x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Dieselgate: Procurorii germani investighează eventuala implicare a Bosch în scandalul Volkswagen

0
16 Dec 2015 - 12:18
Dieselgate: Procurorii germani investighează eventuala implicare a Bosch în scandalul Volkswagen


Procurorii din Stuttgart au anunţat miercuri că investighează dacă angajaţii furnizorului german de piese auto Robert Bosch GmbH sunt implicaţi în scandalul emisiilor de la Volkswagen, transmite Reuters.

Bosch, cel mai mare furnizor de piese auto din lume, produce un program de management al motoarelor diesel folosit de principalii producători auto, inclusiv VW.

Reprezentanţii Bosch, companie cu sediul central în Stuttgart, au refuzat să comenteze informaţiile. Un purtător de cuvânt al companiei germane a afirmat: 'În principiu cooperăm cu toate autorităţile care vor să contribuie la clarificarea faptelor'.

Un purtător de cuvânt al procuraturii din Stuttgart a refuzat să precizeze numele companiilor implicate în anchetă. 'Am început investigaţiile împotriva unor persoane necunoscute. Acţiunea vizează o companie cu sediul în Stuttgart care este suspectată de implicare într-un posibil delict care vizează manipularea emisiilor de către un mare producător auto din German. Investigaţiile au fost lansate în urma informaţiilor din presă', a precizat oficialul.

În septembrie, Bosch a anunţat că a livrat componente (aşa numitele sisteme de injecţii common rail) pentru maşinile diesel Volkswagen pe care ar fi fost instalate în SUA sisteme electronice speciale, pentru evitarea standardelor referitoare la poluare.

'Noi producem componente conform specificaţiilor primite de la VW. Responsabilitatea pentru aplicarea şi integrarea componentelor este de competenţa Volkswagen', se arată în declaraţia Bosch.

Grupul auto german este acuzat că ar fi manipulat rezultatele testelor autorităţilor SUA legate de emisiile vehiculelor comercializate de grupul german prin instalarea unui software care permitea maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor dar nu şi în timpul operaţiunilor normale. Din acest motiv nivelul poluării era mai ridicat, susţine Agenţia pentru Protecţia Mediului din SUA (EPA).

Separat, reprezentanţii sindicatelor VW au anunţat că firma germană va renunţa anul viitor la 600 de angajaţi cu contract temporar de muncă de la fabrica din Zwickau. Unitatea din Zwickau este a cincea mare fabrică a VW din Germania, unde cei 8.800 de angajaţi asamblează modelele Golf şi Passat.

'Trebuie acum să ne adaptăm la noua situaţie, în care protejarea locurilor de muncă va deveni mai importantă decât crearea unor noi slujbe', a afirmat Jens Rothe, şeful consiliului angajaţilor de la Volkswagen Sachsen GmbH.

În România, la Blaj, Bosch a inaugurat în 2007 două unităţi de producţie pentru tehnică liniară şi o unitate de producţie în domeniul auto. În 2014 a fost inaugurat şi un centru de dezvoltare şi cercetare pentru tehnologia auto. La Blaj compania are 1.200 de angajaţi, la care se vor adăuga alţi 300, iar până în 2020 firma doreşte să ajungă la 2.000 de salariaţi. Pe plan global, Bosch are peste 300.000 de angajaţi şi 350 de filiale în mai mult de 50 de ţări.
Citeşte mai multe despre:   dieselgate,   Volkswagen,   Bosch

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de