x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Dacia, lider la creştrea vânzărilor de autoturisme noi în Europa în primele patru luni din 2014

Dacia, lider la creştrea vânzărilor de autoturisme noi în Europa în primele patru luni din 2014

16 Mai 2014   •   12:48
Dacia, lider la creştrea vânzărilor de autoturisme noi în Europa în primele patru luni din 2014

Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au înregistrat, în aprilie 2014, cea de-a opta lună de creştere consecutiv, iar pe primele patru luni vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat cel mai ridicat ritm de creştere anuală (40,4%), a anunţat vineri Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, conform Reuters.

1,129 milioane de autoturisme au fost înmatriculate luna trecută în cele 28 de ţări membre ale Uniunii Europene plus ţările EFTA (Islanda, Norvegia, Elveţia şi Liechtenstein), în creştere cu 4,2% comparativ cu luna aprilie 2013. Ritmul de creştere din luna aprilie este mai mic decât cel de 10,4% înregistrat în luna martie, însă pe ansamblul primelor patru luni ale acestui an vânzările de autoturisme au înregistrat o creştere de 7,1%, ceea ce confirmă faptul că piaţa auto europeană îşi revine după şase ani de contracţie.

"În luna aprilie 2014, Germania a fost singura mare piaţă auto europeană în care înmatriculările au scăzut (-3,6%). Toate celelalte mari pieţe au avut o contribuţie pozitivă la avansul pieţei auto din UE, cu creşteri variind între 1,9% în Italia, 8,2% în Marea Britanie şi 28,7% în Spania", a anunţat ACEA.

Constructorii auto generalişti care au înregistrat cele mai mari creşteri ale vânzărilor în luna aprilie sunt Renault, creştere de 16,1% pe ansamblu graţie unui avans de 34,6% în cazul mărcii low cost Dacia, şi Ford cu o creştere de 9,1%. Vânzările PSA Peugeot Citroën au crescut cu 5,2%, cele ale Volkswagen au înregistrat un avans de 4,4% iar cele ale Fiat au crescut cu 1,8%. Singurul mare grup auto care a înregistrat o scădere a vânzărilor în luna aprilie a fost GM Europe, în cazul căruia livrările au scăzut cu 5,2%.

În rândul producătorilor auto, marca Dacia a avut cea mai mare creştere procentuală a vânzărilor în primele patru luni ale anului. Un număr de 123.954 autoturisme Dacia au fost vândute în UE în perioada ianuarie-aprilie 2014, în creştere cu 40,4% comparativ cu 88.279 autoturisme în perioada similară a anului trecut. În luna aprilie 2014, înmatriculările de autoturisme Dacia în UE au înregistrat o creştere anuală de 34,6% până la 33.388 unităţi, iar marca low-cost a Renault a controlat 3,1% din piaţa auto europeană, devansând mărci precum Seat sau Kia.

În cazul României, potrivit statisticilor Direcţiei Regim Permise Conducere şi înmatriculare a Vehiculelor, înmatriculările de autovehicule noi au crescut, în aprilie 2014, cu 0,43%, până la 7.282 de unităţi, însă la capitolul autoturisme s-a consemnat o diminuare de 5,91%, comparativ cu perioada similară din 2013. În aprilie, Dacia a rămas în preferinţele românilor, cu 1.572 unităţi noi înmatriculate (+9,09% faţă de aprilie 2013). Pe locurile următoare se află Skoda (481 unităţi, -32,73%), Volkswagen (443 unităţi, -32,37%) şi Opel (323 unităţi, +14,13%).

×
Subiecte în articol: Dacia logan vanzari europa crestere