x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Prin evitarea accidentelor petrecute în ultimii 10 ani, România ar fi putut economisi 50 miliarde de euro

0
Autor: Sebastian S. Eduard 09 Oct 2013 - 17:37
Prin evitarea accidentelor petrecute în ultimii 10 ani, România ar fi putut economisi 50 miliarde de euro


Accidentele rutiere sunt cea de-a doua cea mai comună cauză a deceselor, după infarct, în România
Parteneriatul Român pentru Siguranţă Rutieră GRSP România a reunit în cadrul Forumului de Bune Practici în Domeniul Siguranţei Rutiere reprezentanţi ai celor mai importante insituţiii româneşti, companii private şi reprezentanţi mass media pentru a identifica cele mai noi soluţii în vederea creşterii siguranţei rutiere.

Cel mai mare preţ plătit pentru accidentele rutiere este pierderea de vieţi omeneşti. “Anual au loc peste 2.000 de decese pe şoselele din România ca urmare a accidentelor rutiere. Acestea generează pierderi mari atât la nivel social cât şi la nivel economic. Mai exact, accidentele rutiere sunt cea de-a doua cea mai comună cauză a deceselor, după infarct, în România” a declarat Eric Faidy, Preşedintele Parteneriatului Român pentru Siguranţă Rutieră GRSP România.

Pe plan macroeconomic, urmele lăsate de accidentele rutiere costă ţările cu venituri mici şi medii, precum România, aproximativ 1-2 % din PIB. Iar la nivel microeconomic, fiecare accident costă compania de cel puţin trei ori mai mult decât reparaţia efectivă a maşinii din pierderile de timp, crizele de imagine sau din deteriorarea moralului angajaţilor (conform Raportulului Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii 2013). Prin evitarea miilor de accidente petrecute în ultimii 10 ani, România ar fi putut economisi 50 miliarde de euro, potrivit unui studiu realizat de European Transport Safety Council.

România se numără printre ţările europene unde numărul răniţilor grav în accidente rutiere a crescut în perioada 2001-2011. Astfel, Forumul este menit să contribuie la îmbunătăţirea sustenabilă a comportamentului participanţilor la trafic, unul dintre cele cinci puncte cheie prevăzute în cadrul general de activităţi din Planul Global al Decadei de Acţiuni pentru Siguranţa Rutieră 2011-2020.

Directorul de comunicare al European Transport Safety Council, Mircea Steriu, a explicat situaţia României în context european (cifre, statistici, bune practici în siguranţa rutieră la nivel naţional), fiind urmat de reprezentanţii Poliţiei Române care au prezentat statisticile privind accidentele rutiere în România.

Totodată, în cadrul evenimentului, reprezentanţii companiilor Michelin România, Apa Nova Bucureşti, UTI şi ALD Automotive au împărtăşit participanţilor eforturile realizate de companii în vederea sprijinirii obiectivului de reducere a numărului de accidente. Participanţii au primit, de asemenea, recomandări din partea campionului de raliu, Titi Aur, în vederea prevenirii accidentelor rutiere. În încheiere, Michael Chippendale, Global Road Safety Partnership Communication Manager a argumentat importanţa unui parteneriat pentru siguranţă rutieră.


 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de