x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Noua Mazda2: nici clasa B nu mai e ce-a fost...

0
Autor: Sebastian S. Eduard 30 Mar 2015 - 14:09
Noua Mazda2: nici clasa B nu mai e ce-a fost... Ingo Barenschee


Gata! Am destat şi frumuseţea asta de Mazda2! O maşină extrem de interesantă, cu multe plusuri şi câteva minusuri. Dar să o luăm pe rând...

Mazda 2 e genul de maşină care îţi face impresie bună încă de la început. Structura extrem de dinamică, trăsăturile fine, fluiditatea (doar vorbim de KODO aici)– toate converg către următoarea concluzie: poţi să ai o maşină extrem de atrăgătoare choar dacă ai optat pentru clasa B.

Mazda 2 este marketizată ca primul automobil din segmentul B echipat cu faruri LED, head-up display şi centru de comandă HMI pe tunelul median. Lucruri interesante. Deşi, de exemplu, dacă ai head-up display parcă-parcă te aştepţi să ai şi o cameră de luat vederi pentru mersul înapoi...Ai, în schimb, sistemul de monitorizare a vehiculelor din spate (RVM), inclusiv pentru deplasarea în marşarier (RCTA).

Primele modele Mazda2 disponibile sunt echipate cu motorizarea SKYACTIV-G de 1,5l în trei variante de putere: 75, 90 şi 115 CP. Versiunea de 75 CP prezintă un consum combinat de 4,7 l/100 km, redus cu 6% şi un cuplu mai mare cu 13% faţă de generaţia anterioară, în timp ce varianta de 90 CP oferă un consum combinat de doar 4,5l/100 km, mai mic cu 10% faţă de versiunea precedentă. Motoarele pot fi comandate în combinaţie cu transmisia manuală, SKYACTIV-MT, sau automată, SKYACTIV-Drive.

Noi am testat motorul de 115 CP şi ni s-a părut o minunăţie. Şi nu exagerăm. Motorul se simte foarte bine, şi pare mult mai sportiv decât cei 115 din cartea tehnică. Faptul că maşinuţa este destul de mică şi o simţi relativ rigidă, te face să încerci să încerci să mergi sportiv. Lucru care, culmea, îţi iese. Cutia de viteze te lasă să schimbi rapid şi dintr-o dată ai impresia că, da această japoneză a citit pe când se afla pe rampa de asamblare “50 shades of Grey”...

Toate modelele sunt echipate standard cu sistemul i-STOP, iar în funcţie de versiune acestea pot fi dotate şi cu tehnologia i-ELOOP, cu scopul de a reduce consumul de combustibil. Dacă vei conduce sportiv, aşa cum am argumentat mai sus, consumul nu se dovedeşte foarte prietenos, însă se înscrie în limitele rezonabile. Dacă încerci un stil de condus “de duminică”, vei avea parte de surprize pozitive...

Noua Mazda2 are una dintre cele mai confortabile ţinute de drum din segment datorită suspensiilor mai uşoare şi mai ferme şi prezintă un sistem de frânare îmbunătăţit, pentru un plus de siguranţă şi sportivitate. Siguranţa este un atribut forte al modelului, iar echipamentele active includ mai multe tehnologii i-ACTIVSENSE.

Evident că având de-a face cu o japoneză, nu lipsesc gadgeturile v-am spus deja de head-up display-ul, disponibil în funcţie de nivelul de echipare, care afişează viteza şi direcţiile de navigare şi ecranul color de 7 inci aşezat în partea superioară a consolei mediane, pentru o vizibilitate crescută. Acesta din urmă poate fi controlat tactil, vocal sau prin centrul de comandă HMI cu buton rotativ. Vă amintim, încă o dată că vorbim de o maşină din clasa B.

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de