se precizează într-un comunicat al Ford România. Singura uzină Ford închisă este cea din Valencia, măsura fiind valabilă momentan până pe 23 martie. Decizia a fost luată după ce trei muncitori au fost confirmați cu coronavirus. În această fabrică Ford din Spania lucrează circa 7.000 de angajați, unde se produce, în principal, modelul Ford Mondeo.

Lacăt  în Italia

În Italia, unde situația este mai critică, măsurile sunt mai radicale. Renault a fost nevoit să anunțe oprirea temporară a lucrului la uzinele spaniole din Valencia și Valladolid. Deși măsura este cauzată mai degrabă de lipsa de componente decât de extinderea epidemiei în Spania și ar trebui să dureze doar două zile, nimeni nu știe în prezent dacă nu cumva problemele se vor extinde. Japonezii de la Nissan au oprit producția de la uzinele de lângă Barcelona. Fiat Chrysler Automobiles, inclusiv Maserati, a anunțat că închide aproape toate uzinele din Europa, până în 27 martie 2020, pe măsură ce continuă să implementeze măsuri de combatere a COVID-19. Măsura este luată acum „pentru ca activitatea să poată fi reluată de îndată ce condițiile de piață vor permite”, se arată într-un comunicat. Uzinele afectate de această măsură de închidere temporară sunt: Melfi, G. Vico (Pomigliano), Cassino, Mirafiori Carrozzerie, Grugliasco și Modena, toate din Italia; Kragujevac din Serbia și Tychy din Polonia. Producătorul de sisteme de frânare Brembo a anunțat că va opri toate cele patru uzine, decizie care va afecta clienți precum Ferrari, BMW sau Mercedes-Benz. Și o uzină italiană a producătorului de anvelope Pirelli a reacționat după ce la Settimo Torinese a fost găsit un prim angajat infectat cu coronavirus. Ferrari a oprit două uzine până pe 27 martie, cu posibilitatea ca această stopare temporară a activității să fie prelungită. Pe lângă teama de a nu avea angajați infectați cu Covid-19, cei de la Ferrari au menționat că, oricum, producția trebuie oprită din cauza lipsei de componente. Compania a luat astfel decizia de a trimite angajații acasă, asigurându-le însă plata salariilor.

Ce închide VW

Lamborghini a decis să închidă fabrica din Sant’Agata Bolognese până pe 25 martie 2020. Compania spune, într-un comunicat de presă, că măsura este „un act de responsabilitate socială” venit într-o „situație extraordinară”. Lamborghini este parte a grupului german Volkswagen care a anunțat că va închide aproape toate uzinele europene pentru două - trei săptămâni, din cauza crizei coronavirusului, scrie AFP. Anunțul a fost făcut de președintele Herbert Diess și, deși calendarul nu a fost publicat, sindicatele spun că producția va fi suspendată începând cu ziua de vineri. Ministrul german al economiei, Peter Altmaier, a declarat la RTL că va dura cel puțin până la final de mai criza coronavirusului. Producția va fi suspendată la uzinele germane pentru cel puțin 2-3 săptămâni și la uzine din Portugalia, Spania și Slovacia. La uzina din Slovacia sunt fabricate Audi Q7, Audi Q8, Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg, Volkswagen up!, Volkswagen e-up!, Skoda Citigo, Skoda CITIGOe iV, SEAT Mii, SEAT Mii Electric. PSA Peugeot-Citroen au anunțat măsuri similare de suspendare a activităților în fabrici.

Ce se întâmplă în China

Piața auto chineză a înregistrat în luna februarie cea mai mare scădere. Potrivit Producătorilor Chinezi de Automobile (CAAM), în a doua lună a anului, vânzările au scăzut cu 79% până la doar 310.000 de unități. Oficialii CAAM estimează că ținerea sub control a virusului Covid-19 ar putea estompa reculul pieței la doar 10% pentru primul semestru al anului, însă nu există o garanție în acest sens. Totuși vin și vești bune din China. În ultimele zile, numărul de noi cazuri de coronavirus a scăzut, astfel că autoritățile au anunțat că marile uzine auto își vor putea relua treptat activitatea. Cele trei uzine deținute de Grupul PSA Peugeot-Citroen în provincia Hubei își vor relua activitatea în cursul acestei săptămâni, la fel ca și unitatea de producție și centrul de dezvoltare deținute de Renault. Nissan a anunțat că a început pregătirile pentru a relua operațiunile în cursul acestei săptămâni. Un anunț similar a făcut și Honda. În provincia Hubei, unde s-a declanșat primul focar al noului coronavirus, funcționează un important centru de producție auto responsabil pentru aproape 10% din producția Chinei. Planurile de producție și livrare ale Tesla în China au fost și ele perturbate.

Evenimente anulate

Salonul Auto de la New York, care trebuia să înceapă în data de 8 aprilie, a fost amânat. Deocamdată a fost reprogramat pentru perioada 26 august – 6 septembrie. Organizatorii anunțaseră anterior că luaseră mai multe măsuri de protecție pentru ca show-ul auto să se desfășoare în condiții de siguranță pentru toți participanții. Cursa de Formula 1 de la Melbourne a fost anulată după ce McLaren a intrat în carantină din cauza coronavirusului, iar Mercedes a cerut în scris renunțarea la Marele Premiu, în ciuda faptului că  FIA și autoritățile locale insistau că etapa poate avea loc. "Cu sprijinul companiei Australian Grand Prix Corporation (AGPC), FIA și Formula 1 au luat decizia să anuleze Marele Premiu al Australiei", menționează FIA într-un comunicat de presă. Statul australian este nevoit să returneze banii pe bilete celor aproximativ 300.000 de spectatori. Liberty Media, deținătorul drepturilor comerciale, a refuzat anularea cursei pentru a nu pierde cele aproxmativ 49 de milioane de euro primite din partea Australiei pentru găzduirea etapei. Cursele din Bahrain și Vietnam au fost și ele amânate pe termen nelimitat. Cursa din Bahrain era programată pentru 22 martie, iar cea din Vietnam, pentru 5 aprilie. Statul asiatic a anunțat că nu mai acordă vize cetățenilor din numeroase țări vest-europene. O altă etapă programată în China în 19 aprilie a fost deja anulată, iar cursele europene din Olanda, Spania și Monaco programate în mai sunt, de asemenea, incerte. Noul sezon de Formula 1 ar putea începe abia în 7 iunie cu Marele Premiu al Azerbaidjanului.

 

Vești bune

- în China activitatea se reia ușor

- în România producția continuă

- măsuri pentru eradicarea pandemiei

 

Vești rele

- uzine închise

- lispă de subansamble

- muncitori în șomaj tehnic

 

- 3 săptămâni, uzinele VW închise în Germania

- 300.000 de spectatori au plătit pentru a vedea Formula 1 de la Melbourne

- 10%, producția de automobile a Chinei, în provincia Hubei

 

 

 

 

 


 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de