x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Mazda 2: mică, dar cam scumpă

Mazda 2: mică, dar cam scumpă

de Cătălin F. Vărzaru    |    13 Mai 2015   •   16:04
Mazda 2: mică, dar cam scumpă
Sursa foto: unknown

E rafinată ca o maşină englezească şi precisă ca una germană, dar e o fiabilă japoneză. Cel mai mic model de la Mazda este un automobil puternic, dar scump. Am testat trei zile o Mazda 2 cu motor de 90 de cai-putere al cărei preţ ajunge la 15.990 de euro.

Mazda 2 impresionează în linia lansată de japonezi prin forma agresivă şi grija pentru detalii conform filozo¬fiei design Kodo - motorizare Skyactiv. Modul în care se mişcă şi calitatea finisajelor sunt atuurile Mazdei 2 în clasa supermini. La drum, micuţa maşină are o ţinută sportivă, iar motorul de 90 de cai-putere şi cuplu de 148 Nm – un 1,5 litri pe benzină aspirat – trage cu putere, fără zgomot şi promite reprize rapide. Cutia de viteze, parte a conceptului Skyactiv, schimbă iute şi precis ajutând la mersul lin al maşinii. Suspensia este suficientă pentru a acoperi gropile bucureştene, dar destul de tare pentru a o include în categoria maşinilor foarte comode. Suspensia mai tare ajută, în schimb, la ţinuta sportivă a micuţei Mazda 2. Dotat cu un i-Stop, motorul de 90 de cai-putere a reuşit să obţină un consum real de 7,4 litri/100 de km în regim urban, la o viteză medie de 27 de km/h, mai mult decât anunţă produ-cătorul în condiţii ideale, dar mai puţin decât riva-lii din segment, Hyundai i20 sau Opel Corsa.

Te avertizează înainte de accident
Inovaţiile sunt implementate din abundenţă pe Mazda 2, mai ales dacă vorbim de varianta de top, care ajunge la 18.990 de euro. Astfel, avem un sistem de părăsire a benzii de rulare care bipăie şi aprinde un martor în bord în momentul în care schimbi banda la viteze ce depăşesc 40 de km/h, implement pe patru din cele şase niveluri de echipare. Pentru varianta de top, există un sistem de monitorizare a unghiului mort, care te avertizează prin¬tr-un semnal sonor şi unul vizual în oglindă în cazul în care vrei să schimbi banda şi din spate se apropie un alt automobil, și un sistem care este capabil să acţioneze automat frâ-narea de urgenţă în caz de impact iminent la viteze mai mici de 30 de km/h. Vizibilitatea la volan este bună, iar frânele sunt ferme, ceea ce completează latura mai mult sportivă decât comodă a Mazdei 2.

Portbagaj de 280 de litri
Exteriorul maşinii este dominat de alura fluidă, lumini de zi cu led şi o structură care se pliază pe sportivitatea modelului. Interiorul pare compus precum o poezie cu rimă. Modelul alb pe care l-am condus este asortat cu plastic negru moale şi interior roşu prezent nu doar la nivelul tapiţeriei, ci până în cele mai mici detalii, precum inelele de la gurile de aerisiere sau butoanele de pe consola centrală. Am reamarcat spaţiul suficient pentru pasageri şi şofer, precum şi un portbagaj de 280 de litri. Accesorizarea Mazdei 2 se traduce printr-o tabletă multifuncţională de 7 inchi capabilă prin MZD Connect să te pună în legătură cu tot ce are telefonul tău pe el. Sistemul de sunet este de bună calitate şi scoate în evidenţă insonizarea ca la carte a mașinii. Tot pentru conectivitate, pe consola centrală am testat două porturi de USB cu încărcare, şi o priză. N-am putut să nu remarc un minus la nivelul spaţiilor de depozitare şi plasarea destul de incomodă a unui joypad, o copie palidă a originalelor de pe maşinile premium. Cu patru stele obţinute la testele EuroNCAP, Mazda 2 se luptă de la egal cu Opel Corsa, Ford Fiesta, VW Polo sau chiar, de ce nu, cu Audi 1. ¬

Atuuri
- Finisaje şi dotări
- Putere şi manevrabilitate
- Design sportiv

Depunctări
- Preț ridicat
- Limitarea combinațiilor motorizare/echipare
- Spații de depozitare destul de mici
 

×
Subiecte în articol: mazda 2