x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Renault Captur - eficient, dar fără pretenţii

Renault Captur - eficient, dar fără pretenţii

de Cătălin F. Vărzaru    |    17 Iun 2015   •   12:25
Renault Captur - eficient, dar fără pretenţii

Captur e un crossover agil, micuț, dar incredibil de încăpător. În plus, este o maşină care a reuşit să mă uimească prin consumul foarte eficient. Practic, am făcut drumul de la Bucureşti la Mamaia fără se se mişte indicatorul de motorină din dreptul semnului plin. Ce-i drept, varianta diesel de 90 cai-putere testată costă 14.675 de euro cu TVA, preţ de care nu ai parte de materiale de top. Am testat vreme de trei zile crossover-ul altfel de la Renault.

Captur a apărut din necesitatea Re-nault de a concura în segmentul mic al crossoverelor, o piaţă în plină expansiune cu perspective de profit până dincolo de 2020. Constructorul francez a prezentat Captur ca pe un concept SUV la Salonul Auto de la Geneva, în 2011. A fost o apariţie inedită căreia nu i se dădeau prea multe şanse să devină un model de serie. Şi totuşi, Renault a readaptat cea de a patra versiune a lui Clio pentru a crea un minicrossover. O maşină regândită şi redesenată de la cap la coadă, cu intenţia de a atrage în primul rând publicul tânăr, cel feminin şi familiile în formare. Ce oferă Captur? În primul rând versatilitate şi promisiunea unei maşini adaptate pentru orice condiţii. Garda crescută la 170 de mm, bandouri rezistente la zgârieturi şi jantele de 16 inchi sunt concepute atât pentru jungla urbană, cât şi pentru o ieşire în natură pe un drum forestier. Atenţie, nu prea departe, pentru că, în ciuda înfăţişării, Captur nu e un 4x4, ci doar un vehicul obişnuit cu tracţiune faţă.

Interesante sunt combinaţiile de culori, tonurile regăsindu-se nu doar la exterior, ci şi la interior. De altfel, caracterul tânăr imprimat de modul în care este construit habitaclul recuperează din mediocritatea materia¬lelor folosite. Există un torpedou care se deschide asemănător unui sertar şi care este în stare să reţină inculsiv lichidele. Tot la capitolul depozitare poate fi trecută şi cotiera, pentru că scopul ei iniţial a fost ratat, accesoriul făcând mai mult să împiedice, decât să ajute şoferul. Captur oferă un spaţiu generos pentru pasageri şi-i rămâne loc şi pentru bagaje , cam 407 litri, în ciuda lungimii de doar 4,12 metri. Sistemul multimedia are la bază tableta R-link care asigură muzică de pe orice mediu, legătura la internet, date despre maşină, dar şi diverse invenţii. Cum ar fi un analizor al aerului sau al modului în care eşti capabil să te mişti prin trafic pentru a fi cât mai eco.

Zgârcit la consum
Motorizarea testată, un diesel de 1,5 litri, 90 de cai-putere la un cuplu de 220 de Nm, este impresionantă prin consum. După 555 de kilometri parcurşi în regim mixt, la o viteză medie de 65 de km/h, computerul de bord arăta ca am folosit 25 de litri de motorină din cei 45 disponibili în rezervor. Adică o medie de 5,6 litri/100 de km. Asta după un drum pe autostradă cu maşina încărcată la maximum şi cu reprize sportive, atât cât a permis motorul. La un calcul scurt rezultă o autonomie cu un plin de 1.000 de kilometri. Importantă e şi emisia de carbon de doar 95 de g de CO2 per km, deci o etichetă verde. Suspensiile lui Captur sunt bine dozate, astfel că este capabil să facă faţă atât virajelor strânse, cât şi gropilor din metropolă.

Captur nu este un model tocmai ieftin, varianta de intrare fiind Authentique Energy 90 Tce, la 11.650 de euro cu TVA, cea de top ajungând la 17.600 de euro cu TVA pentru diesel, 110 cai-putere şi cutie automată.

MINUSURI
◗ materialele folosite, o cotieră inutilă
◗ lipsa unui sistem 4x4
◗ preţul

PLUSURI
◗ consumul
◗ spaţiul
◗ manevrabilitatea
 

×
Subiecte în articol: renault captur Renault