x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Afacerea care schimbă afaceri

0
Autor: Luciana Cocoș 01 Mar 2019 - 11:24
Afacerea care schimbă afaceri


Pentru un antreprenor aflat la început de drum, necunoscutele sunt multe și variate. De la probleme de management, la chichițe fiscale, iar orice mic impas poate dăuna chiar și celei mai ingenioase idei de business. Spun asta cei care s-au lovit de astfel de probleme şi care, astăzi, au ajuns să-i înveţe pe antreprenorii tineri, şi nu numai, ce este de făcut pentru sănătatea unei afaceri.

“Lumea afacerilor s-a schimbat atât de mult încât, fără o structură organizată, fără un plan pe următorii 10 ani care să poată fi adaptat permanent, fără o echipă puternică de specialiști, un business nu reușeşte să supraviețuiască”, spune Mihaela Tudor, fondatoarea Tudor Communication, un business în domeniul comunicării, care s-a născut din dorinţa de a ajuta alte business-uri, pe unele salvându-le chiar de la faliment.

De la televiziune, la PR

După şase ani de televiziune, Mihaela a decis să facă un pas ce avea să-i schimbe întrutotul parcursul profesional. “Faptul că nu aveam niciodată timp suficient să construiesc ceva care să dureze mai mult decât efemeritatea unei știri, m-a determinat să mă gândesc la un altfel de viitor. Decizia nu am luat-o deloc ușor, a durat aproximativ un an până să decid să pun punct. Însă, am hotărât să merg într-o direcție unde să mă văd și peste 10 ani. M-am gândit de la bun început că ce știu cel mai bine să fac este să prezint activitatea unei companii într-un mod jurnalistic”, spune tânăra antreprenoare. Se întâmpla în anul 2011. Mihaela nu a pornit la drum cu mari aşteptări. Ştia că, dacă lucrurile nu vor merge conform planurilor sale se putea întoarce oricând la meseria de jurnalist. „Am pornit totul de acasă, cu un laptop. În acea perioadă cred că aveam vreo 2.000 de lei în cont, nu mai mult, și am pornit fără să am o bază de clienți, nu am mers pe o idee sigură: gata, știu foarte bine că în următoarele x luni sunt acoperită din punct de vedere financiar. Însă, mi-am zis că dacă lucrurile nu funcționează și nu reușesc să câștig bani, atunci mă pot angaja oriunde, având în vedere experiența acumulată. Vorbind cu apropiații, și povestindu-le că am pornit în această direcție, am întâlnit foarte repede oameni care aveau nevoie de o schimbare în promovarea afacerii lor.” Iar în scurt timp avea primul client. Apoi a contactat-o o cunoștință a cărei afacere era în pragul falimentului. Atunci Mihaela a pus la punct o campanie de comunicare, astfel încât firma respectivă nu doar că a evitat falimentul, dar a crescut veniturile cu 40%, și-a achitat datoriile și a intrat pe profit. “A fost destul de ușor în primul an pentru că așteptările mele erau mici. Fiind într-o zonă de servicii, nu a fost nevoie de un anumit capital pentru a investi. Când deschizi o afacere contează foarte mult să ai o comunitate de oameni în jurul tău. În primul an am mers la extraordinar de multe evenimente, mi-am stabilit ca prioritate acest lucru, și am făcut networking din dorința de a cunoaște oameni, de a le povesti ceea ce fac eu.”

Din al doilea an de activitate lucrurile au început să meargă şi mai bine, astfel că Mihaela şi-a format o echipă de tineri profesionişti şi a închiriat un spaţiu care a devenit sediul Tudor Communication. Iar de atunci portofoliul s-a mărit şi mai mult.

Toţi banii câștigați în fiecare an i-am reinvestit pentru că nu am pornit la drum ca să mă îmbogățesc, am pornit la drum ca să fac ceva care să-mi placă, să merg la muncă cu drag în fiecare zi și să aduc valoare oamenilor cu care lucrez

Mihaela Tudor

Din greşeli se învaţă

Deşi a încheiat anul 2018 cu o cifră de afaceri de peste 230.000 de euro şi un profit de aproape 40.000 de euro, Tudor Communication a avut şi un moment de impas. “În al 5-lea an lucrurile au început să meargă mai slab pentru că am fost nevoită să schimb o bună parte din oamenii pe care-i aveam în echipă. Acest lucru m-a afectat în privința proiectelor, a oamenilor cu care colaboram în acel moment. Când ai o echipă cu care lucrezi de aproximativ doi ani, trebuie să faci ceva ca ei să simtă că, lucrând în continuare pentru tine, vor crește și mai bine, și mai mult. Însă, fără să știi asta, fără suficientă experiență ca manager nu poți lua cele mai bune decizii pentru echipa ta, şi astfel lucrurile încep să nu mai meargă la fel de bine. La acea vreme m-am concentrat mult prea mult pe dezvoltarea firmei fără să pun la punct o organizare internă și niște proceduri foarte clare,” spune Mihaela Tudor.

Trofeu la Romanian PR Award

Trecând însă peste impedimente, şi învătând de la an la an, Tudor Communication a crescut frumos şi dinamic, fiind recompensată anul trecut cu trofeul Small Consultancy of the Year, acordat în cadrul Romanian PR Award. Firma condusă de Mihaela Tudor a ajuns astfel în topul celor mai performante agenții de PR din România, specializată în relații media și evenimente, comunicare de criză și branding personal, după numai şase ani de existență. “Dincolo de orice premiu, cred că cel mai important a fost momentul când noi am conștientizat că am schimbat viața unui om în mod absolut total. Atunci când începi să lucrezi cu cineva, pornești la drum de la un anumit nivel, iar persoana respectivă, desigur împreună cu compania sa, ajunge să devină lider de piață, în momentul acela mi-am dat seama că sigur facem foarte bine ceea ce facem, iar asta m-a impulsionat și m-a făcut să-mi doresc să fim și mai buni”, ne spune Mihaela.

În acest an, compania îşi va extinde serviciile şi în zona foto-video, dar pregăteşte şi o surpriză pe piaţa de profil, o inovaţie tehnologică. “În următorii 10 ani Tudor Communication va deveni unul din principalii jucători din piață, va oferi o soluție absolut inovativă, care va pune companiile și jurnaliștii la aceeași masă, ajutându-i să vorbească aceeași limbă. Mihaela Tudor

 

 

 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Ministerul Transporturilor pregăteşte Autostrada Sudului

Ministerul Transporturilor pregăteşte Autostrada Sudului
A fost finalizat Studiul de fundamentare al autostrăzii care va lega oraşele București – Craiova – Calafat – DrobetaTurnu-Severin – Lugoj. Denumită şi Autostrada Sudului, construcţia urmează să fie...

Guvernul vrea o sală polivalentă cu 16.000 de locuri la Timişoara

Guvernul vrea o sală polivalentă cu 16.000 de locuri la Timişoara
Guvernanţii doresc să accelereze procedurile pentru construirea unei săli polivalente cu 16.000 de locuri la Timişoara. "Săptămâna viitoare lansez o invitaţie publică domnilor primar Nicolae Robu şi...

Ministerul Economiei: Investiţie de un milion de euro la Salina Praid

Ministerul Economiei: Investiţie de un milion de euro la Salina Praid
Societatea Naţională a Sării a investit un milion de euro pentru secţia de preparare în subteran de la Salina Praid, care a fost inaugurată în prezenţa ministrului Economiei, Niculae Bădălău. Acţionarul...

La Mangalia vor fi construite vase de lux pentru croaziere. Ministrul Economiei: „România are de câştigat”

La Mangalia vor fi construite vase de lux pentru croaziere. Ministrul Economiei: „România are de câştigat”
Vase de lux pentru croaziere, ambarcaţiuni de mare capacitate pentru exploataţii petroliere şi nave de transport maritim vor fi construite la Damen Shipyards Mangalia, cel mai mare şantier naval din Europa,...

Bucureştenii vor avea 100 de tramvaie, 100 de autobuze electrice şi 230 de troleibuze şi autobuze hibrid, prin bani de la Guvern

Bucureştenii vor avea 100 de tramvaie, 100 de autobuze electrice şi 230 de troleibuze şi autobuze hibrid, prin bani de la Guvern
Locuitorii Capitalei vor circula în cel mult doi ani cu 100 de tramvaie moderne şi 100 de autobuze electrice, la care se vor adăuga alte 230 de troleibuze şi autobuze hibrid, a declarat, miercuri, Aura Răducu,...

Curs valutar: Leul s-a apreciat în raport cu euro

Curs valutar: Leul s-a apreciat în raport cu euro
Banca Naţională a României (BNR) a afişat, miercuri, un curs de 4,7625 lei pentru un euro, în foarte uşoară scădere faţă de cotaţia anterioară, de 4,7627 lei. De asemenea, leul a câştigat teren în faţa...

Premierul Dăncilă: Am cerut miniştrilor să rezilieze contractele cu cei care nu respectă termenele

Premierul Dăncilă: Am cerut miniştrilor să rezilieze contractele cu cei care nu respectă termenele
Primul-ministru Viorica Dăncilă a declarat, miercuri, la Bacău, că a cerut tuturor miniştrilor să fie reziliate contractele societăţilor care nu respectă termenele prevăzute. „Avem firme care se ţin de...

Botoşani: Lansare a programului guvernamental „Tomate 2019”

Botoşani: Lansare a programului guvernamental „Tomate 2019”
Programul guvernamental „Tomate 2019” a fost lansat, oficial, astăzi, la Botoşani. Primele producţii de roşii au fost livrate pe pieţele din municipiul reşedinţă de judeţ. Prefectul judeţului Botoşani,...

Dăncilă: Autorizaţia de construcţie, eliminată din documentaţia pentru proiectele finanţate prin Fondul de Dezvoltare şi Investiţii

Dăncilă: Autorizaţia de construcţie, eliminată din documentaţia pentru proiectele finanţate prin Fondul de Dezvoltare şi Investiţii
Premierul Viorica Dăncilă a declarat miercuri, la Bacău, că în şedinţa Guvernului de joi va fi adoptat un act normativ prin care autorizaţia de construcţie va fi eliminată din documentaţia ce trebuie depusă...

Brexitul transformă România în cel mai mare producător de gaze din UE

Brexitul transformă România în cel mai mare producător de gaze din UE
România beneficiază de importante resurse de gaze naturale, dar deocamdată ele sunt prea puțin utilizate. Doar 35% din populația țării are acces la rețelele de gaze, în condițiile în care în Ungaria...

La Bucureşti începe Summitul UE “Build Europe”

La Bucureşti începe Summitul UE “Build Europe”
In perioada 22-24 mai 2019, se desfăşoară la Bucureşti Summit-ul Uniunii Europene a Dezvoltatorilor şi Constructorilor de Locuinţe - Build Europe. Evenimentul este prilejuit de lansarea oficiala la nivel european...

Guvernul subvenţionează în Moldova eliminarea toaletelor din fundul curţii

Guvernul subvenţionează în Moldova eliminarea toaletelor din fundul curţii
Guvernul a pregătit un proiect de Ordonanţă de Urgenţă prin care va acorda un ajutor nerambursabil de 20.000 lei pentru amenajarea de toalete în Nord-Est-ul țării. Proiectul, care a fost publicat pe site-ul...

Transgaz şi-a planificat investiţii de 4 miliarde de euro în următorii 10 ani

Transgaz şi-a planificat investiţii de 4 miliarde de euro în următorii 10 ani
Compania Transgaz, operator tehnic al Sistemului Naţional de Transport gaze naturale din România, a actualizat  Planul de Dezvoltare a Sistemului Naţional de Transport gaze naturale pentru perioada 2019-2028,...

Cei mai bine plătiţi români vor să plece din țară

Cei mai bine plătiţi români vor să plece din țară
Cele mai mari salarii din România le au astăzi programatorii, șoferii de tir și contabilii. Cu toate acestea, deşi au venituri mult peste medie, similare ori chiar peste cele din statele dezvoltate, două treimi din...

Cristian Roşu (ASF): Numărul de contracte RCA a crescut cu 5% în primul trimestru din 2019

Cristian Roşu (ASF): Numărul de contracte RCA a crescut cu 5% în primul trimestru din 2019
Numărul de contracte RCA a crescut cu 5% în primul trimestru din 2019, la 5,78 milioane, conform datelor preliminare, iar pe total piaţă valoarea primelor brute subscrise a urcat în comparaţie cu aceeaşi...
Serviciul de email marketing furnizat de