x close
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Modelul Volvo XC40 este Maşina Anului în Europa

0
06 Mar 2018 - 06:43
Modelul Volvo XC40 este Maşina Anului în Europa


Modelul 4x4 urban Volvo XC40 a câştigat premiul de Maşina Anului în Europa, cu ocazia deschiderii celei de-a 88-a ediţii a Salonului auto de la Geneva. Este al doilea an consecutiv când un SUV primeste aceasta distinctie, după Peugeot 3008 anul trecut, ceea ce scoate în evidenţă dominaţia exercitată de acest tip de vehicul pe piaţa mondială.

 

Volvo XC40, SUV compact, este primul vehicul al mărcii suedeze, aflată în prezent în proprietatea grupului chinez Geely, care câştigă acest premiu decernat de jurnaliştii de specialitate. În urmă cu 20 de ani, automobilele de teren venite din SUA, mai înalte şi mai grele, şi deci mai poluante decât berlinele clasice, aveau o imagine proastă în presă. Între timp SUV-urile au cucerit Europa şi în prezent încep să îşi extindă dominaţia asupra restului planetei, inclusiv asupra Chinei.

În decurs de zece ani, ponderea ocupată de SUV-uri s-a multiplicat de patru ori în Europa, astfel că anul trecut o treime din automobilele înmatriculate în Europa au fost de tip SUV, potrivit datelor firmei Jato Dynamics. Pe piaţa mondială SUV-urile au o pondere similară, în condiţiile în care în 2017 au fost vândute un număr record de 28 de milioane de unităţi, în creştere cu 12,7% comparativ cu 2016.

Această creştere "este incredibilă deoarece sunt vehicule mai scumpe decât media, într-un moment în care spunem că maşinile mari nu mai au loc în oraşe", estimează Flavien Neuvy, director la Observatoire Cetelem. Acesta subliniază însă că SUV-urile sunt o afacere bună pentru constructorii auto deoarece aceste modele sunt mai rentabile decât berlinele.

Laurens van den Acker, directorul de design de la Renault, estimează că SUV-urile au fost "complet modernizate" dar a fost păstrată atractivitatea produsului. În plus, multiplicarea modelelor, de la Dacia Duster cu preţ redus la Lamborghini Urus, model de lux, a extins piaţa.

Toate aceste vehicule au în comun un stil care transmite o imagine de tinereţe. "Sunteţi mai tineri, mai sexy, pentru că puteţi evada în orice moment", comentează designerul olandez. Potrivit acestuia există şi alte elemente emoţionale care intervin, precum sentimentul de protecţie oferit de garda la sol mai mare, imaginea de statut precum şi aspecte raţionale precum spaţiul interior şi modularitatea care atrage clientela de tip familii. SUV-ul este "singurul tip de autovehicul", care se vine vine peste tot în lume, subliniază Laurens van den Acker. AGERPRES

Citeşte mai multe despre:   volvo,   model suv,   xc40 volvo,   maşina anului,   salon auto,   Geely,   premiul presei

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de