x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Afacerea care schimbă afaceri

0
Autor: Luciana Cocoș 01 Mar 2019 - 11:24
Afacerea care schimbă afaceri


Pentru un antreprenor aflat la început de drum, necunoscutele sunt multe și variate. De la probleme de management, la chichițe fiscale, iar orice mic impas poate dăuna chiar și celei mai ingenioase idei de business. Spun asta cei care s-au lovit de astfel de probleme şi care, astăzi, au ajuns să-i înveţe pe antreprenorii tineri, şi nu numai, ce este de făcut pentru sănătatea unei afaceri.

“Lumea afacerilor s-a schimbat atât de mult încât, fără o structură organizată, fără un plan pe următorii 10 ani care să poată fi adaptat permanent, fără o echipă puternică de specialiști, un business nu reușeşte să supraviețuiască”, spune Mihaela Tudor, fondatoarea Tudor Communication, un business în domeniul comunicării, care s-a născut din dorinţa de a ajuta alte business-uri, pe unele salvându-le chiar de la faliment.

De la televiziune, la PR

După şase ani de televiziune, Mihaela a decis să facă un pas ce avea să-i schimbe întrutotul parcursul profesional. “Faptul că nu aveam niciodată timp suficient să construiesc ceva care să dureze mai mult decât efemeritatea unei știri, m-a determinat să mă gândesc la un altfel de viitor. Decizia nu am luat-o deloc ușor, a durat aproximativ un an până să decid să pun punct. Însă, am hotărât să merg într-o direcție unde să mă văd și peste 10 ani. M-am gândit de la bun început că ce știu cel mai bine să fac este să prezint activitatea unei companii într-un mod jurnalistic”, spune tânăra antreprenoare. Se întâmpla în anul 2011. Mihaela nu a pornit la drum cu mari aşteptări. Ştia că, dacă lucrurile nu vor merge conform planurilor sale se putea întoarce oricând la meseria de jurnalist. „Am pornit totul de acasă, cu un laptop. În acea perioadă cred că aveam vreo 2.000 de lei în cont, nu mai mult, și am pornit fără să am o bază de clienți, nu am mers pe o idee sigură: gata, știu foarte bine că în următoarele x luni sunt acoperită din punct de vedere financiar. Însă, mi-am zis că dacă lucrurile nu funcționează și nu reușesc să câștig bani, atunci mă pot angaja oriunde, având în vedere experiența acumulată. Vorbind cu apropiații, și povestindu-le că am pornit în această direcție, am întâlnit foarte repede oameni care aveau nevoie de o schimbare în promovarea afacerii lor.” Iar în scurt timp avea primul client. Apoi a contactat-o o cunoștință a cărei afacere era în pragul falimentului. Atunci Mihaela a pus la punct o campanie de comunicare, astfel încât firma respectivă nu doar că a evitat falimentul, dar a crescut veniturile cu 40%, și-a achitat datoriile și a intrat pe profit. “A fost destul de ușor în primul an pentru că așteptările mele erau mici. Fiind într-o zonă de servicii, nu a fost nevoie de un anumit capital pentru a investi. Când deschizi o afacere contează foarte mult să ai o comunitate de oameni în jurul tău. În primul an am mers la extraordinar de multe evenimente, mi-am stabilit ca prioritate acest lucru, și am făcut networking din dorința de a cunoaște oameni, de a le povesti ceea ce fac eu.”

Din al doilea an de activitate lucrurile au început să meargă şi mai bine, astfel că Mihaela şi-a format o echipă de tineri profesionişti şi a închiriat un spaţiu care a devenit sediul Tudor Communication. Iar de atunci portofoliul s-a mărit şi mai mult.

Toţi banii câștigați în fiecare an i-am reinvestit pentru că nu am pornit la drum ca să mă îmbogățesc, am pornit la drum ca să fac ceva care să-mi placă, să merg la muncă cu drag în fiecare zi și să aduc valoare oamenilor cu care lucrez

Mihaela Tudor

Din greşeli se învaţă

Deşi a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de peste 230.000 de euro şi un profit de aproape 40.000 de euro, Tudor Communication a avut şi un moment de impas. “În al 5-lea an lucrurile au început să meargă mai slab pentru că am fost nevoită să schimb o bună parte din oamenii pe care-i aveam în echipă. Acest lucru m-a afectat în privința proiectelor, a oamenilor cu care colaboram în acel moment. Când ai o echipă cu care lucrezi de aproximativ doi ani, trebuie să faci ceva ca ei să simtă că, lucrând în continuare pentru tine, vor crește și mai bine, și mai mult. Însă, fără să știi asta, fără suficientă experiență ca manager nu poți lua cele mai bune decizii pentru echipa ta, şi astfel lucrurile încep să nu mai meargă la fel de bine. La acea vreme m-am concentrat mult prea mult pe dezvoltarea firmei fără să pun la punct o organizare internă și niște proceduri foarte clare,” spune Mihaela Tudor.

Trofeu la Romanian PR Award

Trecând însă peste impedimente, şi învătând de la an la an, Tudor Communication a crescut frumos şi dinamic, fiind recompensată anul trecut cu trofeul Small Consultancy of the Year, acordat în cadrul Romanian PR Award. Firma condusă de Mihaela Tudor a ajuns astfel în topul celor mai performante agenții de PR din România, specializată în relații media și evenimente, comunicare de criză și branding personal, după numai şase ani de existență. “Dincolo de orice premiu, cred că cel mai important a fost momentul când noi am conștientizat că am schimbat viața unui om în mod absolut total. Atunci când începi să lucrezi cu cineva, pornești la drum de la un anumit nivel, iar persoana respectivă, desigur împreună cu compania sa, ajunge să devină lider de piață, în momentul acela mi-am dat seama că sigur facem foarte bine ceea ce facem, iar asta m-a impulsionat și m-a făcut să-mi doresc să fim și mai buni”, ne spune Mihaela.

În acest an, compania îşi va extinde serviciile şi în zona foto-video, dar pregăteşte şi o surpriză pe piaţa de profil, o inovaţie tehnologică. “În următorii 10 ani Tudor Communication va deveni unul din principalii jucători din piață, va oferi o soluție absolut inovativă, care va pune companiile și jurnaliștii la aceeași masă, ajutându-i să vorbească aceeași limbă. Mihaela Tudor

 

 

 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

ANOFM ogranizează 178 de cursuri gratuite în luna septembrie

ANOFM ogranizează 178 de cursuri gratuite în luna septembrie
Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă (ANOFM) va orgaiza în luna septembrie 178 de programe gratuite de formare profesională. La acestea s-au înscris până în prezent circa 2.900 de persoane. Cel...

IMM-urile bat multinaţionalele

IMM-urile bat multinaţionalele
Companiile mici şi mijlocii din România au înregistrat, de la începutul anului şi până în prezent, peste 87.000 de locuri de muncă vacante, în creştere cu mai mult de 60% faţă de aceeaşi perioadă a anului...

Anton: Doar Parlamentul poate modifica OUG 114

Anton: Doar Parlamentul poate modifica OUG 114
Doar Parlamentul mai poate modifica Ordonanţa de Urgenţă 114/2018 şi Legea offshore şi nu există niciun fel de intenţie la nivelul Guvernului de a face acest lucru, a declarat ministrul Energiei, Anton...

Jobul cu program redus, o iluzie frumoasă

Jobul cu program redus, o iluzie frumoasă
Oferta de joburi part time ar trebui să fie solidă şi diversă, cu salarii atrăgătoare, într-o piaţă flexibilă, cu manageri dinamici, care reclamă lipsa acută de forţă de muncă.  O privire pe...

Bursa de la Bucureşti închide în scădere şedinţa de joi

Bursa de la Bucureşti închide în scădere şedinţa de joi
Bursa de la Bucureşti a închis în scădere şedinţa de joi, iar valoarea tranzacţiilor s-a cifrat la 16,38 milioane de lei (3,47 milioane euro). Indicele BET, care indică evoluţia celor mai lichide 16 companii...

Leul s-a apreciat faţă de euro, dar a scăzut în raport cu dolarul american

Leul s-a apreciat faţă de euro, dar a scăzut în raport cu dolarul american
Banca Naţională a României (BNR) a afişat, joi, un curs de 4,7260 lei pentru un euro, în scădere cu 0,14 bani (-0,03%) faţă de valoarea de miercuri, când moneda unică fusese cotată la 4,7274 lei. Leul a pie...

Trif vrea să aloce fonduri pentru reabilitarea traseelor de mocăniță

Trif vrea să aloce fonduri pentru reabilitarea traseelor de mocăniță
Până la sfârșitul acestui an vor fi alocate fonduri pentru reabilitarea traseelor de mocăniță din țară, după cum a afirmat ministrul Turismului, Bogdan Trif. Acesta dorește să se facă investiții în acest...

Hidroelectrica ar putea fi listată la bursă în 2020

Hidroelectrica ar putea fi listată la bursă în 2020
Compania Hidroelectrica are șanse mari să fie listată la Bursa de Valori București (BVB) în sesptembrie 2020, potrivit directorului general al societății, Bogdan Badea. Deși Guvernul a vrut încă din 2013 să...

Schimbări în managementul E.ON România din 30 septembrie 2019

Schimbări în managementul E.ON România din 30 septembrie 2019
Directorul general al E.ON România, Frank Hadinjak, părăsește compania din 30 septembrie, după 15 ani de activitate în țara noastră. În 2004, aceasta a făcut parte din echipa responsabilă de...

ANRE va retrage licențele pentru centralele electrice de până la 8.000 MW

ANRE va retrage licențele pentru centralele electrice de până la 8.000 MW
Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) şi Ministerul Energiei au început o analiză pentru a identifica centralele de producere a energiei care nu mai sunt funcţionale. Acestea îşi vor pierde...

Licitație pentru Drumul Expres Craiova-Pitești. Contract de aproape un miliard de lei

Licitație pentru Drumul Expres Craiova-Pitești. Contract de aproape un miliard de lei
Licitația pentru atribuirea contractului de proiectare şi execuţie a Drumului Expres Craiova-Piteşti, tronsonul patru, a fost publicat în sistemul electronic de achiziţii publice (SICAP), a...

Interzis Estului. Liga Campionilor, festinul bogaţilor

Interzis Estului. Liga Campionilor, festinul bogaţilor
CFR Cluj, la fel ca toate echipele din estul Europei, are o misiune foarte grea în Liga Campionilor, competiţie în care diferenţele de buget, dar şi regulamentul de disputare, au căscat o prăpastie uriaşă, în...

Au mizat pe bicicleta din bambus, şi au câştigat

Au mizat pe bicicleta din bambus, şi au câştigat
Mijloacele de transport utilizate de români pentru a se deplasa prin orașe și nu numai s-a diversificat în ultimii ani însă, din cauza infrastructurii, cei mai mulți preferă în continuare mașina ca principal...

Puterea de cumpărare creşte, dar sărăcia rămâne

Puterea de cumpărare creşte, dar sărăcia rămâne
Venitul net anual pe cap de locuitor a crescut, în România, cu 18%, în cursul anului 2018, până la valoarea de 5.083 de euro, de la 4.556 de euro în 2017 şi 4.181 euro, în 2016, iar Bucureşti, respectiv...

Fiecare român a stat 7 ora la lumânare anul trecut

Fiecare român a stat 7 ora la lumânare anul trecut
Anul trecut, românii au stat în beznă 407 minute, din care 224 de minute din cauza întreruperilor neplanificate a furnizării energiei electrice. Chiar dacă situaţia s-a îmbunătăţit comparativ cu anul 2007, ea ...
Serviciul de email marketing furnizat de