x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Afacere de 2,4 milioane de euro

Afacere de 2,4 milioane de euro

de Elena Stan    |    04 Sep 2008   •   00:00

Românii sînt atraşi de serviile de lux din Turcia, Grecia şi Tunisia. Încasările reprezentantului Novaturas în România pentru destinaţiile externe au ajuns la 2,4 milioane de euro în şase luni.



Românii sînt atraşi de serviile de lux din Turcia, Grecia şi Tunisia. Încasările reprezentantului Novaturas în România pentru destinaţiile externe au ajuns la 2,4 milioane de euro în şase luni.


Flynova, reprezentanţa din România a operatorului de turism lituanian Novaturas, a raportat în primele şase luni de activitate pe piaţa locală o cifră de afaceri de 2,41 milioane euro şi estimează pentru sezonul de iarnă încasări de 2,5 milioane euro, potrivit datelor furnizate de reprezentanţii firmei. Operatorul şi-a început activitatea pe piaţa românească în a doua jumătate a lunii martie, estimînd la acea dată o cifră de afaceri de peste 10 milioane de euro şi un număr de 20.000 de turişti pentru primul an de funcţionare. Estimările au fost ulterior reduse la circa 4 milioane de euro şi circa 8.000 de turişti din cauza concurenţei foarte mari existente pe piaţa locală. “În perioada aprilie-august, Flynova a înregistrat afaceri de 2,41 milioane de euro şi a transportat un număr de 4.400 de turişti români. În perioada de vară, din numărul total al turiştilor români, 72% au ales ca destinaţie Turcia, 27% Grecia, în timp ce o mică parte au optat pentru Tunisia”, a declarat miercuri, într-o conferinţă de presă, directorul executiv al Novaturas, Raimondas Useckas.


CONFORT. Marea majoritate a turiştilor care au apelat la serviciile Flynova au fost atraşi de serviciile de cinci stele, respectiv 68%, şi 21% au cumpărat servii de patru stele. De asemenea, la trei stele au fost cazaţi 7% din turişti şi doar 4% la două stele. “Nu ne-a surprins foarte mult faptul că majoritatea călătorilor români au ales hoteluri de cinci stele. Acest lucru ne-a confirmat faptul că românii sînt turişti exigenţi, cărora le place luxul şi cer foarte multă calitate”, a spus Useckas.
În comparaţie cu turiştii români, doar 25% dintre călătorii din Statele Baltice au preferat pentru vacanţele în Turcia, în sezonul de vară, hotelurile de cinci stele, în timp ce 40% au ales unităţi de patru stele şi 16% cele de trei stele.


DESTINAŢII. Pentru sezonul de iarnă, Flynova a introdus ca destinaţii noi Egipt (Hurghada şi Sharm el Sheikh), Israel şi Iordania, dar şi croaziere pe Nil.
“Vînzările pentru aceste pachete au fost lansate săptămîna trecută, preţul acestora pornind de la 359 euro, pentru sejururile în Egipt, şi 1.399 euro pentru cele în Israel. Pentru sezonul de iarnă, ne propunem să avem peste 4.000 de turişti români şi estimăm vînzări de peste 2,5 milioane euro”, a adăugat Useckas.

×
Subiecte în articol: economic milioane stele