x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Brandurile comuniste care au câştigat lupta cu capitalismul

Brandurile comuniste care au câştigat lupta cu capitalismul

de IncomeMagazine    |    06 Dec 2012   •   06:34
Brandurile comuniste care au câştigat lupta cu capitalismul
Sursa foto: Timi Slicaru/Income Magazine

Chiar dacă pentru generaţiile mai tinere pare de necrezut, au existat vremuri în care făceam cumpărături nu la Carrefour, ci la Alimentara, în loc de Zara mergeam la Romarta, nu existau baterii Duracell, ci Elba, sau în loc de Snickers mâncam Ciocolată cu Rom sau Eugenia. Lipsa Internetului era compensată de un diafilm sau diapozitiv, un gadget suprem al anilor ’80 era un mini-radio Ric, iar în loc de magazine gen Bricostore mergeam la Gospodarul. Că mai toate magazinele, indiferent de profil, erau prost aprovizionate, este altă poveste. Rareori puteai cumpăra ce-ţi doreşti, fiind nevoit să cumperi ce găseşti. Existau chiar şi bancuri despre magazine goale:
- Nu vă supăraţi, nu aveţi peşte aici?
- Nu, aici nu avem carne, peşte nu au alături.
Aceasta era, în linii mari, lumea de dinainte de ’89, când sistemul economic comunist a creat unele branduri care încă mai rezistă şi astăzi. Doar ca brand, pentru că produsele care au făcut carieră în perioada comunistă şi încă sunt pe piaţă sunt extrem de puţine. Dar sunt.


CU PEGASUL LA EXPORT

„Dacă iei premiul întâi, îţi cumpăr bicicletă PEGAS”. Aşa suna în perioada comunistă promisiunea făcută copiilor de către cei mai mulţi dintre părinţi. Asta a făcut ca, ani la rând, bicicleta Pegas să fie visul tuturor. Producţia dintre anii 1968 şi 1980, de la Uzina Mecanică Tohan Zărneşti, a fost suficientă astfel încât să-i lege pe adulţii de azi de acest brand. Numai că vechile biciclete ale copilăriei se mai găseau efectiv doar prin garaje sau la târgurile de vechituri. Şi asta pentru că uzina şi-a oprit producţia în anii ’80, după ce pe poarta sa ieşiseră 300.000 de bucăţi de biciclete.
30 de ani mai târziu, în 2011 , doi tineri pasionaţi de tot ceea ce înseamnă ciclism au şters praful de pe brand şi au investit în vehiculele pe două roţi care poartă numele de Pegas. După ce a înregistrat brandul la Oficiul Statului pentru Invenţii şi Mărci, Andrei Botescu a înfiinţat în 2011 SRL-ul care poartă numele de Atelierele Pegas, iar de la 1 iunie 2012, împreună cu Alexandru Manda, vând efectiv biciclete. În tot acest timp, au participat la târgurile de profil din Europa, au căutat şi negociat cu furnizorii şi au asamblat un stoc de 600 de bucăţi. Până la sfârşitul lui septembrie, vânduseră deja 450 de biciclete, cu piese achiziţionate din Taiwan. Acum lucrează la noile modele, pe care le vor lansa anul viitor , după ce au produs două feluri de Pegas, Street 1 şi Street 2, cu una, respectiv cu trei viteze, pentru femei şi pentru bărbaţi. Preţul de vânzare este de 1.000 şi 1.300 de lei. Pentru comparaţie, un Pegas comunist costa 2.100 de lei.

Citeste AICI despre alte branduri comuniste care au rezistat in capitalism

Citeste si
10 greşeli de evitat la schimbarea carierei
Prognoza Saxo Bank: Europa va reveni la comunism si fascism
Volvo pregateste masina anti-accident
Drumul spre Banca Mondială trece pe la Stanford şi Harvard


×
Subiecte în articol: pegas eugenia comunism