x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

România. Sărăcie. Valoarea medie a unei maşini sh vândută este de 3.500 de euro

0
Autor: Sebastian S. Eduard 21 Ian 2014 - 18:18
România. Sărăcie.  Valoarea medie a unei maşini sh vândută este de 3.500 de euro Thinkstock cars on a parking


Cea mai mare platformă de anunţuri auto din România, Autovi.to, a dat publicităţii date privind evoluţia pieţei de maşini second hand în anul 2013.
Cifrele sunt în continuare îngrijorătoare şi arată că operaţiunea “Rabla” nu a avut efectul scontat. Astfel, în anul care a trecut, circa 36% dintre maşinile scoase la vânzare au avut preţul situat până în 3.000 de euro. Adăugând că maşinile între 3.000 şi 5.000 de euro au ocupat 25% din acest eşantion, rezultă că 61% dintre maşinile scoase la vânzare au avut drept preţ propus maxim 5.000 de euro. Maşinile între 5.000  şi 10.000 de euro au fost 24%, iar cele între 10.000 şi 20.000 de euro 12%. În fine, din totalul anunţurilor numai 4% au fost peste 20.000 de euro. Statistica este cu atât mai îngrijorătoare cu cât s-a calculat că valoarea medie a unei maşini second hand tranzacţionată în România este de 3.500 de euro. Din acest punct de vedere numai Bucureştiul stă mai bine. Aici media unei maşini este de 5.500 de euro.
Interesant este faptul că sumele mici de bani atrag şi plăţi “neconvenţionale”. “Neconvenţional” pentru Occident, înseamnă “convenţional” pentru România: obişnuim să plătim maşinile cu bani cash, chiar dacă, uneori, rareori, suma trece de 10.000 de euro. Sau, cel puţin, spun statisticile, aşa fac 80% dintre cei care cumpără o maşină la mâna a doua.

VW, cel mai atractiv
O statistică făcută din punctul de vedere al maşinilor de import second hand, indică faptul că brandul Volkswagen este cel mai atractiv (25.8%), urmat de Opel (17.7%), Ford (11.7%), Audi (6.8%) şi BMW (6.2%). Dacă ne referim la parcul auto existent şi la reînmatriculări, observăm că, deşi primul loc este ocupat tot de Volkswagen, iar al doilea tot de Opel, locul al treilea aparţine Daciei.
Cele mai tranzacţionate modele în România (anunţuri de maşini second hand) sunt, în ordine: VW Golf, Opel Astra, VW Passat, Ford Focus, Audi A4, BMW 320, Opel Corsa, Dacia Logan, Skoda Octavia şi Audi A6.
Evident că statisticile se schimbă atunci când este vorba de maşinile noi. Felia cea mai mare din acest tort o are Dacia (circa 30%), urmată de VW, Skoda, Ford şi Renault. Din top, se constată lipseşte Opel, o maşină preferată în second hand dar apare Renault, datorită preţurilor prietenoase.

Citeşte mai multe despre:   piata auto

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de