x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

In Europa, Ford se va concentra pe SUV-uri şi vehicule comerciale

0
29 Iul 2018 - 10:13
In Europa, Ford se va concentra pe SUV-uri şi vehicule comerciale ANDREI TOBOASARU


Ford redirecţionează cheltuielile în Europa de la maşini la SUV-uri, crossover-uri şi vehicule comerciale, care sunt mai profitabile, în încercarea de a readuce pe profit operaţiunile din regiune, informează Auto Week şi Automotive News Europe. 

 

Afectat de Brexit şi de preferinţa consumatorilor pentru SUV-uri şi crossover-uri, operaţiunile Ford din Europa au înregistrat în primul semestru pierderi înainte de taxe de 73 de milioane de dolari, faţă de un profit de 88 de milioane de dolari anul trecut. 

Anunţând rezultatele financiare ale Ford, directorul general Jim Hackett a afirmat: "Suntem extrem de nemulţumiţi de performanţa noastră din Europa". Pentru acest an compania americană se aşteaptă să raporteze pierderi în regiune, după câştiguri de 234 de milioane de dolari în 2017. 

Directorul financiar al companiei auto, Bob Shanks, susţine că majoritatea gamei de vehicule a Ford din Europa este neprofitabilă. Crossover-ul Kuga, furgonetele Transit şi Ranger şi "anumite vehicule importate" sunt profitabile în Europa, a declarat Shanks, fără a numit maşinile importate. Pe piaţa europeană ar putea fi adus şi crossover-ul Edge şi modelul sport Mustang. 

Shanks a explicat că vehiculele reprezintă peste 200% din profiturile Ford în Europa, deşi reprezintă mai puţin de jumătate din venituri. Jim Farley, şeful pieţelor globale la Ford, a apreciat că vehiculele comerciale sunt responsabile pentru 13% din marjele de profit ale companiei în Europa. 

Ford îşi va schimba strategia şi se va concentra pe SUV-uri, crossover-uri şi vehicule comerciale, pentru a-şi îndeplini obiectivul de ajunge la o marjă de profit de 6% în regiune, a declarat Farley. "Cu siguranţă avem nevoie de o schimbare majoră pe piaţa europeană, ne vom concentra pe operaţiunile profitabile de pe segmentul LVC (vehicule comerciale uşoare). Şi SUV-urile fac parte din acest plan, a explicat Farley said. 

În prezent, Ford vinde trei crossover-uri în Europe: EcoSport, Kuga şi Edge. În trimestrul doi din 2018, livrările Kuga şi EcoSport pe piaţa europeană au atins un nivel record, a informat compania americană. Minivanul compact C-Max a avut performanţe sub aşteptări în Europa, ceea ce ar putea determina Ford să oprească producţia acestui model în regiune. 

În primul semestru din acest an livrările C-Max au scăzut cu 18%, la 31.888 unităţi, arată datele de la JATO Dynamics. 
Pe lângă concentrarea pe SUV-uri şi vehicule comerciale uşoare, Ford intenţionează să continue reducerile "agresive" de costuri şi obţinerea de noi produse pentru a fi lansate mai rapid în Europa. În iunie, compania a avertizat că va închide fabrica de cutii de viteze din Blanquefort (Bordeaux, sud-vestul Franţei) dacă nu va găsi un cumpărător. 

Ford a revizuit miercuri în scădere estimările privind câştigurile din acest an din cauza declinului vânzărilor, a tarifelor vamale impuse de China, a dificultăţilor cu care se confruntă pe piaţa europeană şi a avertizat că ar putea înregistra în următorii cinci ani costuri de până la 11 miliarde de dolari în urma restructurării afacerii. 

Tarifele vamale americane, de 25% la importurile de oţel şi de 10% la importurile de aluminiu, au intrat în vigoare la data de 23 martie, iar începând cu data de 1 iunie sunt aplicate şi producătorilor din UE. Aceste tarife ar putea costa anul acesta Ford aproximativ 1,6 miliarde de dolari în America de Nord, a afirmat directorul financiar al companiei auto, Bob Shanks. 

Subsidiara Ford din România a confirmat în mai că va fabrica un doilea model la fabrica din Craiova. "Noul model se va adăuga producţiei actualei generaţii a SUV-ului de clasă mică Ford EcoSport şi motorului 1.0 EcoBoost. Ford investeşte în plus până la 200 de milioane de euro la Craiova, investiţia totală, demarată în 2008, ajungând astfel la aproape 1.5 miliarde de euro", se arată în comunicatul Ford România. AGERPRES

Citeşte mai multe despre:   www.agerpres.ro

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de