x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

EZ-10: autobuzul fără şofer

0
Autor: Sebastian S. Eduard 14 Noi 2014 - 08:09
EZ-10: autobuzul fără şofer
Vezi galeria foto


O propunere pentru viitor vine, cu ocazia summit-ului Challenge Bibendum, de la compania franceză Ligier: autobuzul complet automatizat, fără şofer, care se conduce singur.

EZ-10 este un vehicol electric, complet nepoluant. Este destinat transportului a zece persoane (şase pe scaune şi alte patru în picioare). Se mişcă în mod automat (fără şofer) mulţumită unui sistem GPS, a unor camere de ghidare vizuală, unui sistem performant de detectare a coliziunii şi tehnologei SLAM (Simultaneous Localization îand Mapping). În faza iniţială, vehicolul nostru merge în “recunoaştere”: identifică ruta şi îşi trasează propria hartă a călătoriei. Computerul de bord analizează şi marchează toate punctele semnificative de pe traseu, care îl vor ajuta mai târziu la recunoaşterea traiectoriei.

EZ-10 poate fi setat pentru mai multe activităţi. În modulul “metrou”, EZ-10 opereză exact ca un astfel de vehicol: se mişcă pe un traseu dinainte stabilit, opreşte în fiecare staţie, totul cu o precizie nemţească. În modul “autobuz” Ez-10 poate să oprească la solicitarea uni pasager sau să “sară” peste o staţie dacă oprirea lui nu este cerută. Ultimul modul l-am putea numi “telecomandă”: clientul cere cu ajutorul unei aplicaţii smarphone prezenţa unui EZ-10, iar acesta găseşte cel mai scurt drum către acesta.

Pare SF, dar nu este. Deocamdată viteza de deplasare a unui astfel de vehicol este mică. Se opreşte sau încetineşte la fiecare punct de recunoaştere – ai senzaţia că la “volan” (deşi nu există nici unul) se află un aspirant pentru permisul auto care încă nu stăpâneşte arta condusului şi ezită neştiind ce decizie să ia. Acesta este însă primul pas. Ligier Group a anunţat că autobuzul este perfect funcţional şi că în următoarele luni va ieşi pe piaţă cu o variantă de transport marfă.



 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de