x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Auto Un diesel mai mare pentru o maşină mică

Un diesel mai mare pentru o maşină mică

de Cătălin F. Vărzaru    |    27 Mar 2017   •   20:00
Un diesel mai mare pentru o maşină mică

Când toată lumea pare să cânte prohodul dieselului, Renault are curajul să propună o nouă versiune. Mai precis un upgrade al motorului 1,5 dCi care ajunge la 110 cai putere. Montat pe noul Clio şi asezonat cu un nou sistem de sunet, micuţa marii Alianţe din lumea auto capătă accente sportive care fac deliciul oricărui şofer dornic de adrenalină. Am testat vreme de câteva zile noul Renault Clio într-o echipare şi motorizare mai specială şi am fost încântat de agilitatea maşinii. Chiar dacă n-ai prea mult spaţiu la dispoziţie, iar preţul ajunge la 15.850 de euro cu TVA.


 

Renault s-a gândit să transforme noul Clio într-o maşină şic. Un colorit bitonal în care roşul de pe plafon şi oglinzile laterale – pe care îl regăsim discret, ici-colo, la interior - este completat de un alb satinat cu reflexii bicolore. Farurile sunt pure vision LED, adică produc lumină cu un spectru identic natural. Stopurile pe spate, redesenate şi fracţionate pe haion, dau mai multă personalitate noului Clio. Un bandou metalic la baza haionului se asortează că alicaţiile de pe uşile laterale, combiaţie de plastic negru rezistent şi aplicaţii metalice, precum şi cu inseriţia cromată de pe calandru, la partea din faţă. Jantele de aliaj 16” au formă diamantată şi tonuri de culoare neagră şi vin cu anvelope cu talon mare care permite atenuarea gropilor și a denivelărilor de pe carosabil.

Ce e nou la interior

Interiorul noului Clio a fost îmbunătățit odată cu faceliftul recent. Materialele sunt de calitate mai bună, iar atenţia pentru finisaje a fost sporită. Plasticul negru şi prăfuit de pe bord a fost înlocuit un unul moale şi plăcut la atingere. Dar asta e doar pentru zona care sare cel mai mult în ochi. Pentru că pe măsură ce ajungi în locuri mai puţin vizibile, plasticul se întăreşte revenind la materialul despre care credeam că am scăpat odată cu noul model. Noutatea modelului testat este prezenţa sistemului de sunet marca Bose. Şapte incinte acustice special proiectate pentru noul Clio reuşesc să creeze în interior un spaţiu acustic demn de o maşină premium. Bass-refelex-ul şi amplificatorul sunt plasate în portbagaj în locul în care odinioară era roata de rezervă. Sistemul Bose este unul opţional şi costă 900 de euro. Inosonorizarea la care au recurs proiectanţii reuşeşte să păstreze un sunet clar emis de sistemul audio chiar şi la un nivel mare al muzicii. N-am auzit niciun zdrangănit sau vreo vibraţie suplimentară. Ceva probleme legate de antifonare apar pe autostradă după viteze care depăşesc 130 de km/h.

Legătura cu lumea

Sistemul audio este completat de sistemul R-LINK Media Nav Evolution. Adică o tabletă cu ecran tactil de 7 inchi pe care se regăsesc date referitoare la starea maşinii, legătura cu telefonul prin bluetooth, dar şi programe dedicate capabile să ruleze pe baza internetului funizat de smartphone. Astfel, aplicaţia R&Go este capabilă să transfere de pe telefon pe tabletă wathsapp, google play, dar şi google maps sau waze. Totuşi, Clio vine cu o navigaţie bazată pe TomTom care are harta Europei. Acest sistem de navigaţie pentru care Renault cere opţional 100 de euro pentru a cartografia şi Europa de Est în varianta de echipare Zen este vetust în prezenţa unui waze sau google maps care afişază date în timp real.

Cum conduci eco

Bordul se adaptează stilului de condus Eco. Un buton plasat lângă frâna de mână trece maşina într-un mod de conducere economic în care computerul de bord încearcă să minimizeze pierderile, cum ar fi cele rezultate din folosirea exagerată a climei. Nu am observat vreo schimbare majoră a comportamentului maşinii. Cel mai probabil acesta trebuie adaptat de către şofer care are la dispoziţie un indicator luminos în bord care îşi schimbă culoarea în funcţie de modul de condus, de la verde, la galben sau roşu. Şoferul mai are la dispoziţie şi un indicator de schimbare optimă a treptelor de viteză care este setat pentru obţinerea unui consum cât mai bun şi, implicit, a unor noxe cât mai reduse. Tot pentru atingerea pragului de 90 de grame de CO2 la 100 de km, cât este cotat noul Clio cu motorizarea de 110 cai putere diesel, este montat şi un sistem start/stop care opreşte motorul odată ce schimbătorul este trecut la punctul nul şi este eliberat ambreiajul. Bordul este capabil să mai furnizeze şi informaţii despre consum, instantaneu sau mediu, viteză medie sau alte avertismente lansate de computerul de bord. Clima este cea clasică prezentă şi pe Clio de dinainte de facelift.

Unde mi-e paharul?

Dacă suportul pentru telefonul mobil este plasat chiar în proximitatea portului de usb sau a celui auxiliar, cel pentru pahare are o poziţie greu de digerat. Cele două sloturi, foarte puţin adânci, sunt puse lângă frâna de mână, chiar sub cotieră. Practic, pentru a ajunge la un pahar de cafea trebuie să-ţi calculezi cu grijă traiectoria mâinii ca să nu verşi recipientul. Mai la îndemână există un spaţiu de formă pătrată, destul de inutil, care se presupune că ar fi pentru monede. Locurile de pe portiere destinare recipientelor sunt şi ele destul de mici. Pasagerii din spate au la dispoziţie un singur slot pentru pahare, dar pentru a avea acces la el trebuie să se aplece destul de mult.

Ce pot să car

Spațiul de pe locurile din spate este suficient pentru doi adulți. Există loc la picioare și la nivelul capului, dar nu foarte comod pentru pasagerii care au peste 1.80 metri. Trei adulți stau îngesuiţi pe bancheta din spate, chiar dacă tunelul central care străbate podeaua este mai coborât. Portbagajul, deşi măsoară 300 de litri fiind dat ca printre cele mai mari din segment, este mic pentru o familie care depăşeşte doi membri. Pentru a transporta o bicicletă de copil este necesară rabatarea unuia dintre scaunele din spate. Vestea bună este că rabatarea se poate face fracţionat 1/3 sau 2/3.

Parcare fără mâini

Pe noul Clio găsim însă un întreg arsenal dedicat şoferului de oraş. Mai ales dacă vorbim de unul feminin la care problema parcării ridică mai multe probleme indiferent de lungimea maşinii. Chiar dacă vorbim de un automobil care măsoară doar patru metri, constructorul a simţit nevoia să monteze nu doar senzori audio de proximitate care sunt afişaţi şi pe tableta R-Link, dar şi o cameră cu ghidare pentru marşarier. Mai mult, există şi un sistem de asistenţă la parcare care este capabil să caute şi să găsească locul ideal şi să manevreze singur volanul pentru a executa o parcare în care toată lumea scapă cu maşina intactă. Tot în seria tehnologiilor noi implementate pe noul Clio se înscrie şi sistemul de faruri cu LED, pure vision, care este capabil să se aprindă automat pe timp de noapte, întuneric temporar sau pe timp de ploaie.

Mai mulţi cai

Clio se remarcă în trafic prin mişcări sportive. Cuplul de 220 de Nm furnizat de motorul diesel de 110 cai putere reuşeşte să insufle puseuri de adrenalină. Chiar dacă timpul necesar până la atingerea vitezei de 100 de km/h este de 11,19 secunde, şocul furnizat de puterea unui diesel de 110 cai impresionează prin forţă, mai ales că este atins la o turaţie scăzută de doar 1750 de rot/min. La o cilindree comună de 1.461 cc, diferenţa de 20 de cai a noului motor faţă de versiunea de 90 de cai putere stă doar într-un sprint până la sută mai rapid cu aproape o secundă şi o viteză maximă care creşte de la 181 km/h la 194 km/h. Asta se regăseşte într-un consum mixt care teoretic, conform cifrelor de catalog, creşte de la 3,3 litri la 100 de km la 3,5 litri la 100 de km. În realitate, eu am reuşit să scot un consum mixt de 3,7 litri la 100 de km la o viteză medie de 59,3 km/h, destul de apropiată de ceea ce anunţă producătorul. În schimb, în regim de trafic urban real şi condus mai sportiv, consumul a ajuns la 7,1 litri la 100 de km, la o viteză medie de 18,8 km/h, deci o cifră aproape dublă faţă de cea ideală care permite obţinerea unui poluări la nivelul de 90 grame de CO2/km. Mi-a plăcut suspensia care permite atât abordarea unor viraje strânse fără probleme, dar şi a gropilor sau denivelărilor inerente şoselelor din România fără teamă că ne vom afecta coloana vertebrală sau ne vom turna cafeau pe pantalon. Noul Clio nu a fost supus încă testelor EuroNcap, dar modelul anterior s-a făcut remarcat prin obţinerea a cinci stele în materie de siguranţă. Nici de această dată Renault nu a făcut rabat acordând o atenţie deosebită acestor sisteme. Pe lângă airbguri frontale şi laterale pentru cap şi torace, există şi un asistent pentru frânarea de urgenţă. Pentru care care au probleme cu pornirea în pantă Clio dispune şi de un hold-hill.


 

Avantaje

- puterea motorului

- tehnologii noi

- conexiunea cu telefonul mobil


 

Dezavantaje

- navigaţie inutilă în prezenta lui R&Go

- diferenţe între consumul real şi cel anunţat

- spaţiile de depozitare


 

Cifre

- 194 km/h viteza maximă

- 11,19 secunde sprintul până la 100 de km/h

- 3,7 litri/100 km, consumul real la o viteză medie de 59,3 km/h


 

Renault cere pentru noul Clio într-o echipare cu faruri LED, sistem audio Bose şi motor diesel de 110 cai putere un preţ care ajunge la 15.850 de euro

Motorul diesel de 110 cai putere este o noutate în gama Renault. Noua configurare permite un plus de 20 de cai din aceeaşi cilindree de 1,5 litri dci


Asistenţa la parcare, o opţiune premium pentru noul Clio

×
Subiecte în articol: renault clio