x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Dieselgate demolează acţiunile Volkswagen

0
Autor: Adrian Stoica 07 Dec 2015 - 10:45
Dieselgate demolează acţiunile Volkswagen JULIAN STRATENSCHULTE/EPA


Scandalul motoarelor trucate în care este implicat grupul Volkswagen a dus la deprecierea acţiunilor sale cu 70% din momentul în care autorităţile americane au acuzat producătorul auto german că a manipulat testele de emisii. Izbucnită pe data de 18 octombrie, „afacerea dieselgate” a provocat deja grupului pierderi de peste 24 de miliarde de euro din capitalizarea bursieră.

În tentativa de a ţine sub control evoluţia grupului, printre primele măsuri luate de acţionari a fost numirea unui nou CEO şi a unui nou preşedinte. Numirea în aceste funcţii a lui Matthias Muller şi, respectiv Hans Dieter Potsch, două persoane cu state vechi în cadrul Volkswagen, nu a avut însă darul de a calma spiritele.

Deja se cere demisia lor

Imediat după numirea noilor şefi, unul dintre cei mai influenţi investitori din Germania, Ingo Speich, a contestat numirea lor, cerând înlocuirea cu persoane din afara grupului, considerând că numai aşa încrederea în Volkswagen poate fi reclădită.

Potrivit lui Ingo Speich, ambele alegeri au avut darul de a eroda şi mai mult încrederea în companie. Ingo Speich este manager de portofoliu al Union Investment, al treilea mare manager de active din Germania şi unul dintre cei mai importanţi 15 investitori în acţiunile preferenţiale ale Volkswagen.

Agenţiile de rating reacţionează

Agenţia de evaluare financiară Standard & Poor’s a revizuit în scădere ratingul de credit al VW, de la „A minus” la „BBB plus”. De asemenea, retrogradarea calificativului atribuit grupului a fost operată şi de către agenţiile de evaluare financiară Moody’s şi Fitch. Volkswagen se confruntă cu o încetinire a comenzilor pentru mașinile noi, consumatorii abținându-se să facă achiziții.

„Totul se rezumă la încredere. Din punctul de vedere al pieţelor de capital, compania nu comunică bine şi există o lipsă de încredere. Suntem dezamăgiţi de deciziile legate de personal luate de VW şi de informaţiile oferite“ - Ingo Speich, ACȚIONAR VOLKSWAGEN

Analiştii internaţionali estimează că Volkswagen ar putea fi nevoit să plătească zeci de miliarde de euro pentru a acoperi amenzile, procesele şi rechemările la service după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel
. La începutul lunii noiembrie grupul a anunţat că a descoperit „incoerenţe inexplicabile” privind determinarea emisiilor şi la alte tipuri de motoare decât cele vizate de investigaţiile de până atunci. Potrivit Wall Street Journal, care cita surse din cadrul VW, aceste probleme au fost observate şi la motoare pe benzină ale companiei, extinzând astfel scandalul.
 
Citeşte mai multe despre:   Volkswagen,   dieselgate,   scandal,   acţiuni,   piata auto

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de