x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Construcţii şi Proprietăţi Moda & arhitectura - Inceputul unei frumoase prietenii…

Moda & arhitectura - Inceputul unei frumoase prietenii…

24 Sep 2004   •   00:00
Moda & arhitectura - Inceputul unei frumoase prietenii…

Moda este intr-o continua cautare si transformare… Cu acestea se hraneste, de fapt, creatia vestimentara. E normal ca spatiilor de expunere, alese pentru colectiile lansate de marile case de moda, sa le fie alocata o noua imagine. Iar aceasta noua imagine se vrea mai mult arhitecturala decat scenografica.

Se promoveaza minimalismul: un lux epurat, lipsit de opulenta, in care predomina proportiile spatiilor si eliberarea acestora de accesorii inutile. Interiorul, lipsit de o vizibila activitate comerciala, pare a fi acela al unei expozitii, nicidecum unul in care se vand obiecte utile, de larg consum. Imaginea este cea care intra in dialog cu clientii firmei si ii determina sa ramana fideli - mai mult unei atitudini promovate ca semnatura a marcii decat produselor in sine sau calitatii lor intrinseci.

Spatiul de expunere a creatiilor vestimentare, prezentat in imagine, este un exemplu in acest sens. "Luxul auster" al acestui spatiu s-a obtinut, din punct de vedere arhitectural, prin folosirea a doar doua materiale pentru finisarea peretilor, pardoselii sau pentru confectionarea mobilierului: piatra naturala si lemnul de abanos. Astfel, interiorul pare a fi o imensa sculptura in piatra, perfect finisata, expusa intr-o lumina (naturala si artificiala) ingenios controlata, care sustine compozitia spatiilor interioare. Singurul element surprinzator si neconventional - si prin aceasta spectaculos si dinamic - este "perdeaua de apa" (o suprafata verticala de sticla, pe care curge apa) ce atrage atentia asupra vitrinei din vecinatatea accesului in magazin si, implicit, asupra produselor expuse acolo.

Din efortul de a uni doua domenii atat de diferite cum sunt moda si arhitectura rezulta "arhitectura de consum", concept care sprijina atat aspiratia catre arta a unui demers creator secundar (moda) cat si aspiratia catre popularizare a unei arte cu inclinatii mai degraba tehnice (arhitectura).

Datorita impresionantului spectacol vizual creat de aceasta asociere, ne putem da seama ca aceasta colaborare e doar inceputul unei frumoase prietenii...

×
Subiecte în articol: imobiliar