x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Construcţii şi Proprietăţi 8 reguli de urmat în VÂNZAREA TERENURILOR AGRICOLE

8 reguli de urmat în VÂNZAREA TERENURILOR AGRICOLE

22 Mai 2017   •   10:47
8 reguli de urmat în VÂNZAREA TERENURILOR AGRICOLE

Legea vânzării terenurilor agricole a primit girul final al Parlamentului. Dincolo de comentariile pe care actul normativ le-a stârnit în rândul fermierilor, acesta va trebui aplicat. Iată câteva lucruri pe care trebuie să le aveți în vedere, dacă decideți să vindeți o suprafață de teren agricol.
Una din obligativitățile care trebuie respectate este dreptul de preemțiune. Dar cine sunt preemptorii?

Potrivit "Legii privind unele măsuri de reglementare a vânzării-cumpărării terenurilor agricole situate în extravilan" înstrăinarea, prin vânzare, a terenurilor agricole situate în extravilan se face cu respectarea condiţiilor de fond şi de formă prevăzute de Codul civil şi a dreptului de preempţiune al coproprietarilor, arendaşilor, proprietarilor vecini, precum şi al statului român, prin Agenţia Domeniilor Statului, în această ordine, la preţ şi în condiţii egale.

Vânzarea unui teren agricol presupune parcurgerea câtorva etape stabilite prin lege. Acestea sunt:

1. Înregistrarea ofertei la primărie. "Vânzătorul înregistrează, la primăria din raza unităţii administrativ-teritoriale unde se află terenul, o cerere prin care solicită afişarea ofertei de vânzare a terenului agricol situat în extravilan, în vederea aducerii acesteia la cunoştinţa preemptorilor. Cererea este însoţită de oferta de vânzare a terenului agricol şi de documentele doveditoare prevăzute de normele metodologice de aplicare a prezentei legi".

2. Obligaţia primăriei: afişarea ofertei de vânzare. "În termen de o zi lucrătoare de la data înregistrării cererii, primăria are obligaţia să afişeze timp de 30 de zile oferta de vânzare la sediul său şi, după caz, pe pagina de internet a acesteia".

3. Obligaţia primăriei: informarea MADR. "Primăria are obligaţia de a transmite structurii din cadrul aparatului central al Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, respectiv structurilor teritoriale ale acestuia, după caz, un dosar care să cuprindă lista preemptorilor, respectiv copiile cererii de afişare, ale ofertei de vânzare şi ale documentelor doveditoare în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii".

.................

Citeste continuarea AICI

×