x close
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Aneta Bogdan: "Suntem supăraţi şi frustraţi şi nu avem pe nimeni care să ne dea o speranţă"

0
Autor: Anca Nicoleanu 30 Noi 2011 - 21:00
Aneta Bogdan:


Suntem in coada clasamentelor mondiale de performanta, competitivitate si dezvoltare, iar la ultimul Brand Index de tara ne regasim pe locul 101, cu mult in urma Bulgariei si Albaniei. Cu ce ne mandrim ca tara, in 2011, de ce anume ar trebui sa ne fie rusine si cum ne-am putea vinde mai bine imaginea ne explica Aneta Bogdan, managing partner al companiei Brandient.

● Jurnalul National: Prin ce se caracterizeaza in prezent Romania, ca si brand de tara?
● Aneta Bogdan: Exista privirea din interior, adica ce credem noi despre noi, cum ne percepem noi pe noi insine, si privirea din exterior - adica cum ne vad ceilalti. Din perspectiva consultantului de brand, si privirea din interior, si cea din afara trebuie verificate printr-o cercetare, pentru a avea un raspuns relevant. O regula de aur in brandingul de natiune ne spune ca felul in care ne vedem noi pe noi insine trebuie sa nu fie prea diferit de felul in care ne percep ceilalti, dinafara. Ori asta poate sa fie o reala problema pentru brandul Romania, dupa cum bine intelegem cu totii.
Acum, daca ma intrebati cum vad eu Romania ca brand de tara, raspunsul e probabil cinic pentru o zi de sarbatoare: brandul Romania traieste prin neingaduit de multi asociatori puternic negativi si pe care i-a "contemplat" ani in sir, iar in paralel, sustine manifestari timide, si ridicol de putine pentru o natiune cu potentialul nostru uman si material, care pot sa genereze equity pozitiv. Ma refer aici la cateva branduri comerciale romanesti care sunt exportate in lumea intreaga si care au preluat responsabilitatea brandului de tara, dar si la cateva branduri de personalitate care endorseaza pozitiv tara noastra, de la artisti, la programatori si studenti romani cu performanta de top in strainatate si pana la Familia Regala.

● Cum e vazut din afara brandul Romania?
● Aruncati doar o privire pe clasamentele mondiale de performanta, competitivitate, dezvoltare si o sa observati ca suntem mereu in coada acestora. Ultimul Brand Index de tara, din 2011, dezvoltat de leaderul mondial in branding - FutureBrands - sa va amintesc, daca ati uitat cumva: aceasta companie a fost descalificata de catre Ministerul Turismului sub atentul sfat profesional al organizatiei IAA Romania, in etapa preliminara a selectiei pentru consultatul de brand in proiectul sectorial de branding de turism -, pune Romania pe locul 101, la coada clasamentului, taxand astfel increderea si atractivitatea brandului nostru. Bulgaria este pe locul 70, Albania pe locul 73, daca vrem sa rasucim cutitul in rana. Ocupam locul 49 din 65 din tari ca performanta in educatie - niciuna dintre universitatile romanesti nu se gaseste in THES Top 400 sau in QS Top 600, ocupam un loc modest in topul competitivitatii globale. Azi, spre exemplu, toate blogurile tipau "Romania - Junked by S&P".

Ar trebui sa ne fie rusine de calitatea politicii romanesti si a celor care o practica acum
● Avem cu ce sa ne mandrim?
● Eu ma mandresc cu industria locala de IT, cu nume precum Bitdefender care opereaza pe 65 de piete, cu Siveco pe 8 piete, cu companiile lui Radu Georgescu din Sillicon Valley, cu cateva branduri comerciale, precum Transavia sau Qfort care exportate inafara tarii, ne fac cinste, cu copii nostri care au graduat cu magna cum laudae universitati din prima liga mondiala, cu cativa antreprenori romani, care nu au renuntat si nu si-au luat lumea in cap, si creeaza locuri de munca si dezvolta afaceri mari, parca in ciuda politicienilor romani, cu cativa regizori romani care nu numai ca si-au facut un obicei din a lua cele mai importante premii internationale, dar reinventeaza acum noul val est european in cinematografie, cu cativa artisti plastici, stiu, foarte putini, care incearca sa isi coteze lucrarile pe pietele straine si chiar reusesc.

● Cum am putea profita mai bine de aceste avantaje?
● Printr-o viziune clara cu accent pe consolidarea de avantaje competitive - asa putine cum sunt, dar sunt, prin intrarea urgenta in politica romaneasca a unor oameni valorosi care au demonstrat ca stiu sa construiasca lucruri de anvergura si sustenabile, prin programe si politici de incurajare a antreprenoriatului si a clasei creative romanesti, prin constructia de comunitati profesionale puternice care sa depozitioneze actuala clasa politica, atat de toxica pentru viitorul natiunii noastre. Voi, jurnalistii, ati putea sa faceti un mic efort sa cautati si sa ne aratati si lucrurile de aplaudat care se intampla cu noi, oricat de mici ar fi acestea. Clasa creativa romaneasca, spre exemplu, adica programatorii de IT, designerii, consultantii, arhitectii, cercetatorii, artistii, fuge literalmente din tara asta. Aceste categorii profesionale sunt motorul unei natiuni moderne care este pedepsita ca a ales sa traiasca aici, care e pedepsita prin uratenia oraselor noastre la cheremul estetic si functional al unor primari lipsiti si de educatie, de vointa si de viziune, pedepsita prin greutatea vietii de aici, prin lipsa de inspiratie, prin lipsa de toleranta, de comunicare normala. Aceste talente locale fug mancand pamantul si deservesc alte natiuni si fac payback catre alte tari. Asta fiindca nu avem lideri politici vizionari sau cel putin inteligenti, capabili sa inteleaga cine ce poate sa faca pentru modernizarea unei natiuni. Pentru mine, companiile romanesti de IT care reusesc sa tina in Romania sute de programatori sunt cu adevarat de aplaudat! Si sa nu va asteptati ca le ajuta cineva. Dimpotriva, sunt tratate cu lipsa de respect si de atentie de orice maimutoi de politician care, votat de niste abulici, ajunge sa conduca destinele unor grupuri umane si profesionale.

● De ce anume ar trebui sa ne fie rusine?
● De calitatea politicii romanesti si a celor care o practica acum, de ignoranta in business si de cum functioneaza lumea de azi, de lipsa de acces la educatie buna a tinerilor romani din scolile romanesti, de lipsa de toleranta, de actiune si de speranta, de indolenta pentru batranii Romaniei si de iresponsabilitatea noastra in fata celor care au stricat sansele de prosperitate ale Romaniei, de faptul ca nu facem nimic ca sa ne aducem copiii inapoi acasa... Sunt foarte multe, cred ca pot sa fac o lista nesfarsita, cred ca pot vorbi o zi intreaga, ca oricare dintre noi. Romanii traverseaza acum o perioada de capital puternic negativ, suntem suparati si frustrati si nu avem pe nimeni care sa ne dea o speranta. Multe din lucrurile pe care le-am spus, ca ar trebui sa ne fie rusine cu ele, sunt si pe lista mea, mi-e rusine ca nu fac anumite lucruri. A nu face se pare ca este un pacat la fel de mare precum a face. Noi, romanii, putem intelege asta, zilele astea.

Nu ne vom vinde mai bine prin promovarea de media pe CNN & co. Aruncam doar banii
● Cum putem sa remediem aspectele astea negative?
● Stim cu totii cum, dar ori nu avem vointa, ori "poate c-a si venit daca n-a mai venit", care incepe sa ma obsedeze, ca statement, din pacate, fiindca este un fel de renuntare. Tot aud in jurul meu incercari de coagulare a unor entitati formate din profesionisti, tehnocrati, oameni care nu au facut politica pana acum si care ar putea sa ofere o alternativa la ceea ce avem acum la conducerea natiunii. E un demers foarte greu acesta. Pe de alta parte, e un moment clar care va accepta disruptia, asa ca, cine stie! Pe de alta parte, eu cred in exemplul personal: muncesc, caut mereu solutii noi, ma raportez constant la un standard competitiv din afara, cultiv doar oamenii pe care ii respect si ii plac, invat, ma feresc de tentatia compromisului care este atat de la indemana in tara noastra si, mai ales, cred in ceea ce fac si cred in reputatie.

● Ca o concluzie, cum putem sa ne "vindem" mai bine?
● Prin programe capabile sa sustina consolidarea unor avantaje competitive: spre exemplu, cele legate de clasa creativa, in principal, IT-ul romanesc, prin folosirea unor vectori de mare credibilitate si expunere speciala, cum ar fi Casa Regala sau marii nostri artisti si sportivi, prin sustinerea brandurilor locale care au curaj si merg sa seduca alte piete, prin regandirea sistemului educational romanesc - chiar cred ca mult hulitul ministru actual a facut cateva lucruri foarte bune pentru a ne arata exact cine suntem, prin comparatie cu restul lumii -, prin a ne arata recunoastere unii altora cand facem ceva bun si deosebit, prin renuntarea la miopia noastra perversa care ne tine confuzi vis a vis de cine suntem si ce putem si ne tine MICI. In nici un caz nu ne vom vinde mai bine prin promovarea de media pe CNN & co. Aruncam doar banii. Experienta cu brandul Romania este ceea ce ar trebui sa ne intereseze, nu imaginea prefabricata si, de altfel, insuportabil de modesta si de neautentica, de advertisingul fara minte facut acum pentru promovarea Romaniei. Ne vom vinde mai bine daca vom gandi inainte sa facem.
Citeşte mai multe despre:   mass media,   aneta bogdan

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Senatul a adoptat proiectul privind implementarea operaţiunilor petroliere offshore

Senatul a adoptat proiectul privind implementarea operaţiunilor petroliere offshore
Proiectul de lege privind unele măsuri necesare pentru implementarea operaţiunilor petroliere de către titularii de acorduri referitoare la perimetre petroliere offshore a fost adoptat, luni, de Senat, în calitate de...

A fost redeschisa ruta Târgovişte - Pietroşiţa

A fost redeschisa ruta Târgovişte - Pietroşiţa
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a redeschis circulaţia feroviară pe ruta Târgovişte - Pietroşiţa, odată cu finalizarea lucrărilor de consolidare a terasamentului şi de stabilizare a apărării de mal...

Leul pierde teren în raport cu principalele valute

Leul pierde teren în raport cu principalele valute
Banca Naţională a României (BNR) a afişat, luni, un curs de 4,6578 lei pentru un euro, în creştere cu 0,19 de bani (+0,04%) faţă de cotaţia anterioară, când moneda unică europeană valora 4,6559...

Ministeriatul catastrofal al tehnocratei Dragu, in studiul privind COLECTAREA TVA

Ministeriatul catastrofal al tehnocratei Dragu, in studiul privind COLECTAREA TVA
România a pierdut în 2016 peste 6 miliarde de euro prin neîncasarea  TVA  a sumelor preconizate, arată un studiu asupra colectării taxei pe valoarea adăugată în țările UE.Pe ansamblul celor ,,28”,...

Opt români din zece fac faţă cu greu cheltuielilor zilnice

Opt români din zece fac faţă cu greu cheltuielilor zilnice
Două gospodării din cinci (38,9%) afirmă că suportă cu dificultate sau cu mare dificultate cheltuielile curente, iar dacă se iau în considerare şi cele care declară o oarecare dificultate în acoperirea...

Ideile de milioane, în afaceri de nișă

Ideile de milioane, în afaceri de nișă
O idee poate aduce milioane de euro, iar afacerile de succes pornesc de la astfel de idei și de la oameni inspirați. Rețeta succesului în antreprenoriat mai include câteva ingrediente: cunoașterea pieței,...

Metalurgia românească, topită de o criză perpetuuă

România se afla înainte de 1990 în topul celor mai mari 10 producători mondiali de oţel, pentru ca în prezent să se afle în coada clasamentului european. Chiar şi aşa, industria metalurgică încă asigură...

Marile investiţii aşteaptă ajutoare de la stat

Marile investiţii aşteaptă ajutoare de la stat
Ministerul Finanţelor a primit cereri pentru ajutoare de stat în valoare de  1,38 miliarde de lei în vederea realizării unor investiţii totale de 3,8 miliarde de lei. Dar poate să acorde ajutoare de stat de nu...

CFA România: Indicatorul de Încredere Macroeconomică a crescut în august cu 4,9 puncte, la 50 puncte

CFA România: Indicatorul de Încredere Macroeconomică a crescut în august cu 4,9 puncte, la 50 puncte
Indicatorul de Încredere Macroeconomică al CFA România a crescut în august, faţă de luna anterioară, cu 4,9 puncte până la valoarea de 50 puncte, însă faţă de aceeaşi lună a anului anterior, Indicatorul a ...

Pesta porcină dă peste cap importul

Pesta porcină dă peste cap importul
Carnea de porc a fost produsul care a cauzat României cel mai mare deficit comercial în primele luni ale acestui an. Diferenţa dintre exporturi şi importuri a înregistrat un minus de 203 milioane de euro, în...

O companie publică și-a speriat auditorul cu jonglerii contabile. Se pregătește o AGA cu dublat salariile șefilor

O companie publică și-a speriat auditorul cu jonglerii contabile. Se pregătește o AGA cu dublat salariile șefilor
Consiliul de Supraveghere (CS) al companiei de stat Transelectrica propune Adunării Generale a Acţionarilor (AGA) majorarea indemnizaţiilor pentru cei şapte membri ai săi, odată cu rectificarea bugetului pe 2018 pr...

MIke Pompeo: Statele Unite vor câştiga războiul comercial cu China!

MIke Pompeo: Statele Unite vor câştiga războiul comercial cu China!
Statele Unite vor câştiga războiul comercial cu China, a dat asigurări duminică şeful diplomaţiei americane Mike Pompeo.    "Războiul comercial condus de China împotriva Statelor Unite durează...

Proiect pentru supralărgirea Bulevardului Ghencea, valoarea investiţiei - 465 milioane lei

Proiect pentru supralărgirea Bulevardului Ghencea, valoarea investiţiei - 465 milioane lei
Indicatorii tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii "Penetraţie Prelungirea Ghencea-Domneşti şi Supralărgire Bulevardul Ghencea între str. Braşov şi terminal tramvai 41" vor fi supuşi aprobării în...

DGASMB, împuternicită să identifice şi să achiziţioneze de pe piaţa liberă imobile cu destinaţie socială

DGASMB, împuternicită să identifice şi să achiziţioneze de pe piaţa liberă imobile cu destinaţie socială
Direcţia Generală de Asistenţă Socială a Municipiului Bucureşti ar putea fi împuternicită să demareze procedurile de identificare şi achiziţionare de pe piaţa liberă a unor imobile cu destinaţia socială,...

Majorări de capital de 348 de milioane de lei la compania municipală imobiliară, cea de publicitate şi cea de parking

Majorări de capital de 348 de milioane de lei la compania municipală imobiliară, cea de publicitate şi cea de parking
Majorări de capital social în valoare totală de 348 de milioane de lei, pentru trei companii municipale, urmează să fie supuse aprobării în şedinţa din 26 septembrie a Consiliului General al...
Serviciul de email marketing furnizat de