x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Autostrada Transilvania: 15 ani de la începerea lucrărilor. 7 ani de când trebuia terminată

0
Autor: Adrian Stoica 15 Oct 2019 - 11:11
Autostrada Transilvania: 15 ani de la începerea lucrărilor. 7 ani de când trebuia terminată Karina Knapek/Intact Images


Anul acesta România a “sărbătorit” 15 ani de la începerea construcţiei Autostrăzii Transilvania (Braşov - Borş), cunoscută şi sub denumirea Autostrada Bechtel, şi şapte ani de la depăsirea termenului programat pentru finalizare ei. Din cei 415 km promişi iniţial (acum sunt 416 km), avem astăzi finalizaţi şi deschişi traficului doar 75. Deşi proiectul a avansat doar cu 5 km pe an, în schimb, costurile au crescut accelerat, de la 2,24 miliarde de euro iniţial, la 5,3 miliarde de euro în prezent.

 

Contractul a fost semnat iniţial cu firma americană Bechtel, în 2003, iar în 2013 acesta a fost rezilitat. Americanii lăsau în urmă doar 52 de kilometri de autostradă pentru care au primit 1,4 miliarde de euro. Până acum, din suma actualizată de circa 5,3 miliarde de euro, am cheltuit deja 3,3 miliarde de euro pentru construcţia celor 75 de kilometri finalizaţi. Între timp, pe la conducerea Ministerului Transporturilor s-au succedat 19 ministri.

 

Pe 150 km este linişte

În prezent, se lucrează pe 39 de kilometri, 155 de kilometri sunt în procedură de achiziție sau de elaborare a documentelor, iar pentru 145 de kilometri trebuie refăcute studiile de fezabilitate. Pe restul kilometrilor, adică 150, este o linişte totală. Nu se întâmplă nimic.

 

Nr. de km daţi în circulaţie


– Subsecţiunea 1C3: Ungheni – Ogra (10 km );

–Subsecţiunea 2A1 Ogra – Iernut (3 km);

–Secţiunea 2B Câmpia Turzii – Gilău (52 km);

– Subsecţiunea 3A1 Gilău – Nădăşelu ( 8 km);

 

Nr. de km în execuţie


–Subsecţiunea 2A2 Iernut – Cheţani (18 km);


– Subsecţiunea 2A3 Cheţani – Câmpia Turzii (16 km);

– Subsecţiunea 3C3 Biharia – Borş (7 km).

 

Nr. de km în procedură de achiziţie


– Subsecţiunea 1C2 Târgu Mureş – Ungheni şi drum de legătură (4,5 km);

–Subsecţiunea 3A2 Nădăşelu – Mihăieşti (17);

– Subsecţiunea 3B1 Topa Mică – Zimbor (13 km);

– Subsecţiunea 3B2 Zimbor – Poarta Sălajului (13 km);

–Subsecţiunea 3B5 Nuşfalău – Suplacu de Barcău (14 km);

– Subsecţiunea 3C1 Suplacu de Barcău – Chiribiş (26 km);

– Subsecţiunea 3C2 Chiribiş – Biharia (19 km).

 

Nr de km pregătiţi pentru licitaţii


– Subsecţiunea 3B3 Poarta Sălajului – Zalău (15 km);

– Subsecţiunea 3B4 Zalău – Nuşfalău (22 km).

 

Nr de km pentru care trebuie refăcute studiile de fezabilitate:


–Secţiunea 1A Braşov – Făgăraş (48 km);

– Secţiunea 1B Făgăraş – Sighişoara ( 52 km);

– Subsecţiunea 1C1 Sighişoara – Târgu Mureş ( 43 km).

 

În 2019 am putea adăuga 18 km

În primăvara acestui an, reprezentanţii CNAIR susţineau că până la sfârşitul anului vor fi deschişi traficului 38,87 km din Autostrada Transilvania. Erau luate în calcul loturile 2 şi 3 din secţiunea Ogra – Câmpia Turzii (33,52 km) şi subsecţiunea Biharia – Borş (5,35 km) din Secţiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borş. Numai că realitatea din teren în contrazice. Pe lotul 3 (15,69 km) stadiul fizic de realizare al lucrărilor este de circa 28%, iar pe subsecţiunea Biharia – Borş de circa 23%, potrivit ultimei actualizări a stadiului lucrărilor afişat pe site-ul Companiei de Drumuri. Singurul care are şanse să fie deschis este lotul 2 (17,9 km) din secţiunea Ogra – Câmpia Turzii care are un stadiu fizic de realizare de peste 74%. Conform contractului semnat cu constructorul, lotul 2 ar fi trebuit finalizat în trimestrul 3 al acestui an, dar obţinerea cu întârziere a acordului de mediu, necesar obţinerii autorizaţiei de construire, au dus la întârzierea lucrărilor. Acelaşi motiv este invocat şi pentru explicarea întârzierilor de pe lotul 3, care are termen de finalizare luna decembrie a acestui an.

 

Miniştrii Transporturilor  2003-2019

 

Miron Mitrea

Gheorghe Dobre

Radu Berceanu

Ludovic Orban

Radu Berceanu

Anca Boagiu

Alexandru Nazare

Ovidiu Silaghi

Relu Fenechiu

Ramona Mănescu

Dan Şova

Ioan Rus

Iulian Matache

Dan Marian Costescu

Petru Sorin Buşe

Alexandru Răzvan Cuc

Felix Stroe

Lucian Şova

Alexandru Răzvan Cuc        


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

România atipică! Costul caselor și chiriilor: comparație primele trimestre 2007/2020

România atipică! Costul caselor și chiriilor: comparație primele trimestre 2007/2020
Din 2007 până în 2020, prețul caselor și chiriilor au avut pe ansamblul UE evoluții asemănătoare,  crescând cu 20,8%, respectiv 20,5%. O ușoară scădere la prețul caselor s-a înregistrat în...

Ghidului Solicitantului pentru submăsura 6.1 – Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri

Ghidului Solicitantului pentru submăsura 6.1 – Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri
Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR) anunță publicarea versiunii finale a Ghidului Solicitantului pentru submăsura 6.1 „Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri” din Programul...

Despăgubiri pentru secetă

Despăgubiri pentru secetă
Guvernul va institui o schemă de ajutor de stat în valoare de 1,088 miliarde de lei pentru despăgubirea producătorilor agricoli din sectorul vegetal, ale căror culturi din toamna anului 2019 au fost afectate de...

Agricultura cu mobilul

Agricultura cu mobilul
În zilele noaste este aproape imposibil să găsiţi pe cineva care să nu aibă un smartphone sau o tabletă. Aceste tehnologii de ultimă generaţie vin în ajutorul utilizatorilor datorită multiplelor funcţii pe ca...

Modificări de legislație privind beneficiarii reali ai companiilor

Modificări de legislație privind beneficiarii reali ai companiilor
Din 9 iulie  2020 intră în vigoare o serie de modificări la legislația pentru translarea Directivei UE  în materia spălării banilor și finanțării terorismului. Astfel, NU mai este impusă...

Salariul mediu net a scăzut în mai 2020 din cauza pandemiei de coronavirus

Salariul mediu net a scăzut în mai 2020 din cauza pandemiei de coronavirus
Salariul mediu brut a scăzut la 5.188 lei, în mai 2020, cu 13 lei, respectiv 0,2% mai puțin față de luna anterioară. Salariul mediu net a fost de 3.179 lei, în scădere faţă de...

Mulți angajatori au completat gresit Declarația 112. Persoanele în șomaj tehnic au rămas fără asigurare de sănătate

Mulți angajatori au completat gresit Declarația 112. Persoanele în șomaj tehnic au rămas fără asigurare de sănătate
Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) a anunțat că multe companii nu au completat corect Declarația 112 pentru personalul aflat în șomaj tehnic și nu au specificat perioada, motiv pentru care mulți...

Industria de apărare, în marş forţat spre dezastru 

Industria de apărare, în marş forţat spre dezastru 
Industria românească de apărare produce şi exportă tot mai puţin de la an la an, în ciuda promisiunilor făcute de toate guvernele care s-au perindat pe la Palatul Victoria că vor fi făcute investiţii serioase...

Necesitatea drenajelor pe terenurile agricole cu risc de băltire

Necesitatea drenajelor pe terenurile agricole cu risc de băltire
Ploaia este de regulă unul dintre lucrurile cele mai dorite de fermieri, dar, ce e prea mult strică... În unele zone din Bistrița-Năsăud s-au înregistrat și peste 320 litri/metrul pătrat de precipitații, în co...

Depunere cereri de plată pentru sprijinul privind asigurarea recoltei de struguri pentru vin

Depunere cereri de plată pentru sprijinul privind asigurarea recoltei de struguri pentru vin
Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) aduce la cunoștința opiniei publice faptul că, în intervalul 01 – 31.07.2020, se depun cererile de plată pentru sprijinul privind asigurarea...

Sfaturi pentru agricultori. Ce folie să alegeți pentru mulcire? Importanța culorii

Sfaturi pentru agricultori. Ce folie să alegeți pentru mulcire? Importanța culorii
Un procedeu des utilizat în ultimii ani pentru păstrarea apei în sol este mulcirea. Prin acest procedeu se împiedică și apariția buruienilor, însă, un dezavantaj ar fi răspândirea dăunătorilor. E bine de...

Mana și buruienile trebuie combătute din culturile agricole, în această perioadă

Mana și buruienile trebuie combătute din culturile agricole, în această perioadă
Ploile abundente din luna iunie, urmate apoi de creșterea bruscă a temperaturilor, au generat o situație atipică în dezvoltarea unor culturi agricole. Combaterea buruienilor și a manei pare să fie, în...

Curs valutar. Leul se devalorizează în raport cu euro. ROBOR rămâne stabil. Aurul se scumpește

Curs valutar. Leul se devalorizează în raport cu euro. ROBOR rămâne stabil. Aurul se scumpește
Banca Naţională a României (BNR) a anunţat, astăzi, un curs de referinţă de 4,8406 lei/euro, 4,2942 lei/dolar, 5,3770 lei/liră sterlină, 4,5591 lei/franc elveţian. Cursul de referință transmis, ieri, ...

Legea de rectificare bugetară a fost promulgată. Mai mulți bani pentru administrațiile locale și salariile din companiile de stat

Legea de rectificare bugetară a fost promulgată. Mai mulți bani pentru administrațiile locale și salariile din companiile de stat
Preşedintele Klaus Iohannis a promulgat, astăzi, Legea pentru aprobarea OUGnr. 50/2020 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe 2020. Parlamentarii au adoptat un amendament de suplimentare cu 850...
Serviciul de email marketing furnizat de