x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Angajatul nostru, stăpânul nostru

0
Autor: Diana Scarlat 20 Aug 2019 - 09:00
Angajatul nostru, stăpânul nostru


Dacă până mai ieri, angajatorii își permiteau să selecteze viitorii angajați, din zeci sau chiar sute de CV-uri, sau să le spună oamenilor „Poți pleca, mai sunt 100 ca tine la ușa noastră”, astăzi își pot permite angajații să se comporte la fel cu companiile. Cei mai căutați specialiști de pe piață pot fi „furați”, astăzi, doar dacă firma care face angajări se ridică la nivelul cerințelor angajaților. Pentru a fi competitive pe piața forței de muncă, companiile se duc acum la cursuri de pregătire, nu angajații. Mai sunt și firme care nu înțeleg unde duce deficitul de specialiști de pe piață, dar acestea ar putea rămâne fără angajați, în cel mai scurt timp.

 

Unul dintre cele mai căutate cursuri, în această perioadă, este de branding pentru HR. Companiile care au ajuns la concluzia că le scade profitul, pentru că nu pot lua specialiști buni, din cauza deficitului acut de talente, încearcă să se prezinte într-o lumină pozitivă pe piața recrutărilor, iar pentru a avea succes, în fața concurenței, trebuie să mai investească și într-un altfel de marketing, de data asta adresat viitorilor angajați, nu clienților clasici. „Este un deficit de personal atât de accentuat, încât recrutarea se transformă într-o activitate de marketing. Sunt specialiști care au pe masă mai multe oferte de la angajatori, mai ales în IT. Unii chiar și-au trecut la status: «Dacă vrei să recretezi, nu mă mai căuta!». Companiile au devenit niște produse și sunt acum în situația produselor de la raft, dintr-un magazin. Dacă brandul respectiv este cunoscut, e mai ușor să atragă viitorii angajați. De aceea, există astăzi o nevoie clară de branding al angajatorului”, explică, pentru Jurnalul, Sorin Faur, CEO Academia de HR.

 

Companiile inteligente se „rebranduiesc”

 

În continuare există și angajatori care nu au înțeles care sunt actualele provocări ale pieței, dar au rămas din ce în ce mai puține, pentru că unele deja au intrat în insolvență sau chiar în faliment, după ce nu au mai avut rezultatele cerute de partenerii de business. „Toate companiile inteligente și reprezentative pentru economie au înțeles care este situația și s-au adaptat. Aceste firme care nu își tratează corect angajații reprezintă circa 30% din piață, sunt acele companii care mai au de învățat. Este o estimare personală, chiar dacă nu avem o statistică, în acest sens”, mai spune Sorin Faur. Brandingul de angajator nu este „o fiță” pe piața de HR, ci o necesitate pe care o simt din ce în ce mai multe companii. Iar acest branding nu seamănă foarte mult cu cel clasic, pe care s-au bazat companiile pentru a se adresa clienților. Practic, brandul de angajator poate fi total diferit de cel comercial. Grupul țintă și retorica sunt complet diferite, în unele situații. Un exemplu concludent ar fi o companie foarte cunoscută care fabrică și vinde ambarcațiuni de lux și care are o anumită nevoie de imagine pentru clienți, dar o cu totul altă retorică va folosi pentru angajații de care are nevoie, pentru că sunt persoane cu pregătire profesională diferită, cu percepție diferită. Iar angajații trebuie să fie atrași prin ceva care să-i determine să-și dorească să lucreze la o anumită companie. „Fiecare angajator trebuie să știe în ce constă oferta lui și cum trebuie s-o prezinte viitorilor angajați. Fiecare trebuie să știe exact cum se poziționează pe piața forței de muncă și cum trebuie să li se adreseze viitorilor angajați, pentru a-i atrage”, mai spune specialistul în HR.

 

Ce vor angajații, ca să rămână în firmă

 

Angajatorii și specialiștii în Resurse Umane învață acum ce trebuie să facă pentru a deveni dezirabili pentru talentele de care au nevoie în producție, dar și ce vor angajații, pentru a da randament și pentru a rămâne în companie. Principalele cerințe ale celor care sunt recrutați astăzi au rămas, în ultimii ani, salariul cel puțin la nivelul pieței, la care se adaugă program flexibil, munca de acasă și respect din partea șefilor. Specialiștii în HR atrag atenția asupra nevoii de a le acorda libertate de mișcare angajaților și chiar posibilitatea de a se implica în proiecte pe care să le poată propune și să să le coordoneze până la finalizare, fără a avea o subordonare clasică față de șefi. Libertatea de a acționa, din punct de vedere profesional, munca bazată pe rezultat, nu pe program sau pe subordonare, este acum la fel de importantă ca libertatea de mișcare și alte beneficii materiale și imateriale, pentru angajați.

 

Trebuie să știi dacă brandul tău de angajator este unul vizibil, iar pentru asta trebuie să fie măsurabil. Brandul de angajator este o construcție de sine stătătoare, independentă de imaginea companiei.

 

Sorin Faur, CEO Academia de HR

Citeşte mai multe despre:   angajati

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Guvernul visează la venituri de 358 mld. lei

Guvernul visează la venituri de 358 mld. lei
Bugetul pe anul 2020 ia în calcul o creştere a veniturilor în termeni nominali cu 9,8%, față de 10,6% în 2019 comparativ cu 2018, şi a cheltuielilor cu 7,1%, comparativ cu 16% în 2019 faţă de 2018. Astfel,...

Ministerul Finanţelor a atras joi 500 de milioane de lei de la bănci

Ministerul Finanţelor a atras joi 500 de milioane de lei de la bănci
Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a împrumutat, joi, 500 de milioane de lei de la bănci, printr-o emisiune de obligaţiuni de stat tip benchmark cu o maturitate reziduală de 45 de luni, la un randament mediu de...

Buget pe 2020. Ce ministere primesc mai mulți bani în noul an

Buget pe 2020. Ce ministere primesc mai mulți bani în noul an
Proiecţia bugetară pentru anul 2020 este construită pe un produs intern brut de 1.123 miliarde lei, o ţintă de creştere economică de 4,1%, o rată a inflaţiei de 3,81 şi un deficit bugetar pe cash estimat la...

Termoenergetica: Radet nu putea plăti datoria istorică de 3,7 miliarde de lei

Termoenergetica: Radet nu putea plăti datoria istorică de 3,7 miliarde de lei
Falimentul RADET era iminent, întrucât regia de termoficare nu avea nicio sursă din care să poată plăti datoria istorică de 3,7 miliarde de lei pe care o are către Elcen, a declarat Alexandru Burghiu,...

Județul Alba campion la fonduri europene. Peste 531 milioane de euro atrase prin mii de contracte de finanțare

Județul Alba campion la fonduri europene. Peste 531 milioane de euro atrase prin mii de contracte de finanțare
Fonduri europene în valoare de 233,4 milioane de euro, prin cele 164 de contracte de finanțare derulate prin POR, şi de 298 milioane de euro, prin 9.366 de contracte de finanțare derulate prin AFIR, au fost...

România, printre statele UE cu cel mai mare declin al producției industriale, în octombrie

România, printre statele UE cu cel mai mare declin al producției industriale, în octombrie
Producţia industrială a scăzut cu 2,2% în zona euro şi cu 1,7% în Uniunea Europeană în octombrie, comparativ cu perioada similară din 2018, Germania, Estonia, Slovacia şi România înregistrând cel mai...

Curs valutar 12 decembrie 2019: Moneda naţională s-a apreciat în raport cu principalele valute

Curs valutar 12 decembrie 2019: Moneda naţională  s-a apreciat  în raport cu principalele valute
Leul s-a apreciat, joi, cu 0,03 bani în raport cu euro (-0,01%), moneda europeană fiind cotată la 4,7791 lei, faţă de 4,7794 lei miercuri. De asemenea, leul a câştigat teren şi în faţa dolarului american,...

24 milioane de euro pentru modernizarea transportului în comun din Târgu Jiu

24 milioane de euro pentru modernizarea transportului în comun din Târgu Jiu
Primarul municipiului Târgu Jiu, Marcel Romanescu, a semnat, la sediul Agenţiei pentru Dezvoltare Regională (ADR) Sud-Vest Oltenia, un contract în valoare de aproximativ 24 de milioane de euro pentru...

Au ales România. Doi francezi fac afacere cu hrana viitorului

Au ales România. Doi francezi fac afacere cu hrana viitorului
Galerie Foto În ultimii ani, românii și-au schimbat și adaptat preferințele culinare, iar interesul pentru alimentația sănătoasă este tot mai mare. Un motiv suficient de puternic pentru doi tineri francezi care s-au...

Factura se plăteşte greu, deşi atârnă uşor

Factura se plăteşte greu, deşi atârnă uşor
Românii întâmpină mari dificultăţi la achitarea facturilor, comparativ cu locuitorii din celelalte state europene. Totuşi, noi rămânem, după plată, cu o mai mare parte din venituri, aceasta însă în...

Peste 5.000 de locuri de muncă sunt disponibile în București

Peste 5.000 de locuri de muncă sunt disponibile în București
Bucureştenii aflaţi în căutarea unui loc de muncă pot alege dintre cele 5.088 de posturi vacante aflate în evidenţele Agenţiei Municipale pentru Ocuparea Forţei de Muncă Bucureşti (AMOFM),...

1,8 milioane de români au făcut afaceri în acest an

1,8 milioane de români au făcut afaceri în acest an
Peste 1,8 milioane de români au făcut afaceri, în 2019, în creştere cu 63.000 faţă de anul trecut, iar mai mult de 1,4 milioane dintre aceştia sunt acţionari la companii active, arată un studiu realizat de o...

Indicele ROBOR a urcat la 3,09% pe an

Indicele ROBOR a urcat la 3,09% pe an
Indicele ROBOR la 3 luni a urcat joi la 3,09% pe an, după ce miercuri a crescut la 3,07%, conform datelor publicate de Banca Naţională a României (BNR). La începutul acestui an, indicele ROBOR la 3 luni era 2,99%,...

Investițiile Hidroelectrica au fost blocate în 2019 de majorările salariale din construcții

Investițiile Hidroelectrica au fost blocate în 2019 de majorările salariale din construcții
Investiţiile Hidroelectrica au fost blocate în acest an, după ce salariul minim în construcţii a fost majorat, ca urmare a OUG 114/2018, iar contractorii au cerut preţuri mai mari, a declarat directorul genera...

25% dintre noi fac economii la energie

25% dintre noi fac economii la energie
Un sfert din populație spune că face economii maxime la consumul de energie, în contextul în care aproape 90% dintre români consideră că risipa de resurse energetice contribuie la accelerarea schimbărilor...
Serviciul de email marketing furnizat de