x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Desene de zeci de miliarde de euro aşteaptă să devină realitate

0
Autor: Adrian Stoica1 22 Oct 2018 - 12:35
Desene de zeci de miliarde de euro aşteaptă să devină realitate DIANA OROS
Vezi galeria foto


Infrastructura de transport este unul dintre punctele nevralgice ale României. Într-o lume în care mobilitatea este unul dintre factorii-cheie ai dezvoltării economice, noi avansăm cu încetinitorul şi am ajuns lanterna roşie a Uniunii Europene. Dacă la capitolul realizări nu prea avem multe de arătat, în schimb, la proiecte, stăm foarte bine.

 

Extinderea reţelei de autostrăzi avansează în ritm de melc. După ce în ultimii doi ani nu a fost deschis traficului niciun kilometru de autostradă, anul acesta au fost daţi în folosinţă aproape 40 km, dar până la sfârşitul anului ar mai putea fi terminate câteva tronsoane aflate într-un stadiu avansat de execuţie, care totalizează circa 75 km. Conform proiecţiei Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNAIR), în 2019 aceasta vrea să inaugureze 95,98 km de autostradă, iar în 2020 alţi 66,55 km. În total, până la finele anului 2020, Compania de Drumuri vrea să adauge circa 240 km. Dacă promisiunile drumarilor vor fi onorate, România ar putea depăşi astfel pragul de 1.000 km de autostradă.

 

Planuri mari la Metrorex, termene greu de respectat 

În iulie 2011, Metrorex inaugura staţiile de metrou Jiului şi Parc Bazilescu, de pe Magistrala 4, la doua decenii de la începerea lucrărilor. În 2008, începeau lucrările la Magistrala 5, Eroilor-Drumul Taberei. După 10 ani de lucrări, proiectul nu este gata, iar ultimul termen avansat pentru finalizarea lui este al doilea semestru din 2019. Vorbim despre 6,2 km, 10 staţii şi un depou. În ciuda acestor performanţe greu de egalat, Metrorex nu dezarmează şi este pregătit să lanseze noi proiecte pentru extinderea reţelei subterane.  Printre priorităţile sale, incluse în intervalul 2018-2030, se află mai multe proiecte, cu o valoare estimată de peste cinci miliarde de euro. 

 

Cel mai scump proiect, estimat la 2,47 miliarde de euro, este construcţia Magistralei 7 Bragadiru-Voluntari, în lungime de 26 km, urmat de construcţia Magistralei 8, Inel Sud Crângaşi-Dristor, în lungime de 17 km şi cu o valoare estimată de 1,8 miliarde de euro.

 

Reabilitarea infrastructurii de metrou este unul dintre proiectele cele mai costisitoare avute în vedere a se realiza în anii următori, costurile sale fiind de circa 510 milioane de euro. În ceea ce priveşte extinderea actualelor magistrale, Metrorex şi-a propus extinderea Magistralei 2 din Pipera cu două staţii şi din Berceni, tot cu două staţii (300 milioane de euro), extinderea Magistralei 1 cu 4 staţii de la Păcii (280 milioane de euro). În total, extinderea Magistralelor 2 şi 1 ar urma să aducă un plus de 6,9 km de metrou. Cum cei 6,2 km ai Magistralei 5, Eroilor-Drumul Taberei, se construiesc de 10 ani, ne putem aştepta ca aici lucrările să dureze chiar mai mult, deşi, de exemplu, Metrorex dă ca termen de execuţie pentru cele patru staţii de la Păcii intervalul 2021-2023. Cât despre construcţia celor 26 km ai Magistralei 7 şi cei 17 km ai Magistralei 8, avansarea unui termen pentru terminarea lucrărilor ar fi mult prea hazardată. Metrorex vorbeşte totuşi de anul 2030.  

 

CFR SA ia cu asalt fondurile europene

Şi CFR SA, compania care administrează infrastructura rutieră, stă bine la capitolul planuri, având în pregătire lansarea mai multor licitaţii. Deocamdată vorbim, în general, doar despre studii de prefezabilitate şi fezabilitate, aşa că până la începerea efectivă a lucrărilor de reabilitare şi modernizare a liniilor de cale ferată mai avem de aşteptat. Pe lista de priorităţi a celor de la CFR SA se numără, printre altele, modernizarea liniilor Arad-Timişoara-Caransebeş, Craiova- Calafat, Predeal-Braşov, Ploieşti-Adjud-Focşani-Bacău-Roman-Paşcani-Iaşi-Frontieră, electrificarea liniilor Raduleşti-Giurgiu Nord, Cluj-Coşlariu, modernizarea trecerilor la nivel cu calea ferată, modernizarea a 47 de staţii, continuarea programului de modernizare a podurilor şi podeţelor etc.

 

În ceea ce priveşte modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord-Aeroportul Internaţional Henri Coandă, despre care s-a tot discutat în ultima perioadă, având în vedere că acest proiect trebuie finalizat până în 2020, când ţara noastră va organiza câteva meciuri din cadrul Campionatului European de Fotbal, licitaţia pentru atribuirea lucrărilor va fi lansată în curând pe SEAP. Valoarea proiectului este estimată la circa 82 milioane de euro.


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Mitul „nu găsim angajaţi” începe să apună

Mitul „nu găsim angajaţi” începe să apună
Numărul locurilor de muncă vacante, în ultimul trimestru din 2019, s-a cifrat la 47.100, în scădere cu aproape 8.000 faţă de trimestrul anterior, informează Institutul Naţional de Statistică (INS). Rata...

Scumpirea aurului, bucuria românilor cu bani

Scumpirea aurului, bucuria românilor cu bani
Cotaţiile aurului au crescut spectaculos în ultima perioadă, pe fondul temerilor internaţionale legate de evoluţia preţului la petrol, conflictele armate şi epidemia de Coronavirus. Acest activ a devansat net, ca...

Marcel Boloş: Am cerut Comisiei Europene amânarea cu o lună a evaluării proiectului Autostrăzii Sibiu-Piteşti

Marcel Boloş: Am cerut Comisiei Europene amânarea cu o lună a evaluării proiectului Autostrăzii Sibiu-Piteşti
Procedura de evaluare a proiectului Autostrăzii Sibiu - Piteşti este amânată pentru o lună, după ce am solicitat acest lucru Comisiei Europene (CE), a afirmat, miercuri, după audierile din comisiile reunite de...

Aurul ajunge la un nou maxim istoric, de 229,0604 lei/gram

Aurul ajunge la un nou maxim istoric, de 229,0604 lei/gram
Gramul de aur s-a scumpit, miercuri, cu 3,85 lei (1,71%), până la o cotaţie de 229,0604 de lei, de la 225,2035 lei, cât anunţase marţi Banca Naţională a României (BNR), înregistrând din nou o valoare...

Investiție de un miliard de euro în Combinatul Siderurgic din Galați

Investiție de un miliard de euro în Combinatul Siderurgic din Galați
GFG va investi un miliard de euro la operaţiunile sale din Galaţi (România) şi 750 milioane de euro la fabrica sa din Ostrava (Cehia), se arată într-un comunicat GFG Alliance, cu sediul în Marea Britanie....

Dacia prezintă prima mașină electrică. Cum va revoluționa piața autoturismelor

Dacia prezintă prima mașină electrică. Cum va revoluționa piața autoturismelor
Un prototip al primei mașini Dacia în totalitate electrică va fi prezentat la Salonul Auto de la Geneva, care se va desfășura pe 3 martie. Aceasta va fi  finalizată între anii 2021 și 2022,...

Curs valutar 19 februarie 2020. Euro scade spre 4,77 lei, iar dolarul atinge un nou maxim istoric

Curs valutar 19 februarie 2020. Euro scade spre 4,77 lei, iar dolarul atinge un nou maxim istoric
Euro a scăzut ușor miercuri, ajungând la 4,7789 lei.Dolarul american a atins, miercuri, un nou nivel record - 4.4241. Și prețul gramului de aur a crescut, miercuri, atingând un nivel record. Prețul gramului de...

Veniturile Telekom România au ajuns la 980 milioane de euro

Veniturile Telekom România au ajuns la 980 milioane de euro
Veniturile consolidate ale Telekom România au crescut anul trecut cu 5%, până la 980 milioane euro, iar EBITDA (profitul înainte de dobânzi, impozite, depreciere şi amortizare) s-a majorat cu 5%, până la 144...

Ratingul Garanti Bank România, confirmat la "BB minus", cu perspectivă stabilă

Ratingul Garanti Bank România, confirmat la "BB minus", cu perspectivă stabilă
Fitch Ratings a confirmat ratingul pentru datorii pe termen lung al Garanti Bank România la ''BB minus'', cu perspectivă stabilă, şi ratingul de viabilitate la "BB minus". "Calificativele pe termen lung ale...

26.000 de dosare au fost depuse pentru instalarea de panouri fotovoltaice. Unde au mai rămas bani pentru program

26.000 de dosare au fost depuse pentru instalarea de panouri fotovoltaice. Unde au mai rămas bani pentru program
Peste 26.000 de dosare de finanţare au fost depuse, până în prezent, în Programul Casa Verde Fotovoltaice 2019, cele mai multe pentru Regiunea Nord-Est, iar singura zonă care mai dispune de fonduri este...

ANAF vrea să introducă o nouă procedură de rambursare de TVA

ANAF vrea să introducă o nouă procedură de rambursare de TVA
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) va finaliza până la sfârşitul lunii viitoare un proiect privind o nouă procedură de rambursare de TVA, a anunţat preşedintele Agenţiei, Mirela...

Fenomenele meteo extreme au afectat aproape 100.000 de hectare de păduri

Fenomenele meteo extreme au afectat aproape 100.000 de hectare de păduri
Fenomenele meteo extreme de la începutul acestei luni au afectat în total 98.000 de hectare păduri de stat administrate de Regia Naţională a Pădurilor - Romsilva, după o primă evaluare a pagubelor fiind...

Restart la înălţime: TAROM decolează cu ATR 72-600

Restart la înălţime: TAROM decolează cu ATR 72-600
Compania naţională de transport aerian TAROM a prezentat ieri primul avion ATR 72-600, cu o capacitate de 72 de locuri. Acesta face parte dintr-un lot mai mare care urmează să sosească în ţară în perioada...

Co-plata RCA, lovitură pentru șoferii păgubiți în accidente. „Se va ajunge la haos în piaţă”

Co-plata RCA, lovitură pentru șoferii păgubiți în accidente. „Se va ajunge la haos în piaţă”
Proiectul de modificare a legii asigurărilor auto obligatorii (RCA), publicat pe site-ul Senatului, va introduce pentru companiile de transport un sistem de co-plată la RCA, se menţionează într-un comunicat...

România, printre campioanele investiţiilor în inteligenţa artificială

România, printre campioanele investiţiilor în inteligenţa artificială
Investițiile în startup-uri românești de Inteligență Artificială (AI) vor ajunge la aproape 50 milioane euro anual în 2025, potrivit estimărilor anunţate ieri de Horváth & Partners - unul dintre cei mai im...
Serviciul de email marketing furnizat de