x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie 5,5 milioane de euro km de centură

5,5 milioane de euro km de centură

de Elena Stan    |    22 Aug 2008   •   00:00
5,5 milioane de euro km de centură

DRUMURI ● Constanţa va putea fi ocolită pe autostradă
Şoseaua de centură a municipiului Constanţa, care va funcţiona în regim de autostradă, se va construi în următorii trei ani. Din 2011,
autorităţile promit că Autostrada Soarelui va fi la nivelul celor europene.



DRUMURI ● Constanţa va putea fi ocolită pe autostradă
Şoseaua de centură a municipiului Constanţa, care va funcţiona în regim de autostradă, se va construi în următorii trei ani. Din 2011,
autorităţile promit că Autostrada Soarelui va fi la nivelul celor europene.

După patru ani de amînări şi cu poticneli la tot pasul, proiectul şoselei de centură a municipiului Constanţa a intrat în linie dreaptă. Procedurile sînt aproape finalizate, studiile au fost puse pe hîrtie, iar ieri a fost semnat contractul de execuţie. Lucrările de construcţie a by-pass-ului Constanţa sînt planificate să dureze trei ani, dar sînt strîns legate şi de finalizarea porţiunii Cernavodă – Constanţa, fără de care fluidizarea traficului spre litoral nu se poate realiza. "La jumătatea anului 2011 sperăm ca Autostrada Sorelui să fie la nivelul celor europene", a explicat Ludovic Orban, ministrul Transporturilor.

BANI. Lucrările la centură vor costa 438 milioane lei (121,6 milioane euro), fără TVA, suma fiind asigurată de Banca Europeană de Reconstrucţie şi Dezvoltare, precum şi de la bugetul de stat. Lucrările vor fi realizate de consorţiul FCC Construccion – Astaldi SpA. Durata de execuţie a lucrărilor este de 36 de luni, iar perioada de garanţie de 24 de luni.

TRASEU. Proiectul prevede construcţia a 22 kilometri de autostradă, 34 de poduri, podeţe şi pasaje, cinci noduri rutiere şi un spaţiu de servicii. Se poate observa cu uşurinţă că cei 22 de kilometri de centură vor costa peste 121 de milioane de euro, adică 5,5 milioane de euro kilometrul. Varianta ocoleşte Constanţa de la nord la sud, prin partea de vest. Traseul are ca punct de pornire nodul rutier ce asigură legătura cu DN 2A, în vecinătatea oraşului Ovidiu, şi se dezvoltă prin Cîmpia Dobrogei de Sud către DN 3 şi DN 39, avînd ca punct final Poarta 9 a Portului Constanţa. Tronsonul face parte din Coridorul Pan European IV şi reprezintă etapa finală a Autostrăzii A2, care leagă Capitala de Constanţa.

Control la gropile de pe A2

Contractele pentru ultimele două tronsoane ale Autostrăzii Soarelui, respectiv Cernavodă – Medgidia şi Medgidia – Constanţa, vor fi semnate la 20 octombrie, a spus Ludovic Orban. Astfel, la 15 septembrie va avea loc deschiderea ofertelor pentru primul tronson, iar la 18 septembrie vor fi deschise ofertele pentru ultimul tronson. În plus, Orban a declarat că a comandat o expertiză pe tronsonul Autostrăzii Bucureşti – Constanţa, care a început să se degradeze. "Vreau să verific tronsonul care a început să fie degradat şi să văd şi motivul degradării. Am avut o întâlnire cu reprezentanţii firmei Colas, care a realizat lucrările, şi le-am spus că, dacă lucrările nu s-au realizat la calitatea stipulată în caietul de sarcini, vor trebui să refacă tot", a spus Orban. Ministrul a adăugat că săptămîna viitoare vor semna contractele pentru construcţia benzinăriilor de pe Autostrada Soarelui, iar la sfîrşitul anului va avea loc o licitaţie pentru concesionarea serviciilor.

×
Subiecte în articol: economic constanta