x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Bechtel încasează anul acesta 2,76 miliarde de lei, dintr-un total de 10 miliarde lei de achitat până în 2012

0
03 Feb 2009 - 00:00

Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) va plăti în acest an companiei Bechtel, 2,76 miliarde lei, de la bugetul de stat, dintr-un total de 10 miliarde de lei rămaşi de achitat până în 2012, termenul iniţial de finalizare a investiţiei.



Până la sfârşitul anului trecut, instituţia a achitat 2,74 miliarde lei, din care anul trecut a plătit 1,1 miliarde de lei. Valoarea de 10 miliarde de lei rămasă de achitat este eşalonată anual - 2,31 miliarde lei anul viitor, 4,16 miliarde lei în 2011 şi 763,77 milioane lei în 2012.

Bechtel, constructorul autostrăzii Braşov-Borş, a primit contractul pentru Autostrada Transilvania în 2004, valoarea acordului iniţial fiind de 2,2 miliarde euro. Ulterior, mai multe acte adiţionale au majorat suma totală, iar termenul de finalizare a fost amânat cu un an, pentru 2013.

Pentru Autostrada Bucureşti-Braşov, în lungime de 173 kilometri, ministerul mai are de plătit 6,06 miliarde de lei până în 2012. Până în prezent constructorii au primit 257 milioane lei. MTI a prelungit săptămâna trecută, pentru a treia oară, termenul de depunere a ofertelor finale pentru selectarea constructorului sectorului Comarnic-Braşov, la 23 februarie.

Autostrada de centură a Capitalei în partea de nord (52 km) va necesita, în următorii patru ani, investiţii de 3,38 miliarde de lei, iar partea de sud (48 km) va costa 3,15 miliarde lei.

Pentru Autostrada Arad-Timişoara bugetul prevede 1,19 miliarde lei până în 2015. Proiectul a început în 2006 şi a costat până în prezent 8,88 milioane lei. Pentru 2009, MTI propune fonduri de 166,11 milioane lei.

Altă autostradă inclusă în proiectul de investiţii este Cernavodă-Constanţa, pentru care MTI va aloca 1,52 miliarde lei până în 2015, din care în acest an 114,87 milioane lei (12,78 milioane lei în 2007).

Alte obiective investiţionale în domeniul infrastructurii rutiere incluse în program sunt modernizarea centurilor oraşelor Bucureşti, Sibiu, Ploieşti, Iaşi, Suceava, Lugoj, Constanţa, Timişoara, Cluj-Napoca şi Oradea, dar şi modernizarea mai multor drumuri naţionale.

În sectorul feroviar, cea mai importantă investiţie este reabilitarea liniei Craiova-Calafat, care va costa 1,4 miliarde lei până în 2015. Cea mai mare sumă, respectiv 1,38 miliarde lei, va fi alocată după 2012, în acest an nefiind prevăzute fonduri.

Altă investiţie importantă este modernizarea liniei Curtici-Simeria, care va beneficia, în următorii şase ani, de 1,22 miliarde lei. Până în 2012 alocaţia anuală este relativ mică, urmând ca după acest an fondurile alocate să fie de 1,08 miliarde lei. Proiectul va fi finanţat în acest an cu 38,98 milioane lei, mai mult decât dublu sumei alocate anul trecut.

Tronsonul Băneasa-Feteşti al liniei Bucureşti-Constanţa va primi fonduri de 416,63 milioane lei, în următorii patru ani. Până în prezent, pentru acest proiect au fost alocaţi 462 milioane lei, iar în acest an va primi 147,17 milioane lei, în scădere cu 42% faţă de anul trecut.

Modernizarea liniei Bucureşti-Braşov mai are nevoie de o finanţare de 372,18 milioane lei în următorii doi ani. Până la sfârşitul anului trecut, MTI a alocat 176,82 milioane lei, iar în 2009 va aloca 344,85 milioane lei, de aproape patru ori mai mult decât anul trecut.

Metrorex va primi până în 2014, pentru Magistrala V, tronsonul Drumul Taberei-Universitate, 1,76 miliarde lei, până anul trecut fiind cheltuiţi 30 milioane lei.

Pentru realizarea studiilor de fezabiliate, prefezabilitate, dar şi a altor studii ministerul va cheltui în acest an 50,49 milioane lei, în scădere cu 55% faţă de anul trecut. Instituţia estimează că în 2012 va aloca pentru aceaste activităţi 3,54 miliarde lei.

  • Mediafax
Citeşte mai multe despre:   pană,   economic,   anul,   miliarde,   milioane,   trecut

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Standard & Poor’s nu crede că Guvernul poate să crească pensiile românilor cu mai mult de 10%

Standard & Poor’s nu crede că Guvernul poate să crească pensiile românilor cu mai mult de 10%
Agenţia de rating Standard & Poor’s crede că pensionarii români vor primi din toamnă pensii mai mari cu 10% şi nu cu 40%. S&P precizează că majorarea pensiilor cu 10% va adăuga 1% din PIB la deficitul...

Linie credit de 4,5 miliarde de la BCE pentru BNR

Linie credit de 4,5 miliarde de la BCE pentru BNR
Banca Națională a Românie a anunțat încheirea unui aranjament  cu Banca Centrală Europeană pentru o linie repo pentru lichiditate la nivelul de 4,5 miliarde euro. Acest aranjament are rolul de a furniza...

Execuția bugetului general consolidat în primele patru luni a înregistrat un deficit de 2,48%

Execuția bugetului general consolidat în primele patru luni a înregistrat un deficit de 2,48%
Execuția bugetului general consolidat în primele patru luni ale anului a înregistrat un deficit de 26,82 miliarde lei (2,48% din PIB), din care mai mult de jumătate este generat de sumele lăsate în mediul economic...

Rădulescu, BNR: Marea, imensa problemă a României este dezechilibrul bugetar

Rădulescu, BNR: Marea, imensa problemă a României este dezechilibrul bugetar
Săptămâna trecută, BNR a decis reducerea dobânzii de referință cu 25 de puncte de bază (adică 0,25 la sută). A fost o decizie dificilă, într-un context macroeconomic și internațional dintre cele mai...

Vești bune. Standard & Poor's reconfirmă ratingul de țară al României

Vești bune. Standard & Poor's reconfirmă ratingul de țară al României
Standard & Poor's (S&P) a anunțat o decizie vitală pentru România.  Ratingul României rămâne la "BBB-/A-3" pentru datoria pe termen lung şi scurt în valută şi în monedă locală. Standard...

Euro se întărește cu optimism

Euro se întărește cu optimism
Moneda euro se întărește față de dolar, chiar și pe perioada pandemiei.  Față de anul trecut, la sfârșitul lunii mai, euro a crescut cu 5 la sută în comparație cu moneda americană. Cursul...

700 de angajați de la Omniasig au declanșat un conflict de muncă

700 de angajați de la Omniasig au declanșat un conflict de muncă
Peste 700 de salariați ai Omniasig declanșează conflictul colectiv de muncă. Angajații acuză că nu au primit de 2 ani nicio creștere salarială. Decizia vine în urma eșuării negocierile începute pe data...

Eoliană gigant în construcție

Eoliană gigant în construcție
Siemens Gamesa are în construcție cea mai mare eoliană, cu o putere de 14 MW, care va fi plasată offshore. Diametrul  va măsura 222 metri, dimensiunea paletelor turbinei fiind de 108 metri....

Curs valutar. Leul se devalorizează în raport cu euro. ROBOR rămâne stabil. Aurul se ieftinește

Curs valutar. Leul se devalorizează în raport cu euro. ROBOR rămâne stabil. Aurul se ieftinește
Banca Națională a României (BNR) a stabilit pentru astăzi un curs de referință de 4,8393 lei/euro, 4,2695 lei/dolar, 5,3923 lei/lira sterlină, 4,4587 lei/francul elvețian. Cursul de ieri transmis de BNR a...

Obligațiunile Norofert tranzacționate pe sistemul alternativ al Bursei de Valori București

Obligațiunile Norofert tranzacționate pe sistemul alternativ al Bursei de Valori București
Obligaţiunile emise de compania Norofert intră astăzi la tranzacţionare pe Sistemul Multilateral de Tranzacţionare (SMT) al Bursei de Valori Bucureşti (BVB), la trei luni de la listarea companiei pe piaţa...

Veniturile lunare pe gospodărie în 2019. La cât au ajuns cheltuielile

Veniturile lunare pe gospodărie în 2019. La cât au ajuns cheltuielile
Veniturile medii lunare pe gospodărie s-au ridicat la 4.790 lei în anul 2019, cu 12,7% mai mult faţă de perioada anterioară. Cheltuielile totale au ajuns la 4.092 lei/lună, arată datele...

Trenurile internaționale care leagă România de Ungaria și Austria s-ar putea relua de la 1 iulie

Trenurile internaționale care leagă România de Ungaria și Austria s-ar putea relua de la 1 iulie
CFR Călători discută pentru reluarea transportului feroviar cu  Austria, Bulgaria, Moldova şi Ucraina. Circulația trenurilor internaționale care leagă România de Ungaria și Austria s-ar putea relua de...

Străinii nu mai pot cumpăra terenuri agricole în România

Străinii nu mai pot cumpăra terenuri agricole în România
Camera Deputaţilor, în calitate de for decizional, a adoptat proiectul de lege privind vânzările terenurilor agricole, act normativ prin care se instituie noi condiţii pentru tranzacţiile cu terenuri agricole....

Harta firmelor. Cine sunt întreprinzătorii României

Harta firmelor. Cine sunt întreprinzătorii României
România are mai puțin de 1,5 milioane de întreprinzători, din care sub 90.000 sunt și patroni, adică au angajați în firmele lor. Cei mai mulți fondatori de firmă sunt bărbați, cu vârste de peste 30 de ani,...

Cîțu: Programul de susținere a companiilor mari, operațional în cel mult 4 săptămâni

Cîțu: Programul de susținere a companiilor mari, operațional în cel mult 4 săptămâni
Ministrul de Finanțe, Florin Cîțu, a anunțat, joi, la finalul ședinței de Guvern, că programul de susținere a companiilor mari, care are un plafon de opt miliarde de lei, va fi operațional în cel mult 4...
Serviciul de email marketing furnizat de