x close
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Lotul 2 al Autostrăzii Sebeş-Turda a intrat la apă

0
Autor: Adrian Stoica 15 Noi 2017 - 09:52
Lotul 2 al Autostrăzii Sebeş-Turda a intrat la apă
Vezi galeria foto


Construcţia Lotului 2 al Autostrăzii Sebeş-Turda (A 10), cuprins între Aiud Sud și Alba Iulia Nord, înaintează foarte greu din cauza slabei mobilizări a constructorilor, grecii de la Aktor şi românii de la Euro Construct Trading 98 SRL. La cum evoluează şţantierul acum, mai devreme de 2019 nu putem spera că cei 24,3 kilometri de autostradă vor fi gata. Mai nou, au apărut probleme şi cu infiltraţiile, pentru că traseul traversează o zonă mlăştinoasă, iar asta înseamnă lucrări suplimentare.

 

Apariţia infiltraţiilor nu este o surpriză, acest fenomen fiind luat în calcul încă din faza de proiectare având în vedere că traseul Lotului 2 din Autostrada Sebeş-Turda traversează o zonă inundabilă, Lunca Mureşului. Aici, nivelul pânzei freatice este ridicat şi trebuie executate foarte multe drenuri. De asemenea, sunt şi o serie de lucrări complexe de executat, iar toate acestea încetinesc ritmul lucrărilor. Totuşi, nici constructorul Aktor nu dă semne că s-ar omorî cu firea.

 

Finalizarea celor 24,3 km intră în prelungiri

Estimările reprezentanţilor Asociaţiei ProInfrastructura indică faptul că ar mai fi nevoie de circa 19 luni pentru finalizarea lucrărilor pe acest lot dacă ritmul de lucru nu creşte. "Lotul 2 al Autostrăzii A10 Sebeș-Turda, între Aiud Sud și Alba Iulia Nord, construit de grecii de la Aktor, înaintează foarte greu. Lotul este lung (24,25 km), are numeroase structuri, probleme cu infiltrațiile și mobilizarea constructorului lasă de dorit. La finalul lunii octombrie s-a raportat un progres oficial de 43,10% față de 40,34% în septembrie. La un calcul simplu, cu un progres mediu de 3% pe lună, vom avea nevoie de încă 19 luni pentru finalizarea tronsonului", potrivit reprezentanţilor Asociaţiei ProInfrastructura. Trebuie spun însă că întârzierea lucrărilor mai are şi alte cauze, nu doar vina constructorilor. Problemele cu exproprierile, întârzierea plăţilor de către CNAIR, ceea ce a dus la blocarea proiectului, complexitatea unor lucări având în vedere că proiectul implică şi construirea a două pasaje peste râul Mureş şi unul peste calea ferată, construirea a 97 de podeţe etc.

 

Pânza freatică este foarte ridicată şi, dacă dai o gaură mai adâncă, sare apa. Aşa este terenul acolo. Esto o zonă mlăştionasă din Lunca Mureşului şi toată zona este plină de apă. Soluţia este compactarea de piatră mare de carieră în zonele cu probleme. Ionuţ Ciurea 

 

Autostrada A10 va conecta autostrăzile A1 (Bucureşti-Piteşti-Sibiu-Deva-Timişoara-Arad-Nădlac) şi A3 (Bucureşti-Ploieşti-Câmpia Turzii-Gilău-Borş), legând oraşele Sebeş, Alba Iulia, Teiuş, Aiud şi Turda. Investiţia este de 420 milioane de euro, din care 85% provin din fonduri europene.

 

1,95 mld. lei, cu TVA, pentru 70 km

Odată cu finalizarea Autostrăzii Sebeş-Turda, timpul de călătorie va fi de la 85,83 minute la 49,42 minute pentru autoturisme şi la 53,35 minute pentru maşinile de tonaj. Autostrada are o lungime de 70 de kilometri, construcţia ei fiind împărţită în patru loturi:

- Lotul 1 are o lungime de 17 kilometri, iar lucrările sunt executate de Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA-Pomponio Construcţii SRL. Valoarea contractului este de 541.739.137, 21 lei, fără TVA, el fiind semnat pe data de 14 noiembrie 2014. Lucrările au început în 2 decembrie 2014 şi aveau termen inţial de finalizare 2 octombrie 2016. Ulterior acesta a devenit iunie 2018, iar la ultima actualizare a fost împins în 2019.

- Lotul 2 are o lungime de 24,25 km, iar lucrările sunt executate de către Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA)-Euro Construct Trading 98 SRL, în baza unui contract în valoare de 549.332.493,62 lei, fără TVA, semnat pe 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016. Ulterior a fost decalat pentru aprilie 2018, dar cel mai probabil va fi terminat în 2019.

- Lotul 3 are o lungime de 12,45 km, el fiind realizat de către Asocierea Tirrena Scavi SpA-Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA. Valoarea contractului este de 420.511.921,44 lei, fără TVA, el fiind semnat pe 16 aprilie 2014. Termenul iniţial de finalizare era 20 martie 2016, ulterior acesta a fost decalat pentru sfârşitul lui 2017, iar lucrările sunt practic încheiate acum. Din cei 12,45 km vor putea fi utilizaţi însă doat 8,5 km până la finalizarea lotului 2, adică în 2019.

- Lotul 4 are o lungime de 16,3 km. Constructorul este PORRConstruct SRL/PORR Bau GMBH, în baza unui contract în valoare de 470.004.894,83 lei, fără TVA, semnat în 16 aprilie 2014. Termen de finalizare a lucrărilor este sfârşitul lui 2017. Pe acest lot a apărut, în septembrie, o alunecare de teren, între nodul Turda și nodul Decea.

 

La sfârşitul lunii octombrie, CNAIR a mai plătit o tranşă de bani către constructorii Lotului 2, în valoare de 2,6 milioane euro, şi susţinea că execuţia celor 24 km va fi gata în 2018, deşi mobilizarea pe şantier este subţire


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Statul-patron: rău-platnic şi dator vândut la stat

Statul-patron: rău-platnic şi dator vândut la stat
După primul trimestru al anului, cele 1.370 de societăţi şi regii unde statul şi administraţiile locale erau acţionarii unici sau majoritari au lăsat în urmă datorii de 3,15 miliarde de lei. Dintre acestea,...

Energia românească, în căutarea a 15 miliarde de euro de la investitorii privaţi

Energia românească, în căutarea a 15 miliarde de euro de la investitorii privaţi
Guvernul a publicat un nou proiect de Strategie energetică a României pentru perioada 2018-2030, al treilea din 2016 încoace. Acesta cuprinde patru proiecte de noi capacități de producție considerate a fi de...

Comisia Europeană invită părţile interesate să transmită observaţii la angajamentele Transgaz privind exporturile de gaze naturale din România

Comisia Europeană invită părţile interesate să transmită observaţii la angajamentele Transgaz privind exporturile de gaze naturale din România
Comisia Europeană a anunţat vineri că invită părţile interesate să transmită observaţii privind angajamentele comunicate de Transgaz ca răspuns la preocupările în materie de concurenţă legate de fluxul...

Emirates şi Etihad Airways dezmint că vor să creeze cel mai mare operator aerian din lume

Emirates şi Etihad Airways dezmint că vor să creeze cel mai mare operator aerian din lume
Compania aeriană Emirates din Golful Persic a dezminţit că este interesată de preluarea Etihad Airways din Abu Dhabi, pentru a crea cel mai mare operator aerian din lume, transmit Reuters şi site-ul...

Numărul imobilelor vândute la nivel naţional a depăşit 40.500, în august

Numărul imobilelor vândute la nivel naţional a depăşit 40.500, în august
Peste 40.500 de imobile au fost vândute în luna august, la nivelul întregii ţări, cele mai multe operaţiuni de vânzare - cumpărare fiind consemnate în Bucureşti, respectiv în judeţele Ilfov şi Timiş,...

Începe recensământul porcilor din gospodării

Începe recensământul porcilor din gospodării
Reprezentanţii Centrului Naţional de Combatere a Bolilor (CLCB) vor face un recensământ al porcilor din gospodăriile populaţiei aflate pe raza a 10 km depărtare de fermele de porcine. Ulterior, se va decide unde...

Legea offshore, modificată după voia petroliştilor

Legea offshore, modificată după voia petroliştilor
Statul român va garanta companiilor petroliere că nu va creşte taxarea gazului extras din Marea Neagră pe toată durata exploatării, iar cheltuielile de explorare, care sunt de ordinul miliardelor de euro, vor fi...

Primăriile pot depune,din octombrie,dosarele pentru achiziţia de autovehicule puţin poluante pentru transportul public de persoane

Primăriile pot depune,din octombrie,dosarele pentru achiziţia de autovehicule puţin poluante pentru transportul public de persoane
Primăriile vor putea depune la Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), în perioada 3 octombrie - 2 noiembrie 2018, dosare de finanţare pentru achiziţia de autovehicule mai puţin poluante pentru transportul...

Cum sa devii un Trader Online in 2018

Cum sa devii un Trader Online in 2018
Tranzacționarea este o afacere profitabilă pentru băncile de investiții și alte instituții financiare. Comerțul Forex este accesibil, interesant, educațional și oferă multe oportunități, însă mulți...

Amazon vrea să deschidă 3.000 de magazine fără casieri

Amazon vrea să deschidă 3.000 de magazine fără casieri
Amazon intenționează să deschidă anul viitor 3.000 de supermarketuri fără caserii, relatează Bloomberg citat de 7sur7.be. Filiala Amazon Go” ar putea deveni una dintre cele mai mari lanțuri de...

Leul s-a apreciat în raport cu principalele valute

Leul s-a apreciat în raport cu principalele valute
Banca Naţională a României (BNR) a afişat, joi, un curs de 4,6519 lei pentru un euro, în scădere cu 0,05 bani faţă de cel din şedinţa anterioară (-0,01%), când moneda unică valora 4,6524 lei.  Leul...

Mănăstirea Tismana, reparată de un Dorel insolvent

Mănăstirea Tismana, reparată de un Dorel insolvent
Compania Naţională de Investiţii (CNI) a oferit peste 20 de milioane de lei, fără licitaţie, unei firme despre care ştia că se află în insolvenţă, pentru reabilitarea Mănăstirii Tismana. Iasicon SA, unul di...

În lipsa unui brand de ţară, trăim din magiun

În lipsa unui brand de ţară, trăim din magiun
România nu are produse cu o valoare semnificativă pentru export, nu se poate lăuda cu un brand puternic şi am ajuns să ne identificăm cu un magiun de prune ca vârf de lance al identităţii româneşti, este concl...

Pesta porcină se extinde: 927 de focare

Pesta porcină se extinde: 927 de focare
Potrivit informării făcute de către Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA), până ieri fuseseră confirmate 927 de focare de pestă porcină africană în 227 de...

Producţiile record ale lui Daea au prăbuşit preţul cerealelor

Producţiile record ale lui Daea au prăbuşit preţul cerealelor
Galerie Foto Declaraţiile ministrului Agriculturii, Petre Daea, conform cărora România a avut anul acesta producţii record la grâu, porumb şi floarea-soarelui, au determinat prăbuşirea preţului cerealelor, a declarat...
Serviciul de email marketing furnizat de