x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Bucuresti-Brasov, cu banii BERD

0
09 Mai 2005 - 00:00

Contractele de parteneriat public-privat incheiate de fostul Guvern pentru constructia Autostrazii Bucuresti-Brasov vor fi inlocuite de un proiect care va fi finantat de institutiile europene.

  • de IOHANNA ONACA PURDEA
  • ECONOMIC/BUSINESS
  • Click pentru a mari
    Premierul Calin Popescu Tariceanu spune ca realizarea Autostrazii Bucuresti-Brasov va avea alte surse de finantare decat bugetul de stat.

    "Solutia care se contureaza este de a renunta la aceasta formula de parteneriat si de a lucra cu Comisia Europeana, care este dispusa sa asigure finantare din Fondul de coeziune. Vrem sa avem costuri cat mai reduse pentru contribuabili, iar daca Uniunea Europeana este dispusa sa ne finanteze, pe mine nu ma intereseaza acest parteneriat public-privat, care este o sursa buna de venituri pentru anumiti contractori. Nu inteleg de ce trebuie sa platim noi cand putem avea sprijin de la UE. Vreau sa lucram corect, in folosul Romaniei", a spus Tariceanu.

    Proiectul ar urma sa fie finantat cu fonduri acordate de catre Uniunea Europeana, pe de-o parte, si de un grup de finantatori, condus, cel mai probabil, de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare (BERD), pe de alta parte. Intrebat daca proiectul va fi derulat impreuna cu aceleasi firme, premierul a afirmat doar ca proiectul de constructie va fi separat de cel de finantare, fara a furniza detalii.

    REZILIERE. Cu doua zile in urma, premierul Calin Popescu Tariceanu afirma intr-o emisiune televizata ca este foarte posibil ca Guvernul sa decida anularea contractelor incheiate de fostul Executiv cu firmele Bechtel, Vinci, Strabag si EADS pentru construirea Autostrazilor Brasov-Bors, Bucuresti-Brasov, respectiv securizarea frontierelor nationale. "Cu tot regretul, pentru ca se va produce o intarziere, va trebui in final, mai mult ca sigur, sa luam decizia anularii acestor contracte si organizarii unor proceduri transparente, conform normelor europene", a spus premierul Tariceanu, anuland intr-o fraza negocierile purtate timp de trei ani.

    SE CAUTA ALTE FIRME?
    Tariceanu spune ca in acest moment este greu de precizat daca lucrarea va continua cu aceleasi firme cu care s-au negociat contractele. El a adaugat ca nu poate preciza, deocamdata, daca va fi organizata o noua licitatie pentru acest proiect. "Este greu de spus acum daca vor fi aceleasi firme. Mai intai trebuie finalizata analiza Ministerului Transporturilor", a spus Tariceanu.

    SCANDAL
    Negocierile pentru realizarea unei autostrazi in sistem de parteneriat public-privat pe traseul Bucuresti - Brasov au inceput in 2002. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a lansat procedurile de achizitie prin acest sistem, iar in urma prezentarii scrisorilor de intentie au fost selectate trei societati pentru fiecare sector de autostrada: Strabag (Austria) pentru Bucuresti - Ploiesti, Vinci (Franta) pentru sectorul Comarnic - Predeal si consortiul format din firmele Ashtrom si Roichman pentru sectorul Predeal - Brasov. Compania Strabag a anuntat ca va utiliza "toate mijloacele legale" pentru a determina autoritatile romane sa respecte initierea contractului de parteneriat public-privat, incheiat in 2004, pentru constructia tronsonului de autostrada Bucuresti-Ploiesti. Si compania Vinci va lua in considerare aceasta varianta, aratandu-si nemultumirea fata de intreruperea negocierilor. "Suntem pregatiti sa aducem fondurile necesare constructiei fara garantii guvernamentale sau scrisori de confort, iar in calitate de investitor suntem obligati sa respectam durata scurta de constructie, de aproximativ 4 ani", a declarat Joel Petit, responsabil pentru megaproiecte al grupului Vinci in Europa de Est.
    Citeşte mai multe despre:   economic

     

    Ştiri din .ro















    PUBLICITATE
     





    Mai multe titluri din categorie

    Ursula von der Leyen: Efortul nostru de redresare este de 2.400 de miliarde de euro

    Ursula von der Leyen: Efortul nostru de redresare este de 2.400 de miliarde de euro
    Uniunea Europeană este într-un moment decisiv şi necesită un efort colectiv, a afirmat, miercuri după-amiază, preşedintele Comisiei Europene, anunţând un buget multianual de 1.100 de miliarde de euro şi fondul...

    Florin Cîțu anunță depășirea plafonului de un miliard la IMM Invest

    Florin Cîțu anunță depășirea plafonului de un miliard la IMM Invest
    Ministrul de Finanțe, Florin Cîțu, a declarat miercuri, după ședința de Guvern, că Executivul a aprobat o ordonanță de guvern pentru eliminarea unor bariere din programul IMM Invest. ”Am depășit plafonul de...

    PROCES LA ÎNĂLȚIME: Ryanair vrea să dea în judecată Lufthansa

    PROCES LA ÎNĂLȚIME: Ryanair vrea să dea în judecată Lufthansa
    Compania irlandeză Ryanair a anunțat că va da în judecată compania Lufthansa pentru ajutorul de 9 miliarde euro primit de la statul german. Ryanair consideră că acțiunea de infuzie de capital a statului german ca...

    Premieră! Buget UE de 1,1 trilioane euro

    Premieră! Buget UE de 1,1 trilioane euro
    Bugetul UE care îl va anunța astăzi șefa Comisiei Europene SE RIDICĂ LA 1,1 TRILIOANE EURO.  La această sumă se va adăuga un pachet de 750 miliarde euro pentru  combaterea impactul...

    Conducta de transport gaze Sighetu Marmaţiei - Vişeul de Sus - Borşa a fost declarată de importanţă naţională

    Conducta de transport gaze Sighetu Marmaţiei - Vişeul de Sus - Borşa a fost declarată de importanţă naţională
    Conducta de transport gaze naturale pe direcţia Sighetu Marmaţiei - Vişeul de Sus - Borşa a fost declarată de importanţă naţională printr-o Hotărâre de Guvern, adoptată...

    Lucrările la Gara Constanţa au fost finalizate în proporţie de 70%

    Lucrările la Gara Constanţa au fost finalizate în proporţie de 70%
    Lucrările la tunelul pietonal din Gara Constanţa au fost finalizate în proporţie de 70%, anunță CFR Infrastructură. "În staţia CF Constanţa, lucrările de reparaţii capitale la liniile de cale ferată...

    Curs valutar. Leul se devalorizează în raport cu euro. ROBOR scade. Aurul se ieftinește

    Curs valutar. Leul se devalorizează în raport cu euro. ROBOR scade. Aurul se ieftinește
    Banca Naţională a României (BNR) a anunţat pentru astăzi un curs de referinţă de 4,8432 lei/euro, 4,4053 lei/dolar, 5,4302 lei/liră sterlină, 4,5436 lei/franc elveţian.  Cursul de referinţă...

    Soldul creditului neguvernamental a scăzut cu 0,5% în aprilie 2020

    Soldul creditului neguvernamental a scăzut cu 0,5% în aprilie 2020
    Soldul creditului neguvernamental acordat de instituţiile de credit a scăzut cu 0,5% (minus 0,8% în termeni reali) în aprilie 2020, faţă de luna anterioară, până la nivelul de 271,124 miliarde lei,...

    Centrala de la Iernut va fi gata la sfârșitul lunii decembrie. Lucrările sunt realizate în proporție de 92%

    Centrala de la Iernut va fi gata la sfârșitul lunii decembrie. Lucrările sunt realizate în proporție de 92%
    Construcția centralei pe gaze de la Iernut va fi terminată până la sfârşitul lunii decembrie. Lucrările sunt realizate în proporţie de 90-92% până în prezent, potrivit directorului general...

    România s-a împrumutat 3,3 miliarde de euro de pe piețele externe

    România s-a împrumutat 3,3 miliarde de euro de pe piețele externe
    România s-a împrumutat 3,3 miliarde euro de pe pieţele externe de capital, în contextul pandemiei de coronavirus. Fondurile au intrat în conturile Trezoreriei de Stat pe 26 mai, a anunţat Ministerul...

    Studiu: Românii vor să ia masa în oraș după deschiderea restaurantelor

    Studiu: Românii vor să ia masa în oraș după deschiderea restaurantelor
    Românii intenţionează să ia masa în oraş după deschiderea restaurantelor. Ei vor cheltui însă mai puțin cu 10% față de anul trecut, arată un studiu realizat de Hospitality Culture și Exact Business...

    65% dintre companiile din România nu au redus costurile cu angajații în perioada stării de urgență

    65% dintre companiile din România nu au redus costurile cu angajații în perioada stării de urgență
    65% dintre companiile din România nu au redus costurile cu angajaţii în pereioada stării de urgenţă, arată Barometrul de HR, realizat de PwC România. Societățile care au scăzut cheltuiel...

    UE vrea ca peste 2,6 milioane de autovehicule să folosească hidrogenul până în 2030

    UE vrea ca peste 2,6 milioane de autovehicule să folosească hidrogenul până în 2030
    Uniunea Europeană vrea ca peste 2,6 milioane de autovehicule să folosească hidrogenul până în 2030, declară Laszlo Borbely, consilier de stat, coordonator al Departamentului pentru Dezvoltare...

    Jaf imobiliar la CFR SA

    Jaf imobiliar la CFR SA
    CFR SA deținea un fond locativ construit din fondurile statului şi ale companiei alcătuit din 2.592 locuințe de intervenție și 1.489 locuințe de serviciu. Multe dintre cele de intervenţie s-au evaport însă...
    Serviciul de email marketing furnizat de