x close
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Pământul o ia la vale peste o bucată din Autostrada Sebeș-Turda

0
Autor: Adrian Stoica 21 Sep 2017 - 08:22
Pământul o ia la vale peste o bucată din Autostrada Sebeș-Turda
Vezi galeria foto


Problemele pe autostrăzile noastre neterminate par a fi fără sfârşit. După tronsonul  scufundat Sălişte - Cunţa de pe Autostrada Orăştie - Sibiu, care a fost inaugurat în 2014 şi închis câteva luni mai târziu pentru că solul o lua la vale, acum blestemul alunecărilor de teren a lovit şi Lotul 4 din Autostrada A10 Sebeș-Turda, între nodul Turda și nodul Decea. Potrivit celor de la Asociaţia Pro Infrastructura, în zonă a apărut  o alunecare urâtă care a angrenat nu doar dealul, ci și aliniamentul autostrăzii.

Lotul 4 din Autostrada A10 Sebeș-Turda, între nodul Turda și nodul Decea, construit de austriecii de la Porr şi având ca proiectant firma italiană Viaponte, este aproape de finalizare, având termen de deschidere a traficului, în deplină siguranţă, mijlocul lunii decembrie. Alunecarea apărută ar putea pune sub semnul întrebării deschiderea tronsonului la termenul stabilit, cu toate că firma constructoare susţine că va remedia situaţia în perioada imediat următoare respectând, totodată, termenul.

 

Trebuie consolidat versantul

Filmările realizate de Asociaţia Pro Infrastructura în zona Lacului Stejeriş demonstrează amploare alunecării. Acum trebuie executat un zid de sprijin care să stabilizeze versantul. „În zona alunecării trebuie executat un zid de sprijin care să stabilizeze versantul. Forezele vor fi mutate de la Stejeriș în acest punct și se va lucra probabil în același ritm accelerat: trei coloane forate pe zi pentru fiecare foreză, deci nouă coloane pe zi, ne-a declarat Ionuţ Ciurea, vicepreşedintele asociaţiei.

Alunecările devin o mare problemă

Potrivit lui Ionuţ Ciurea, în acest caz nu trebui căutaţi vinovaţi pentru producerea acestei situaţii. „ Strict la acest caz, era greu de depistat la studiu de fezabilitate că va apărea o asemenea problemă. Alunecarea ar fi trebuit, eventual, depistată la proiectare, la detaliile tehnice. Cumva sunt vinovaţi toţi cei implicaţi în proiect, dar e greu de spus. În Transilvania avem o mare problemă cu solul care alunecă pentru că ăsta este relieful aici. Când tai 100 de dealuri, te poţi aştepta ca unul, două să alunece ”, a precizat Ionuţ Ciurea. Poiectul iniţial prevea construcţia unui viaduct în zona Lacului Stejeriş, dar ulterior s-a renunţat la această soluţie.

A10, termen de finalizare depăşit

Constructorii s-au angajat să finalizeze totuşi lucrarea în termen. Acum Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere trebuie să aprobe soluţia tehnică pentru remedierea situaţiei, construirea unui zid de sprijin, dar trebuie să luăm în calcul şi birocraţia care este atotputernică prin instituţiile şi companiile de stat. Conform proiectului, loturile de pe Autostrada Sebeş - Turda (A10) au avut ca termen iniţial de punere în folosinţă sfârşitul anului 2016, dar pentru că multe avize au fost obţinute cu întârziere, termenul a fost depăşit.

Autostrada A10,  va conecta autostrăzile A1 (Bucureşti-Piteşti-Sibiu-Deva- Timişoara-Arad-Nădlac) şi A3 (Bucureşti-Ploieşti-Câmpia Turzii-Gilău-Borş),  legând oraşele Sebeş, Alba Iulia, Teiuş, Aiud şi Turda. Investiţia este de 420 milioane de euro, din care  85% provin din fonduri europene.

Zona alunecarii Sebes-Turda lot 4

Autostrada (A10) Sebeș-Turda:

Lot 1 - lungime 17 km;

Constructor este Asocierea Impresa Pizzarotti – Pomponio;

Cost: 541 mil. lei, fără TVA;

 

Lot 2 - lungime 24,3 km;

Constructor este Asocierea Aktor - Euroconstruct Trading;

Cost: 549 mil. lei, fără TVA;

 

Lot 3 - lungime 12,5 km;

Constructor este Asocierea Tirrena Scavi - Societa Italiana per Condotte d'Acqua;
Cost: 420 mil. lei, fără TVA;

 

Lot 4 - lungime 16,3 km;

Constructor este Asocierea Porr Construct - Porr Bau;

Cost: 470 mil. lei, fără TVA;

 

Autostrada Sebeș-Turda are o lungimea de 70 km, conectează autostrăzile existente A1 Deva-Sibiu și A3 Cluj (Gilău) - Cîmpia Turzii. Ordinele de începere pentru aceste proiect au fost date în 20 mai 2014 pentru 41 km (loturile 3 și 4) și în 2 decembrie 2014 pentru ceilalți 29km (loturile 1 și 2). Durata prevăzută era de 22 luni, din care 4 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuția lucrărilor.

 

Citeşte mai multe despre:   Autostrada Sebeș-Turda,   alunecari de teren

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

România este de cinci luni ţara cu cea mai mare inflaţie anuală din UE

România este de cinci luni ţara cu cea mai mare inflaţie anuală din UE
Iunie 2018 a fost a cincea lună consecutivă în care România a avut cea mai mare rată anuală a inflaţiei dintre statele membre ale Uniunii Europene, cu un avans al preţurilor de consum de 4,7%, în creştere...

Ieftinirea gazelor ar aduce României o procedură de infringement

Ieftinirea gazelor ar aduce României o procedură de infringement
Intervenţia Guvernului asupra preţului la gaze nu se justifică în acest moment, iar o astfel de măsură ar distorsiona piaţa şi ar atrage asupra României o nouă procedură de infringement din partea Comisiei...

Japonia, implicată în jaful pădurilor din România

Japonia, implicată în jaful pădurilor din România
O nouă anchetă a Agenţiei americane pentru Investigaţii de Mediu (EIA – Environmental Investigation Agency), ale căror concluzii apar în raportul „Jaful pădurilor din România”, a constatat că gigantul din...

Caracatiţa „PCR” pregătită să-şi înfigă tentaculele în fondurile europene la Alba Iulia

Caracatiţa „PCR” pregătită să-şi înfigă tentaculele în fondurile europene la Alba Iulia
Ministerul Fondurilor Europene a anunţat organizarea concursului pentru ocuparea postului de director executiv pe data de 19 iulie la Organismul de Impletare Regional (OIR) Regiunea Centru, instituţie cu sediul la...

Seceta din Europa scumpeste grâul!

Seceta din Europa scumpeste grâul!
Cotaţia grâului la bursa de la Chicago a crescut miercuri, pentru a doua zi consecutiv, atingând cel mai ridicat nivel din ultima săptămână, preţurile fiind susţinute de vremea secetoasă care a redus producţia...

In Capitala, Immofinanz are noua chiriasi noi

In Capitala, Immofinanz are noua chiriasi noi
Immofinanz, unul dintre cei mai mari proprietari de clădiri de birouri din Bucureşti, a dat spre închiriere peste 15.000 de metri pătraţi în prima jumătate a acestui an, respectiv 8% din totalul spaţiilor de...

SUA nu vor sa ierte companiile UE care lucreaza in Iran

SUA nu vor sa ierte companiile UE care lucreaza in Iran
SUA au respins cerere europeană comună de a nu pedepsi companiile de pe Batranul continent pentru că fac afaceri în Iran, au declarat surse din cadrul guvernului francez, potrivit carora guvernul american a...

Boeing va construi două noi aeronave Air Force One

Boeing va construi două noi aeronave Air Force One
Boeing Co a primit un contract de 3,9 miliarde de dolari pentru a construi două aeronave 747-8 care să fie folosite ca Air Force One de către preşedintele american şi care să fie livrate până în decembrie 2024,...

Legumele congelate vor avea etichete noi

Legumele congelate vor avea etichete noi
Scandalul generat de prezenţa Listeria monocytogenes în porumbul congelat, produs de compania Greenyard din Ungaria, şi posibil în alte produse de origine vegetală congelate, a dus la schimbarea etichetelor pentru...

Recomandări de la specialiști: cum alegi scări interioare din lemn

Recomandări de la specialiști: cum alegi scări interioare din lemn
Alegerea unei scări interioare este o decizie importantă pentru orice proprietar de locuință. Este vorba în egală măsură despre confortul pe care îl oferă, siguranța pe care o prezintă, dar și de încadr...

Jeff Bezos, cel mai bogat om din istoria modernă

Jeff Bezos, cel mai bogat om din istoria modernă
Jeff Bezos a devenit cel mai bogat om din istoria modernă, cu o avere care se ridică la 150 de miliarde de dolari, chiar în prima zi a evenimentului comerical Amazon Prime Day. Fondatorul Amazon.com era deja...

Dacia raportează vânzări record

Dacia raportează vânzări record
Grupul francez Renault, proprietarul Dacia, a anunţat că în primul semestru a vândut un număr record de 2,067 milioane vehicule la nivel mondial, în creştere cu 9,8% în ritm anual, graţie revenirii pieţelor...

UE şi Japonia au semnat un acord de liber-schimb

UE şi Japonia au semnat un acord de liber-schimb
Uniunea Europeană şi Japonia au semnat un “acord istoric” de liber-schimb , acoperind aproximativ o treime din PIB-ul la nivel mondial şi 600 milioane de oameni, scrie BBC. Acordul urmează să fie...

Francul elvetian, vulnerabil in fata unui razboi comercial!

Francul elvetian, vulnerabil in fata unui razboi comercial!
Cele mai expuse valute la o eventuala agravare a razboiului comercial dintre Statele Unite si China sunt francul elvetian si monedele tarilor scandinave, sunt de parere analistii Danske Bank. Dintre valutele cele mai...

Dezvoltatorii îşi reduc afacerile

Dezvoltatorii îşi reduc afacerile
Creşterea preţului locuinţelor, precum şi majorarea ratelor i-au făcut pe cumpărători să devină mult mai precauţi atunci când îşi achiziţionează o casă. Igor Postovanu, preşedinte al APAIR,...
Serviciul de email marketing furnizat de