x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Angajatul nostru, stăpânul nostru

0
Autor: Diana Scarlat 20 Aug 2019 - 09:00
Angajatul nostru, stăpânul nostru


Dacă până mai ieri, angajatorii își permiteau să selecteze viitorii angajați, din zeci sau chiar sute de CV-uri, sau să le spună oamenilor „Poți pleca, mai sunt 100 ca tine la ușa noastră”, astăzi își pot permite angajații să se comporte la fel cu companiile. Cei mai căutați specialiști de pe piață pot fi „furați”, astăzi, doar dacă firma care face angajări se ridică la nivelul cerințelor angajaților. Pentru a fi competitive pe piața forței de muncă, companiile se duc acum la cursuri de pregătire, nu angajații. Mai sunt și firme care nu înțeleg unde duce deficitul de specialiști de pe piață, dar acestea ar putea rămâne fără angajați, în cel mai scurt timp.

 

Unul dintre cele mai căutate cursuri, în această perioadă, este de branding pentru HR. Companiile care au ajuns la concluzia că le scade profitul, pentru că nu pot lua specialiști buni, din cauza deficitului acut de talente, încearcă să se prezinte într-o lumină pozitivă pe piața recrutărilor, iar pentru a avea succes, în fața concurenței, trebuie să mai investească și într-un altfel de marketing, de data asta adresat viitorilor angajați, nu clienților clasici. „Este un deficit de personal atât de accentuat, încât recrutarea se transformă într-o activitate de marketing. Sunt specialiști care au pe masă mai multe oferte de la angajatori, mai ales în IT. Unii chiar și-au trecut la status: «Dacă vrei să recretezi, nu mă mai căuta!». Companiile au devenit niște produse și sunt acum în situația produselor de la raft, dintr-un magazin. Dacă brandul respectiv este cunoscut, e mai ușor să atragă viitorii angajați. De aceea, există astăzi o nevoie clară de branding al angajatorului”, explică, pentru Jurnalul, Sorin Faur, CEO Academia de HR.

 

Companiile inteligente se „rebranduiesc”

 

În continuare există și angajatori care nu au înțeles care sunt actualele provocări ale pieței, dar au rămas din ce în ce mai puține, pentru că unele deja au intrat în insolvență sau chiar în faliment, după ce nu au mai avut rezultatele cerute de partenerii de business. „Toate companiile inteligente și reprezentative pentru economie au înțeles care este situația și s-au adaptat. Aceste firme care nu își tratează corect angajații reprezintă circa 30% din piață, sunt acele companii care mai au de învățat. Este o estimare personală, chiar dacă nu avem o statistică, în acest sens”, mai spune Sorin Faur. Brandingul de angajator nu este „o fiță” pe piața de HR, ci o necesitate pe care o simt din ce în ce mai multe companii. Iar acest branding nu seamănă foarte mult cu cel clasic, pe care s-au bazat companiile pentru a se adresa clienților. Practic, brandul de angajator poate fi total diferit de cel comercial. Grupul țintă și retorica sunt complet diferite, în unele situații. Un exemplu concludent ar fi o companie foarte cunoscută care fabrică și vinde ambarcațiuni de lux și care are o anumită nevoie de imagine pentru clienți, dar o cu totul altă retorică va folosi pentru angajații de care are nevoie, pentru că sunt persoane cu pregătire profesională diferită, cu percepție diferită. Iar angajații trebuie să fie atrași prin ceva care să-i determine să-și dorească să lucreze la o anumită companie. „Fiecare angajator trebuie să știe în ce constă oferta lui și cum trebuie s-o prezinte viitorilor angajați. Fiecare trebuie să știe exact cum se poziționează pe piața forței de muncă și cum trebuie să li se adreseze viitorilor angajați, pentru a-i atrage”, mai spune specialistul în HR.

 

Ce vor angajații, ca să rămână în firmă

 

Angajatorii și specialiștii în Resurse Umane învață acum ce trebuie să facă pentru a deveni dezirabili pentru talentele de care au nevoie în producție, dar și ce vor angajații, pentru a da randament și pentru a rămâne în companie. Principalele cerințe ale celor care sunt recrutați astăzi au rămas, în ultimii ani, salariul cel puțin la nivelul pieței, la care se adaugă program flexibil, munca de acasă și respect din partea șefilor. Specialiștii în HR atrag atenția asupra nevoii de a le acorda libertate de mișcare angajaților și chiar posibilitatea de a se implica în proiecte pe care să le poată propune și să să le coordoneze până la finalizare, fără a avea o subordonare clasică față de șefi. Libertatea de a acționa, din punct de vedere profesional, munca bazată pe rezultat, nu pe program sau pe subordonare, este acum la fel de importantă ca libertatea de mișcare și alte beneficii materiale și imateriale, pentru angajați.

 

Trebuie să știi dacă brandul tău de angajator este unul vizibil, iar pentru asta trebuie să fie măsurabil. Brandul de angajator este o construcție de sine stătătoare, independentă de imaginea companiei.

 

Sorin Faur, CEO Academia de HR

Citeşte mai multe despre:   angajati

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Puţine joburi libere în România

Puţine joburi libere în România
România are o rată a locurilor de muncă vacante de 1,1%, potrivit datelor Eurostat, aferente trimestrului II din 2019. Media Uniunii Europene este de 2,3%. Cinci state membre se situează sub nivelul României:...

Preşedintele Consiliului Fiscal recomandă amânarea unor noi creşteri de venituri şi renunţarea la alte reduceri de taxe

Preşedintele Consiliului Fiscal recomandă amânarea unor noi creşteri de venituri şi renunţarea la alte reduceri de taxe
Preşedintele Consiliului Fiscal, Daniel Dăianu, recomandă amânarea unor noi creşteri de venituri/salarii, stoparea promisiunilor ce creează aşteptări nerealiste cetăţenilor şi restructurarea aparatului de...

Curs valutar 17 septembrie 2019. La ce valori au ajuns euro şi dolarul

Curs valutar 17 septembrie 2019. La ce valori au ajuns euro şi dolarul
Cursul valutar rezultat din cotaţiile anunţate, marţi, de băncile autorizate să opereze pe piaţa valutară: MONEDA SIMBOL RON 1 Euro EUR 4,7352 1 Dolar S.U.A USD 4,2979 1 Dolar australian AUD 2,9372 1 Leva...

Schimbări importante pe piața energiei din Germania. Comisia Europeană a aprobat tranzacția dintre E.ON și RWE

Schimbări importante pe piața energiei din Germania. Comisia Europeană a aprobat tranzacția dintre E.ON și RWE
Comisia Europeană a aprobat reorganizarea masivă de pe piaţa germană a energiei, dar a stabilit condiţii pentru ca E.ON să achiziţioneze Innogy, subsidiara rivalei RWE, în scopul de a prezerva...

Polarizarea veniturilor duce România la coada UE

Polarizarea veniturilor duce România la coada UE
România a înregistrat cele mai mari decalaje din Uniunea Europeană între veniturile mari şi cele mici anul trecut. Astfel, veniturile celor mai bogaţi 10% din români au fost de aproape şase ori mai mari decât ve...

Arad: Producții mai mari decât anul trecut la culturile agricole

Arad: Producții mai mari decât anul trecut la culturile agricole
Principalele culturi de primavară, aflate acum în perioada de recoltare, vor avea producţii mai mari decât anul trecut, potrivit estimărilor Direcţiei pentru Agricultură Arad. În pofida condiţiilor...

Militar, Uniunea e praf. Armatele UE, înfrânte în bătălia de la contabilitate

Militar, Uniunea e praf. Armatele UE, înfrânte în bătălia de la contabilitate
Statele membre ale UE, luate împreună, se află pe locul al doilea în lume în ceea ce priveşte cheltuielile în domeniul apărării, după Statele Unite. Totuşi, în lipsa ajutorului Statelor Unite, pentru a putea...

Românii, grecii și bulgarii, campioni la munca în agricultură

Românii, grecii și bulgarii, campioni la munca în agricultură
În agricultură, silvicultură şi pescuit, 27 de regiuni diferite din țările est și sud europene au raportat în 2016 un procent de angajaţi de cel puţin trei ori mai ridicat decât media UE de 4,5%,...

Barometru: Fără adoptarea noilor tehnologii, România riscă să rămână în urma țărilor din regiune

Barometru: Fără adoptarea noilor tehnologii, România riscă să rămână în urma țărilor din regiune
Galerie Foto Într-o economie globală, în care noile tehnologii fac tot mai mult diferența, este absolut necesar ca România să treacă la noile modele economice, la roboți, digitalizare și automatizare. Fără investiții...

Încep plăţile pentru Start-Up Nation 2018

Încep plăţile pentru Start-Up Nation 2018
Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat începe în această săptămână primele deconturi pentru câştigătorii Start-Up Nation 2018, a declarat ministrul de resort, Radu Oprea. "(...) încep...

Pârvănescu: 75% din exporturile României sunt în UE. America, Asia și Africa sunt piețe foarte bune

Pârvănescu: 75% din exporturile României sunt în UE. America, Asia și Africa sunt piețe foarte bune
Aproximativ 75% din exporturile României sunt în țări din Uniunea Europeană, deși America, Asia și Africa sunt piețe foarte bune care ar trebui luate în considerare și produsele autohtone ar trebui să ajungă...

Greva la General Motors, în STATELE UNITE

Greva la General Motors, în STATELE UNITE
46 de mii de lucrători de la uzinele din Statele Unite ale marii companii General Motors intră în greva de duminică, la miezul nopții, la apelul sindicatelor. Negocierile pentru noul contract colectiv de muncă au...

Delta Dunării: Toate terenurile vor fi intabulate în următorii trei ani

Delta Dunării: Toate terenurile vor fi intabulate în următorii trei ani
Administraţia Rezervaţiei Biosferei Delta Dunării a semnat contractul pentru intabularea suprafeţelor din zonele tampon şi cele economice pe care le administrează, a anunțat  guvernatorul, Cătălin...

Au început reparațiile pe sectorul de beton al Autostrăzii Soarelui. Durează un an și costă 90 milioane de lei

Au început reparațiile pe sectorul de beton al Autostrăzii Soarelui. Durează un an și costă 90 milioane de lei
Reprezentanţii DRDP Bucureşti au început montarea semnalizării rutiere în vederea demarării lucrărilor de reparaţii pe calea 1 a Autostrăzii Soarelui (A2), Bucureşti-Constanţa (km 21- km 27),...

O firmă cu 3 angajaţi construieşte proiecte clasificate NATO. Iţele duc la un controversat afacerist

O firmă cu 3 angajaţi construieşte proiecte clasificate NATO. Iţele duc la un controversat afacerist
Galerie Foto Copraag Entrepreneur SRL, o firmă din Piteşti înfiinţată în 2017 şi care are doar trei angajaţi, a primit în ultimul an patru contracte în valoare totală de 30 de milioane de euro pentru realizarea de...
Serviciul de email marketing furnizat de