x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Piaţa auto: creştere după şase ani consecutivi de scădere

0
Autor: Sebastian S. Eduard 19 Ian 2015 - 16:56
Piaţa auto: creştere după şase ani consecutivi de scădere Victor Stroe


A fost 2014 un an mai bun decât precedentul în materie de vânzări de maşini? Da! Ar fi putut să fie mai bun? Cu siguranţă!

La această concluzie au ajuns cei de la Autovit.ro, după o analiză a pieţei. În 2014, piaţa maşinilor noi a înregistrat creştere după şase ani consecutivi de scădere ce au dus-o de la peste 300.000 la sub 60.000 de unităţi. Anul trecut numărul autoturismelor noi înmatriculate a urcat cu 21,6% faţă de 2013. Un factor important care a dus la această creştere a fost programul Rabla. În topul preferinţelor mărcilor noi continuă Dacia, urmată de Skoda, Volkswagen, Ford şi Renault.

În ultimii ani, piaţa maşinilor second-hand din import a oscilat foarte mult, dar în 2014 variaţia a fost doar de -1%. Cele mai afectate tranzacţii cu maşini au fost reînmatriculările, adică autoturismele second-hand tranzacţionale pe plan intern. Întrucât 2013 a fost un an dezastruos din cauza blocajului adus de timbrul de mediu, 2014 nu a putut compensa scăderea de 150.000 de unităţi din anul anterior, dar totusi, 10 dintre cele 12 luni au adus cifre mai mari decat în 2013 si, per total, segmentul s-a încheiat pe plus (5,7%). Evident în topul maşinilor second hand continuă să se afle mărcile germane - Volkswagen, Opel, BMW sau Audi.

Datele extrase din platforma Autovit.ro arată că preţul este cel mai important element pentru clientul de maşină second-hand. Cu toate acestea, în 2014 ponderea maşinilor de sub 5.000 de euro a scăzut, crescând numărul celor de peste 10.000 de euro, in principal datorita masinilor second hand importate. În funcţie de norma Euro, segmentul care a crescut exploziv în 2014 este cel al maşinilor Euro 5. Cu toate acestea, 56% dintre români preferă să cumpere maşini sub 5.000 de euro.

În concluzie, anul 2014 a fost unul care a marcat o uşoară creştere a pieţei auto. În 2015, piaţa maşinilor noi ar putea să crească faţă de anul în curs, ajutată de desfăşurarea eficientă a programului Rabla. Programul de reînnoire a parcului auto trebuie atent supervizat, deoarece cu ajutorul lui s-au vândut 17.000 de maşini în 2014, număr care poate creşte semnificativ în 2015. Iar pentru piaţa maşinilor second hand este necesară o revigorare printr-o reducere a timbrului de mediu până la volori care să nu mai blocheze tranzacţiile, asigurând astfel o dinamică crescută pe piaţa internă care păstrează automat banii în economia locală şi generează un plus de capital pentru creşterea segmentului de maşini noi.

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de