x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Salonul Auto de la New York: Jaguar a lansat Noul XF

0
Autor: Sebastian S. Eduard 05 Apr 2015 - 13:56
Salonul Auto de la New York: Jaguar a lansat Noul XF


Cel mai recent model din gama Jaguar, Noul XF, şi-a făcut debutul în cadrul Salonului Auto de la New York. Noul XF va fi disponibil spre vânzare începând cu această toamnă.   

Design-ul dinamic şi foarte asemănător unui model coupé, este construit în jurul arhitecturii realizate intensiv din aluminiu, ce combină ideal proporţiile şi silueta perfectă, atribute definitorii pentru toate modelele Jaguar; ampatamentul este mai lung, spaţiul interior mai generos şi rezistenţa aerodinamică redusă. 
„Cred cu tărie că Noul Jaguar XF este maşina cu cel mai frumos design din clasa sa. Elegant şi rafinat, Noul XF rămâne fidel tradiţiei sedanelor sportive Jaguar, fiind în acelaşi timp şi un model contemporan”, este de părere Ian Callum, Director of Design, Jaguar

Câteva cifre
Lungimea  Noului XF este de 4,954mm: ampatamentul este mai lung cu 51mm decât actualul model, având consola faţă mai scurtă cu 66mm. Cu toate că proporţiile sunt modificate faţă de vechiul XF (lungimea este cu 7mm mai scurtă iar înălţimea scade cu 3mm), spaţiul destinat locurilor din spate este de excepţie, oferind mai mult confort: cu 15mm mai mult spaţiu la picioare, 24mm la genunchi, 27 mm în plus la înălţimea faţă de plafon. Aerodinamica este, de asemenea, superioară: coeficientul de rezistenţă scade de la 0.29 la 0.26.
Structura uşoară şi rigidă este fundamentală pentru dinamica incredibilă a Noului XF. Suspensia faţă cu braţe duble triunghiulare şi suspensia spate Integral Link, împreună cu distribuţia 50:50 a greutăţii, livrează un echilibru ideal între confort şi manevrabilitate.

Motorizări
Gama de motorizări va include: motorizarea Diesel de 2.0-litri, în versiunile de 163CP şi 180CP, disponibilă cu transmisie manuală şi automată, motorizarea de 2.0-litri benzină, dezvoltând 240CP, disponibilă cu transmisie automată, motorizarea de 3.0-litri Diesel, dezvoltând 300CP, disponibilă cu transmisie automată; toate aceste versiuni vor fi oferite în configuraţia cu tracţiune spate. 
 Versiunile de 3.0-litri benzină, ce dezvoltă 340CP, respectiv 380CP, vor fi disponibile atât cu tracţiune spate cât şi cu tracţiune integral

Tehnologii
Adoptarea Sistemului de Servodirecţie Asistată Electric (EPAS) menţine poziţia fruntaşă a mărcii Jaguar  în ceeea ce priveşte manevrabilitatea, reducând, de asemenea, consumul de combustibil cu până la două procente şi chiar cu până la trei procente, pentru modelele cu motoare Diesel, respectiv benzină. Sistemul EPAS permite funcţii precum compensarea unghiului de cădere şi asistenţa avansată a şoferului, inclusiv păstrarea benzii de deplasare, monitorizarea stării şoferului şi asistenţa la parcarea laterală.
Tehnologia Jaguar Configurable Dynamics, opţională pentru toate versiunile V6, oferă controlul suprem şi permite şoferului să-şi regleze individualizat setările amortizoarelor, direcţiei, motorului şi ale transmisiei automate cu opt rapoarte.
Tracţiunea integrală (AWD) a fost dezvoltată încă de la început. Sistemul „cuplu la cerere” este nou, iar cutia de transfer este echipată cu un nou lanţ de transmisie, mai uşor, mai silenţions şi mai eficient.
Pentru modelul XF AWD, se introduce, în premieră, modul Adaptive Surface Response (AdSR) în sistemul Jaguar Drive Control. Folosindu-se de experienţa fără rival Jaguar Land Rover, AdSR identifică tipul suprafeţelor, cum ar fi zăpada sau asfaltul, şi adaptează setările motorului, transmisiei, direcţiei şi ale DSC-ului (Dynamic Stability Control) pentru a-i oferi vehiculului o manevrabilitate şi mai bună în condiţii de aderenţă scăzută.
Performanţele Noului XF sunt de excepţie şi în varianta cu tracţiune spate. Sistemul de tracţiune All Surface Progress Control (ASPC), dezvoltat pentru condiţii nefavorabile de condus, poate restabili în câteva secunde tracţiunea prin control electronic. ASPC operează în intervalul 3.6km/h şi 30 km/h, iar viteza dorită este setată de către şofer folosind butoanele de comandă ale pilotului automat.
 
Infotainment
Sistemul nou de Infotainment, InControl Touch Pro, are la bază interfaţa intuitivă InControl Touch, oferind, totodată, şi un ecran tactil de 10.2 inch; tehnologia Dual View permite şoferului să vizualizeze informaţiile de navigaţie, în timp ce pasagerul din dreapta vizionează, simultan, un program TV sau un DVD.
Pentru a gestiona cantitatea mare de date, sistemul InControl Touch Pro dispune de un procesor quad-core, de înaltă performanţă, având la bază o tehnologie super-rapidă Ethernet, care oferă un transfer de date de până la 1Gbit/ secundă. 
Noul XF este primul Jaguar cu faruri full-LED. Acestea sunt echipate cu două bancuri de LED-uri şi reflectoare - unul pentru lumina de întâlnire şi celălalt pentru lumina de drum - reducându-se, în acelaşi timp, şi consumul de energie.
Noua gamă XF va cuprinde nivelele de echipare XF Pure/ SE, XE Prestige, XF R-Sport, XF Portfolio şi XF S. 

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de