x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Şova: Pe lotul 3 Lugoj-Deva lucrează doar s-a dărâmat!

0
26 Iun 2018 - 06:26
Şova: Pe lotul 3 Lugoj-Deva lucrează doar s-a dărâmat!


România are 800 de milioane de euro de cheltuit anul acesta iar pe şantiere, la cei 176 de kilometri de autostradă aflaţi în lucru, sunt aproape 1.800 de muncitori şi câteva sute de utilaje, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Şova, în plenul Camerei Deputaţilor.

 

Acesta a subliniat totodată că pe lotul 3 Lugoj-Deva lucrează mai mult de 100 de oameni, care nu au făcut un metru în plus de construcţie, ci doar au dărâmat ceea ce s-a făcut anul trecut.

"Astăzi, în România, pe toate şantierele aflate în lucru - şi mă refer la 13 şantiere de autostrăzi care însumează 176 de kilometri de autostradă - nu mai există nicio barieră administrativă. Nu mai e nevoie de nicio Hotărâre de Guvern de expropriere, de nicio autorizaţie, iar toţi banii sunt la dispoziţia constructorilor. Acest lucru nu s-a întâmplat de mulţi ani în România, poate niciodată, şi aş vrea să mă contraziceţi. Toţi constructorii au front de lucru, dar vă mai spun ceva: acum se vede slăbiciunea companiilor, cele mai multe dintre ele străine, care au câştigat licitaţii în România în ultimii 20 de ani. Nu vedem pe şantiere utilajele pe care le-au pus în documentaţia cu care au câştigat licitaţiile. Vedem pe şantiere doar nişte utilaje de mâna a doua, exploatate de nişte companii care nici măcar nu sunt subcontractorii declaraţi, sunt doar nişte prestatori, plătiţi în bătaie de joc. Şi ştiu acest lucru pentru că în ultimul timp, de trei luni, toţi secretarii de stat din minister au repartizat câte un segment de autostradă în care există şantiere. Fiecare dintre aceştia merge o dată la două săptămâni pe şantier, împreună cu prefecţi, împreună cu preşedinţi de consilii judeţene, împreună cu reprezentanţi ai autorităţilor de control. Stau de vorbă cu antreprenorii, fac procese verbale pentru fiecare vizită pe care o fac acolo şi iau scris că antreprenorii nu au niciun impediment din partea statului român în a lucra", a răspuns Şova, la acuzaţiile aduse în moţiunea simplă intitulată "Ministerul Transporturilor sub PSD este Ministerul Anti-Autostrăzi", iniţiată de USR.

Ministrul a dat ca exemplu autostrada Sebeş-Turda, unde lucrările nu sunt de calitate.

"Vorbesc de Sebeş-Turda. Bineînţeles că din dronă arată foarte bine aceste două segmente, dar vă invit să aveţi curiozitatea să mergeţi să vedeţi acele două sectoare de autostradă, să staţi de vorbă cu antreprenorii şi să-i întrebaţi de ce niciunul dintre ei nu solicită începerea activităţilor de recepţie. La unul din loturi a expirat termenul de predare pe 21 iunie. O să vă pot oferi probabil doar facturile de penalităţi pentru aceşti antreprenori, pentru că, din punct de vedere al calităţii lucrărilor, mai sunt multe de verificat, credeţi-mă!", a explicat Şova.

Şeful de la Transporturi le-a spus deputaţilor că nu poate spune când se vor putea recepţiona autostrăzile aflate în lucru întrucât antreprenorii nu vor putea respecta graficele de lucrări din lipsă de muncitori.

"Avem 800 de milioane de euro de cheltuit anul acesta şi avem pe şantiere la cei 176 de kilometri aproape 1.800 de muncitori şi câteva sute de utilaje. Iar din aceşti 1000 şi ceva de muncitori, 600 sunt la un singur antreprenor şi peste 300 de utilaje la un singur antreprenor. Cum să vă spun eu când vom recepţiona autostrăzile?! Nu v-aş minţi să vă spun şi să vă citesc din graficele pe care aceşti antreprenori le-au dat către minister?! Pentru că ştim bine că nu se vor putea ţine de aceste grafice. Vorbim despre segmentul 3 de pe Lugoj-Deva. Anul acesta lucrează acolo 100 şi ceva de oameni. Nu au făcut un metru în plus de construcţie, ci doar au dărâmat ceea ce au făcut anul trecut. Cel mai mare constructor de autostrăzi din Spania! Am mers acolo cu ambasadorul Spaniei şi am stat de vorbă cu antreprenorii. Nu-i nevoie să mergi cu ambasadori, dar vorbiţi de ce nu tragem banii europeni. Şi, cu toate acestea, v-am spus şi m-am angajat că vom realiza ţintele de absorbţie, dar cu dimensiunea la care astăzi se lucrează pe şantierele din România la autostrăzi - şi m-am referit aici la autostrăzi când am spus că am deblocat toate barierele administrative, nu m-am referit la pasaje - la care lucrăm, dar, credeţi-mă, 1.100 de acte normative în 5 luni aştept să îmi spună cineva când se va depăşi această barieră, când va fi depăşit acest record. Şi toate acestea au ţinut de documentaţii pentru investiţii din domeniul transporturilor. Comparativ cu situaţia de anul trecut, când bugetele companiilor din subordinea MT au fost aprobate în a doua jumătate a anului, în acest mandat 90% din bugetele acestor companii deja au fost aprobate prin Ordin de Ministru sau Hotărâre de Guvern. Şi acest lucru nu este puţin pentru că astăzi în toate companiile din subordinea ministerului deja au loc procedurile care privesc investiţiile, care privesc achiziţiile publice de bunuri şi servicii", a completat Lucian Şova. AGERPRES

Citeşte mai multe despre:   Lucian Șova,   lugoj deva,   autostradă,   constructii muncitori,   metru kilometru,   transporturi

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Proiectul prin care Parlamentul va putea interveni în administrarea datoriei publice aruncă în aer investitorii

Proiectul prin care Parlamentul va putea interveni în administrarea datoriei publice aruncă în aer investitorii
România va avea probleme cu investitorii străini dacă va fi aprobat proiectul ca Parlamentul să intervină direct în modul de administrare a datoriei publice, a declarat ministrul Finanţelor, Florin...

Florin Cîțu: Una dintre soluții pentru reducerea evaziunii este vămuirea la destinație

Florin Cîțu: Una dintre soluții pentru reducerea evaziunii este vămuirea la destinație
Ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu, a afirmat că ştie problemele de la vamă, dar situaţia este mai complicată, iar una dintre soluţiile avute în vedere pentru reducerea evaziunii ar putea fi...

Florin Cîțu cere acordul CSAT pentru informatizarea ANAF

Florin Cîțu cere acordul CSAT pentru informatizarea ANAF
Ministrul Finanţelor, Florin Cîţu, a afirmat că va cere acordul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT) pentru a încredinţa în mod direct, unei companii, proiectul de informatizare a Agenţiei...

Ponta: Nu o să avem autostrada Comarnic - Brașov în următorii 6 ani

Ponta: Nu o să avem autostrada Comarnic - Brașov în următorii 6 ani
Liderul Pro România, Victor Ponta, afirmă că Autostrada Comarnic-Braşov nu va fi finalizată în următorii şase ani, el acuzând Guvernul Orban că a anulat toate procedurile întreprinse până acum în vederea...

Autostrada Sibiu-Pitești. Ministrul Fondurilor Europene: Avem o problemă

Autostrada Sibiu-Pitești. Ministrul Fondurilor Europene: Avem o problemă
Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș, a declarat, într-o intervenție telefonică la Antena 3, că proiectul autostrăzii Sibiu-Pitești face parte din Coridorul 4 Pan-European, iar România are un...

Sectorul turismului, îngrijorat de panica provocată de epidemia de coronavirus

Sectorul turismului, îngrijorat de panica provocată de epidemia de coronavirus
Epidemia de coronavirus din China ar putea avea grave consecinţe economice asupra sectorului turismului mondial dacă se permite răspândirea panicii, a avertizat vineri Consiliul Mondial al Turismului şi...

OMV Petrom își vinde zăcămintele de petrol și gaze din Kazahstan

OMV Petrom își vinde zăcămintele de petrol și gaze din Kazahstan
Compania OMV Petrom a demarat procesul de vânzare a câmpurilor sale de petrol şi gaze din Kazahstan, singurele sale active de peste hotare, potrivit documentelor de vânzare consultate de Reuters. OMV Petrom...

Piața de ambalaje autohtonă se ridică la peste 890 milioane de euro

Piața de ambalaje autohtonă se ridică la peste 890 milioane de euro
Piaţa ambalajelor din România este de aproximativ 890 milioane euro, dar sub 15% sunt realizate din materiale biodegradabile, a declarat, Tiberiu Stoian, director general al Fabricii de ambalaje...

Românul, frate cu natura şi fără autostrăzi

Românul, frate cu natura şi fără autostrăzi
Construcţia autostrăzilor în România pare desprinsă din celebrul serial american de la începutul anilor 1990, Dosarele X. Piedici multe şi variate, un ele dintre ele ţinând mai degrabă de domeniul SF, au stat...

Epoca lui Boc bântuie România lui Orban

Epoca lui Boc bântuie România lui Orban
Galerie Foto Consiliul Fiscal (CF) estimează că deficitul bugetar va fi cuprins anul acesta între 4,6 - 4,8% din PIB dacă pensiile vor creşte cu 40% şi va atinge 3,8 - 4,1% din PIB în cazul în care această mărire nu va fi...

Statul nu va mai avea bani pentru decreţei

Statul nu va mai avea bani pentru decreţei
Ministrul Finanţelor, Florin Cîţu, a afirmat că sistemul public de pensii trebuie reformat din temelii, încă de pe-acum, altfel pensiile celor născuţi în anii `70 vor fi extrem de mici şi, practic, imposibil...

Analiza: Unirea Principatelor, dincolo de festivism și politică. Istoria unei uniuni economice eșuate

Analiza: Unirea Principatelor, dincolo de festivism și politică. Istoria unei uniuni economice eșuate
Acum 161 de ani, românii din Moldova și Țara Românească alegeau să se unească, cu gândul la un stat unitar, cu drepturi și avantaje egale pentru toți locuitorii. Anii au trecut și, dincolo de politică, de uni...

TAROM vinde bilete de avion de la 119 euro pentru mai multe rute până la 12 februarie

TAROM vinde bilete de avion de la 119 euro pentru mai multe rute până la 12 februarie
În perioada 16 ianuarie 2020 – 12 februarie 2020, TAROM pune în vânzare bilete de avion la preţuri începând de la 119 Euro*, cu toate taxele incluse, pentru un bilet dus-întors cu perioada de călătorie 01...

Ministerul Finanțelor s-a împrumutat 300 de milioane de lei de la bănci

Ministerul Finanțelor s-a împrumutat 300 de milioane de lei de la bănci
Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a împrumutat 300 milioane de lei de la bănci, printr-o emisiune de obligaţiuni de stat tip benchmark, cu o maturitate reziduală de 177 de luni, la un randament mediu de...

Licitația pentru tronsonul Baia Mare - Suceva va fi reluată

Licitația pentru tronsonul Baia Mare - Suceva va fi reluată
Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunţă reluarea licitaţiei pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent construcţiei drumului de mare viteză Baia Mare - Suceava, după...
Serviciul de email marketing furnizat de