x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Vârful de lance al Opel

0
Autor: Cătălin F. Vărzaru 13 Mar 2019 - 21:10
Vârful de lance al Opel
Vezi galeria foto


Am testat timp de patru zile cel mai puternic și mai dotat Opel. GSi Grand Sport este o limuzină accesorizată pentru clasa premium și se transformă într-o adevărată bestie în combinație cu motorul turbo de 260 de cai-putere. Inovațiile tehnologice - de la distribuția cuplului și amortizoare inteligente, până la scaune special proiectate - sunt tot ce are constructorul german mai bun și transformă mașina într-una cu capabilități autonome. Prețul pentru nava-amiral a Opel ajunge la 42.000 de euro, în varianta GSi full option.

Insignia GSi este tipul de mașină care te cucerește de la prima apăsare de pedală. Simți cum puterea sutelor de cai te lipește de scaunul în formă de scoică. Auzi sunetul gutural care iese pe țeava de eșapament și vezi cum șoseaua devine din ce în ce mai îngustă, în timp ce piesajul zărit cu coada ochiului se schimbă cu rapiditate. Adrenalina te invadează și aștepți cu nerăbdare să încerci sentimentul primului viraj. Și când se întâmplă, bagi de seamă cum mașina răspunde cu o rapiditate și o precizie cum de mult n-ai mai întâlnit. Insignia se păstrează fix pe direcția pe care o dorești, chiar și atunci când vrem să încercăm un viraj atât de strâns, că auzi cum se plimbă prin mașină tot ce nu e ancorat bine. Forța mișcării se mută de această dată în susținerea pe care ți-o oferă scaunele desprinse parcă din filme SF. Revii pe linia dreaptă și apeși cu sete pedala de accelerație. Vitezele le schimbi de la padelele din spatele volanului care îți dau posibilitatea să pilotezi cutia automată. Și ai de unde alege, pentru că există nu mai puțin de opt rapoarte. Nici măcar nu e nevoie să cobori privirea pe bord să vezi dacă ai depășit 7000 de rot/min, pentru că head-up display-ul color proiectat pe parbriz are ca una dintre opțiuni și afișarea turometrului. Urechea care urmărește atent sunetul motorului se sincronizează cu precizia instrumentelor de bord. Ai posibilitatea să pilotezi un automobil de performanță și cu muzica răsunând puternic într-un sistem Bose de înaltă fidelitate.

Un cântec de lebădă

Sprintul până la 100 de km/h se face în doar 7,5 secunde. Asta, grație celor 260 de cai pe care motorul de doi litri turbo pe benzină îi oferă în tandem cu un cuplu de 400 de Nm disponibil încă de la 2000 rot/min, practic de la prima apăsare a pedalei de accelerație. Consumul a fost pe măsura puterii, atingând o medie de 12 litri/100 de km, la o viteză de 35 de km/h. În regim de autostradă, la o viteză medie de 130 de km/h, consumul s-a situat la 7,1 litri/100 de km. Vorbim de un propulsor special, care poartă marca General Motors, fostul proprietar al Opel, și pe care îl găsim în diverse versiuni de putere și pe Chevy, Buick, Pontiac sau Cadillac. Un cântec de lebădă pentru Opel, pentru că, odată cu trecerea în patrimoniul francezilor de la PSA, constructorul german și-a adaptat oferta la pretențioasa piață europeană, unde există norme stricte privind emisia de noxe, și a eliminat din ofertă acest propulsor care emitea 197 g/km CO2. Astfel că GSi este disponibil în acest moment doar în varianta diesel de 210 cai-putere BiTurbo și un cuplu de 480 Nm. Pe lângă modul extrem - Competition -, în care se poate scoate ESP, moment în care este anihilat și controlul tracțiunii, Insignia GSi oferă trei moduri presetate de condus: Standard (implicit la pornirea mașinii), Tour sau Sport. În funcție de modul ales, direcția și răspunsul accelerației sunt mai moi (Tour) sau mult mai precise (Sport).

4x4

GSi înseamnă „Grand Sport injection” și 33 de ani de experiență în tehnologie motosport. Atunci când cumperi un GSi și dai peste 35.000 de euro pe un Opel, trebuie să ai în vedere că pui mâna pe inovații germane care fac ca o mașină de peste două tone să se miște incredibil de precis și rapid. În spatele celor câteva secunde de emoție se ascund tehnologii patentate de Opel care pot transforma o limuzină într-o sportivă dezlănțuită printr-o simplă apăsare de accelerație. Șasiul FlexRide adaptează amortizoarele de 500 de ori pe secundă, iar direcția este ajustată în fracțiuni de secunde. Sistemul adaptează optim reglajele pedalei de accelerație și momentele de schimbare a treptelor pentru cutia de viteze automată pentru a obține un maximum de performanță. Tracțiunea pentru GSi este una integrală și doar pentru această echipare Insignia poate avea putere pe toate cele patru roți. Dincolo de capabilitățile pe teren noroios, alunecos sau zăpadă, de unde poate ieși mult mai ușor decât în cazul tracțiunii pe puntea față, comună, avantajul 4x4 se simte cel mai bine la viraje, acolo unde se elimină practic apariția supravirării sau subvirării. Tracțiunea integrală este una de tipul Twinster cu vectorizarea cuplului, unică în această clasă, care este gândită să se îmbine cu șasiul sportiv. Un sistem cu dublu ambreiaj înlocuiește diferențialul convențional de pe puntea spate și asigură transmiterea mai precisă a puterii către fiecare roată. Acest tip de tracțiune 4x4 permite transferarea cuplului până la 100% pe puntea spate. Sistemul redistribuie automat cuplul între roțile față și spate, precum și roțile stânga-dreapta, pentru ca întreg cuplul disponibil să fie transferat către roata care are aderența cea mai bună.

Reglată pe circuitul Nürburgring

Ultimele retușuri pentru Insignia GSi au fost făcute pe legendarul circuit Nürburgring. Arcurile mai scurte coboară GSi cu 10 milimetri și amortizoarele sport speciale reduc ruliul la minim. Frânele Brembo cu patru cilindri și diametrul de 345 de milimetri, precum și direcția au fost adaptate pentru a face față unui traseu pe care a performat Niki Lauda în 1975, pe monopostul Ferrari. „Noul Insignia este în mod clar mai rapid pe un tur pe Nürburgring-Nordschleife decât mai puternicul Insignia OPC din generația anterioară. Combinația dintre greutatea redusă - mai ales pe puntea față -, centrul de gravitație coborât, manevrabilitatea, puterea mare oferită pe o plajă largă de turații și cea mai bună tracțiune îl face pe GSi atât de rapid. Este eficiență pură”, declara Volker Strycek, directorul Motorsport al Opel.

Cinci stele

Dincolo de putere și eleganță, Insignia GSi oferă ce are Opel mai bun în materie de asistență sau siguranță. Senzori, camere de luat vederi de înaltă definiție, radare și lasere își combină calitățile pentru a face posibilă funcționarea unor adevărate santinele care veghează ca șoferul să conducă în siguranță și să scape de stresul unui vehicul care se apropie din unghiul mort sau de o ieșire involuntară de pe bandă. Există avertizori care te atenționează că se apropie cineva și nu-l vezi. Asistentul la păstrarea benzii trage ușor de volan atunci când trecerea de pe o bandă pe alta nu este precedată de semnalizare. Tempomatul adaptiv ajustează în mod automat viteza selectată pentru a respecta distanţa de urmărire a autovehiculului din față. Există asistent pentru evitarea accidentelor la viteze reduse care funcționează nu doar în cazul altor autovehicule-obstacol, dar și pentru situația în care pe carosabil apare brusc un pieton. Aceștia sunt detectați și afișați atât în bord, cât și pe head-up display. În caz de accident iminent, mașina frânează automat, dar îl alertează și pe șofer printr-o pictogramă și un sunet strident. Farurile sunt matrice inteligente cu LED, care adaptează iluminarea automat la orice situație din trafic și decupează din fasciculul fazei lungi partea care îi orbește pe ceilalți. Sistemul știe să aprindă automat farurile în tunel. Senzorii plasați de-a lungul mașinii permit nu doar o vedere față-spate pentru manevrare la viteze mici cu marcare posibilelor pericole, ci și o parcare automată în care volanul și accelerația sunt controlate de computer. Toate aceste tehnologii i-au permis Insigniei să atingă cinci stele la testele EuroNCAP.

Interior de lux

Am lăsat la urmă regalul interiorului. Materiale de bună calitate, spațiu, atenție pentru detalii. Scaunele sport premium sunt speciale pentru GSi, certificate AGR (Campania pentru un spate sănătos), cu spătar înalt și tetieră integrată, și asigură ventilație, încălzire, funcție de masaj și suporturi laterale reglabile. De încălzire în scaune au parte și pasagerii din spate, care au la dispoziție un spațiu foarte generos pentru picioare, grație ampatamentului de peste 2,8 metri, dar și de priză specială de aer și două porturi de USB care pot asigura și încărcarea telefonului mobil. Pasagerii din față au în cotieră un spațiu special pentru încărcarea wireless, dar pentru telefoane de până la 5,5 inchi. Sistemul multimedia IntelliLink e compatibil cu Apple CarPlay și Android Auto și poate oferi, pe lângă funcția bluetooth, posibilitatea de Hotspot 4G pentru ca toți pasagerii să aibă acces la internet. Insignia oferă, de asemenea, asistentul OnStar. Portbagajul este unul mare, de 490 de litri, dar cu posibilitatea de a ajunge până la 1,45 metri cubi, cu rabatarea scaunelor din spate.

Dezavantaje

- consum

- încărcătorul wireless, prea mic pentru telefoane de peste 5,5 inchi

- 4x4 doar pentru echiparea GSi

Avantaje

- tehnologie

- confort

- putere

CIFRE

- 500 de ori pe secundă, gradul de adaptare al amortizoarelor

- 7,5 secunde, sprintul până la 100 de km/h

- 245 de km/h viteza maximă

 

 

 

 


 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de