x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Afacerea care schimbă afaceri

0
Autor: Luciana Cocoș 01 Mar 2019 - 11:24
Afacerea care schimbă afaceri


Pentru un antreprenor aflat la început de drum, necunoscutele sunt multe și variate. De la probleme de management, la chichițe fiscale, iar orice mic impas poate dăuna chiar și celei mai ingenioase idei de business. Spun asta cei care s-au lovit de astfel de probleme şi care, astăzi, au ajuns să-i înveţe pe antreprenorii tineri, şi nu numai, ce este de făcut pentru sănătatea unei afaceri.

“Lumea afacerilor s-a schimbat atât de mult încât, fără o structură organizată, fără un plan pe următorii 10 ani care să poată fi adaptat permanent, fără o echipă puternică de specialiști, un business nu reușeşte să supraviețuiască”, spune Mihaela Tudor, fondatoarea Tudor Communication, un business în domeniul comunicării, care s-a născut din dorinţa de a ajuta alte business-uri, pe unele salvându-le chiar de la faliment.

De la televiziune, la PR

După şase ani de televiziune, Mihaela a decis să facă un pas ce avea să-i schimbe întrutotul parcursul profesional. “Faptul că nu aveam niciodată timp suficient să construiesc ceva care să dureze mai mult decât efemeritatea unei știri, m-a determinat să mă gândesc la un altfel de viitor. Decizia nu am luat-o deloc ușor, a durat aproximativ un an până să decid să pun punct. Însă, am hotărât să merg într-o direcție unde să mă văd și peste 10 ani. M-am gândit de la bun început că ce știu cel mai bine să fac este să prezint activitatea unei companii într-un mod jurnalistic”, spune tânăra antreprenoare. Se întâmpla în anul 2011. Mihaela nu a pornit la drum cu mari aşteptări. Ştia că, dacă lucrurile nu vor merge conform planurilor sale se putea întoarce oricând la meseria de jurnalist. „Am pornit totul de acasă, cu un laptop. În acea perioadă cred că aveam vreo 2.000 de lei în cont, nu mai mult, și am pornit fără să am o bază de clienți, nu am mers pe o idee sigură: gata, știu foarte bine că în următoarele x luni sunt acoperită din punct de vedere financiar. Însă, mi-am zis că dacă lucrurile nu funcționează și nu reușesc să câștig bani, atunci mă pot angaja oriunde, având în vedere experiența acumulată. Vorbind cu apropiații, și povestindu-le că am pornit în această direcție, am întâlnit foarte repede oameni care aveau nevoie de o schimbare în promovarea afacerii lor.” Iar în scurt timp avea primul client. Apoi a contactat-o o cunoștință a cărei afacere era în pragul falimentului. Atunci Mihaela a pus la punct o campanie de comunicare, astfel încât firma respectivă nu doar că a evitat falimentul, dar a crescut veniturile cu 40%, și-a achitat datoriile și a intrat pe profit. “A fost destul de ușor în primul an pentru că așteptările mele erau mici. Fiind într-o zonă de servicii, nu a fost nevoie de un anumit capital pentru a investi. Când deschizi o afacere contează foarte mult să ai o comunitate de oameni în jurul tău. În primul an am mers la extraordinar de multe evenimente, mi-am stabilit ca prioritate acest lucru, și am făcut networking din dorința de a cunoaște oameni, de a le povesti ceea ce fac eu.”

Din al doilea an de activitate lucrurile au început să meargă şi mai bine, astfel că Mihaela şi-a format o echipă de tineri profesionişti şi a închiriat un spaţiu care a devenit sediul Tudor Communication. Iar de atunci portofoliul s-a mărit şi mai mult.

Toţi banii câștigați în fiecare an i-am reinvestit pentru că nu am pornit la drum ca să mă îmbogățesc, am pornit la drum ca să fac ceva care să-mi placă, să merg la muncă cu drag în fiecare zi și să aduc valoare oamenilor cu care lucrez

Mihaela Tudor

Din greşeli se învaţă

Deşi a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de peste 230.000 de euro şi un profit de aproape 40.000 de euro, Tudor Communication a avut şi un moment de impas. “În al 5-lea an lucrurile au început să meargă mai slab pentru că am fost nevoită să schimb o bună parte din oamenii pe care-i aveam în echipă. Acest lucru m-a afectat în privința proiectelor, a oamenilor cu care colaboram în acel moment. Când ai o echipă cu care lucrezi de aproximativ doi ani, trebuie să faci ceva ca ei să simtă că, lucrând în continuare pentru tine, vor crește și mai bine, și mai mult. Însă, fără să știi asta, fără suficientă experiență ca manager nu poți lua cele mai bune decizii pentru echipa ta, şi astfel lucrurile încep să nu mai meargă la fel de bine. La acea vreme m-am concentrat mult prea mult pe dezvoltarea firmei fără să pun la punct o organizare internă și niște proceduri foarte clare,” spune Mihaela Tudor.

Trofeu la Romanian PR Award

Trecând însă peste impedimente, şi învătând de la an la an, Tudor Communication a crescut frumos şi dinamic, fiind recompensată anul trecut cu trofeul Small Consultancy of the Year, acordat în cadrul Romanian PR Award. Firma condusă de Mihaela Tudor a ajuns astfel în topul celor mai performante agenții de PR din România, specializată în relații media și evenimente, comunicare de criză și branding personal, după numai şase ani de existență. “Dincolo de orice premiu, cred că cel mai important a fost momentul când noi am conștientizat că am schimbat viața unui om în mod absolut total. Atunci când începi să lucrezi cu cineva, pornești la drum de la un anumit nivel, iar persoana respectivă, desigur împreună cu compania sa, ajunge să devină lider de piață, în momentul acela mi-am dat seama că sigur facem foarte bine ceea ce facem, iar asta m-a impulsionat și m-a făcut să-mi doresc să fim și mai buni”, ne spune Mihaela.

În acest an, compania îşi va extinde serviciile şi în zona foto-video, dar pregăteşte şi o surpriză pe piaţa de profil, o inovaţie tehnologică. “În următorii 10 ani Tudor Communication va deveni unul din principalii jucători din piață, va oferi o soluție absolut inovativă, care va pune companiile și jurnaliștii la aceeași masă, ajutându-i să vorbească aceeași limbă. Mihaela Tudor

 

 

 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Progresele Președinției române a Consiliului UE privind fondurile europene post-2020, prezentate astăzi la Consiliul Afaceri Generale - Coeziune

Progresele Președinției române a Consiliului UE privind fondurile europene post-2020, prezentate astăzi la Consiliul Afaceri Generale - Coeziune
Galerie Foto Marți a avut loc la Luxemburg ultima reuniune a Consiliului Afaceri Generale (CAG), în format Coeziune, din mandatul Președinției României la Consiliul Uniunii Europene, care se va încheia în data de 30...

Ministrul Comunicaţiilor: România are planuri ambiţioase de implementare a tehnologiei 5G

Ministrul Comunicaţiilor: România are planuri ambiţioase de implementare a tehnologiei 5G
România are planuri ambiţioase de implementare a tehnologiei 5G şi de adopţie de noi tehnologii şi concepte cum sunt cloud computing, Internetul Lucrurilor, oraşe inteligente, dezvoltarea comerţului electronic, a ...

Consiliul Concurenţei va lansa pe 1 iulie monitorul preţurilor la carburanţi

Consiliul Concurenţei va lansa pe 1 iulie monitorul preţurilor la carburanţi
Consiliul Concurenţei (CC) va lansa luni, 1 iulie, platforma "Monitorul Preţurilor pentru Carburanţi', care va conţine informaţii despre tarifele practicate în marile lanţuri de benzinării din România, potrivit...

UE ne linişteşte: cumpărăm produse ca în Vest

UE ne linişteşte: cumpărăm produse ca în Vest
Până la o treime dintre produsele vândute pe teritoriul UE au o compoziţie diferită, de la ţară la ţară, dar nu există un decalaj între Est şi Vest, rezultă dintr-un studiu efectuat de Centrul Comun de...

Cel mai prost patron din România, dator 1 miliard €

Cel mai prost patron din România, dator 1 miliard €
Una dintre principalele obligaţii ale Guvernului, ca reprezentat al statului român, este crearea unui climat economic care să permită dezvoltarea societăţii. De partea cealaltă, companiilor li se cere să aibă un...

Bursa de la Bucureşti a închis în scădere pe toţi indicii prima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii

Bursa de la Bucureşti a închis în scădere pe toţi indicii prima şedinţă de tranzacţionare a săptămânii
Bursa de la Bucureşti a închis în scădere şedinţa de luni, iar valoarea tranzacţiilor a ajuns la 48,56 milioane de lei (10,28 milioane de euro), din care 48,14 milioane lei (10,19 milioane euro) tranzacţii cu...

Cum să devii asistent maternal

Cum să devii asistent maternal
Asistentul maternal profesionist este o persoană fizică  atestată în condițiile legii, care asigură, prin activitatea pe care o desfășoară la domiciliul său, creșterea, îngrijirea și educarea necesare...

Tăriceanu: PSD-ALDE îl susțin pe Isărescu pentru un nou mandat la BNR

Tăriceanu: PSD-ALDE îl susțin pe Isărescu pentru un nou mandat la BNR
Coaliția care deține majoritatea în Parlament îl va susține pe Mugur Isărescu pentru un nou mandat la BNR. Anunțul a fost făcut de Călin Popescu Tăriceanu, procedura pentru numirea unui nou consiliu de...

Moneda naţională a câştigat, luni, teren în faţa principalelor valute

Moneda naţională a câştigat, luni, teren în faţa principalelor valute
Banca Naţională a României (BNR) a afişat, luni, un curs de 4,7223 lei pentru un euro, în scădere cu 0,10 bani (-0,02%) faţă de valoarea de la sfârşitul săptămânii trecute, când moneda unică fusese...

România avea în 2018 cele mai mici preţuri la alimente din UE

România avea în 2018 cele mai mici preţuri la alimente din UE
România avea anul trecut cele mai reduse preţuri la alimente dintre ţările Uniunii Europene, cu 34,6% mai scăzute decât media UE, iar la recreaţie şi cultură cu 41,6% sub medie, arată datele publicate luni de...

Preţuri mai mari pe litoral

Preţuri mai mari pe litoral
Preţurile la cazare în staţiunile de pe litoral vor creşte cu 10-20%, dar nu şi pentru sejururile contractate prin agenţiile de turism, spun experţii din domeniu. Cei mai mulţi români vor să meargă la mare...

Afacerile cu iz de parfum au depăşit 1,7 miliarde euro

Afacerile cu iz de parfum au depăşit 1,7 miliarde euro
Piața de cosmetice din România a înregistrat în ultimii cinci ani o creştere de 50%, ajungând anul trecut la peste 1,7  miliarde de euro în 2018. Tendinţa se va păstra şi în acest an, fiind de aşteptat...

Exces de viteză la umplerea conturilor: 100 de milioane/lună

Exces de viteză la umplerea conturilor: 100 de milioane/lună
Aqua Parc SRL, o firmă din Neamţ judecată pentru evaziune fiscală şi spălare de bani, reuşeşte lovituri după lovituri cu bani publici. Doar luna aceasta a primit trei contracte în valoare de peste 110 milioane...

Stațiunea Eforie Nord, „perla” gunoaielor

Stațiunea Eforie Nord, „perla” gunoaielor
În plin sezon estival, stațiunea Eforie Nord, cândva o perlă a litoralului românesc, arată ca după bombardamente. Faleze pline de gropi, munţi de moloz şi de gunoaie, cabluri aruncate la întâmplare, străzi

Jurnalul bursier. Ce acțiuni poți cumpăra la BVB cu 300 lei?

Jurnalul bursier. Ce acțiuni poți cumpăra la BVB cu 300 lei?
Cine alege să își direcționeze economiile către investițiile bursiere, înseamnă că este o persoană care tolerează foarte bine riscul, este bine informată și atentă la fluctuațiile și volumele...
Serviciul de email marketing furnizat de