x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Capcanele morții, la locul lor încă 40 de ani

0
Autor: Adrian Stoica 21 Mar 2018 - 12:12
Capcanele morții, la locul lor încă 40 de ani
Vezi galeria foto


Lipsa finanţării proiectelor de investiţii pentru modernizarea căii ferată a dus la creşterea accidentelor, România plasându-se din acest punct de vedere pe locul trei în Europa, după Germania şi Polonia, potrivit Eurostat. Motivul: indolenţa conducerii CFR SA şi inconştienţa şoferilor. Din cele 5.080 de treceri la nivel cu calea ferată, peste 3.400 de treceri sunt echipate doar cu semnale acustice-luminoase şi crucea Sfântului Andrei. “Bani pentru investiţii” va fi luna viitoare sloganul celor peste 4.000 de sindicalişti din companiile feroviare care se vor aduna sub gemurile ministrului Transporturilor.

La noi, cele mai multe evenimente tragice au loc la trecerile de cale ferată, numai în ultimii doi ani pierzându-şi viaţa peste 25 de persoane, iar alte câteva zeci au fost rănite. Cât le va lua celor de la CFR SA să modernizeze cele peste 3.400 de capcane ale morţii pentru şoferii prea grăbiţi? Este greu de spus, dar putem estima că la ritmul actual de lucru şi finanţare, peste 40 de ani. Deşi ar părea o lucrarea ieftină, devizul arată că la noi modernizarea unei treceri înghite cam 100.000 de euro şi necesită avize de la Poliţie şi compania de drumuri.  Deci vorbim şi despre o birocraţie stufoasă.

Proiecte pentru 150 de treceri

În acest an compania de infrastructură CFR SA şi-a propus să lanseze studiile de fezabilitate pentru modernizarea a 150 de de treceri, iar pentru alte 42 urmează să fie recepţionate lucrările. Anul trecut CFR SA a alocat 22,77 milioane de lei pentru modernizarea a 71 de treceri.  De asemenea, proiectele fazate şi noi pentru care se va solicita finanţare europeană în cadrul POIM 204-2020 sunt evaluate la 1,34 miliarde de lei.  

În programul european de finanţare 2007-2014 a fost prevăzută modernizarea a 112 treceri, dar la sfârşitul anului trecut procedura de achiziţie era încă blocată de contestaţii.

Problema ajunge în parlament

Pentru a urgenta aceste modernizări, în Parlament a fost depus la sfârşitul anului un proiect care prevede ca drumurilor europene, precum şi drumurilor naţionale care prezintă un grad ridicat de risc de producere a accidentelor rutiere, vor fi prevăzute cu bariere sau semibariere, realizate de către administratorul căii ferate. Mai mult, CFR SA ar urma să fie obligată să asigure vizibilitatea trecerilor la nivel cu calea ferată prin curăţarea vegetaţiei pe o rază de 150 de metri măsurată din intersecţie. Proiectul arată bine, dar totul se învârteşte în jurul banilor care deocamdată vin cu ţârâita pentru astfel de proiecte.

Calea ferată, tot mai pustie

Reprezentanţii sindicaliştilor din CFR au decis să organizeze un miting pe data de 23 aprilie la care sunt aşteptaţi să participle 4.000-5.000 de angajaţi. Lipsa investiţiilor, subcompansarea companiei CFR Călători şi neadoptarea statului personalului feroviar sunt principalele noastre nemulţumiri, ne-a declarat Maxim Rodrigo, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Transporturi Feroviare din România (FSTFR). “CFR Călători nu are vagoane şi locomotive. La începutul anului au fost anulate zece de curse din această cauză, iar de luna viitoare vor fi anulate alte 110 curse”, potrivit liderului sindical. Pentru salvarea companiile feroviare sindicaliştii cer reunirea lor într-un holding.

Minus 600 mil. lei în doi ani

Compania CFR Călători a primit anul acest un buget de circa un miliard de lei, cu peste 400 de milioane de lei mai puţin decât era stabilit iniţial şi aceasta după ce în 2017, la prima rectificare, i s-au luat 123 de milioane de lei. “S-au tăiat cele 123 de milioane motivându-se că nu s-au făcut investiţii pentru material rulant. Au uitat că din 2011 nu s-au mai alocat bani de la buget pentru astfel de proiecte”,  potrivit preşedintelui  FSTFR.

Ne-au luat în doi ani de zile aproape 600 de milioane de lei din buget şi compania nu are material rulant. Am transportat anul trecut studenţii gratis. Ni s-a dat subvenţia pentru asta, dar pe altă parte i-au luat înapoi după ce ne-au tăiat cele 123 de milioane de lei

 

Maxim Rodrigo, preşedintele Federaţiei Sindicatelor Transporturi Feroviare din România

 

Citeşte mai multe despre:   lipsa,   finantare,   cfr

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Pactul pentru muncă: În 30 de ani, România a pierdut peste 1,5 milioane de școlari, la toate nivelurile, ceea ce ne determină să gândim un plan de măsuri imediate

Pactul pentru muncă: În 30 de ani, România a pierdut peste 1,5 milioane de școlari, la toate nivelurile, ceea ce ne determină să gândim un plan de măsuri imediate
PACTUL PENTRU MUNCĂ. ÎMPREUNĂ RECONSTRUIM ROMÂNIA ajunge la Constanţa, acolo unde va avea loc ultima ediție a seriei de dezbateri organizate pe parcursul ultimilor doi ani de Confederaţia Naţională pentru...

Reguli noi pentru firmele înființate acasă

Reguli noi pentru firmele înființate acasă
Începând din 5 iulie sunt în vigoare câteva reglementări noi privind înființarea de societăți comerciale cu sediul social într-un ansamblu rezidențial cu destinația de locuințe. Principalele norme,...

Gheorghe Flutur s-a declarat jignit de retragerea fabricilor LaDorna din județ

Gheorghe Flutur s-a declarat jignit de retragerea fabricilor LaDorna din județ
Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Suceava, Gheorghe Flutur, s-a declarat jignit de închiderea producției de lactate LaDorna din județ. Compania franceză Lactalis a decis închiderea fabricilor de la Floreni...

Va fi înființat un comparator online al prețurilor RCA

Va fi înființat un comparator online al prețurilor RCA
Proiectul de implementare a unui comparator online pentru primele RCA va fi demarat de Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR).  Prin intermediul acestuia, asiguraţii vor obţine online...

Curs valutar. Leul rămâne stabil în raport cu euro. ROBOR se menține. Aurul se ieftinește

Banca Naţională a României (BNR) a anunţat astăzi un curs de referinţă de 4,8365 lei/euro, 4,2843 lei/dolar, 5,3551 lei/liră sterlină, 4,5467 lei/franc elveţian. Cursul de referinţă anunțat vineri...

Neînțelegeri pe piața spațiilor de birouri. NEPI Rockcastle a început arbitrajul cu AFI Europe

Neînțelegeri pe piața spațiilor de birouri. NEPI Rockcastle a început arbitrajul cu AFI Europe
Fondul de investiţii sud-african NEPI Rockcastle a început procedurile de arbitraj cu AFI Europe privind vânzarea portofoliului său de spaţii de birouri din România. Vânzătorul îi solicită...

Comerțul cu amănuntul a crescut cu peste 18% în luna mai 2020

Comerțul cu amănuntul a crescut cu peste 18% în luna mai 2020
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut, în luna mai 2020, faţă de perioada anterioară, atât ca serie brută cu 18,5%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile...

Importurile de lactate, ouă și miere au crescut cu 25% în primul trimestru din 2020

Importurile de lactate, ouă și miere au crescut cu 25% în primul trimestru din 2020
Importurile de produse lactate, ouă şi miere au ajuns la 174,98 de milioane de euro în primul trimestru, cu 25% mai mult faţă de perioada similară din 2019, când acestea au totalizat 140,1 de...

Avertismentele de vară ale Bruxelles-ului

Avertismentele de vară ale Bruxelles-ului
La începutul acestei luni, Comisia Europeană a transmis României mai multe solicitări pentru punerea în acord a legislaţiei interne cu cea comunitară. În cazul în care nu ne vom conforma în termenul solicitat,...

Pandemia a lovit tranzacţiile cu terenuri arabile

Pandemia a lovit tranzacţiile cu terenuri arabile
Restricţiile impuse din cauza pandemiei de coronavirus au frânat apetitul investitorilor pentru achiziţionarea de terenuri arabile. În primul semestru al acestui an, Ministerul Agriculturii avizase vânzarea unor...

Semestru păgubos: declin de 30% la autoturismele noi

Semestru păgubos: declin de 30% la autoturismele noi
În iunie 2020 au fost înmatriculate în România 10.161 autoturisme noi, cu 27,8% mai puţine decât în luna similară a anului trecut, informează Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor Auto (APIA), citând da...

În zonele afectate de inundații prețurile fructelor și legumelor românești cresc cu 10%

În zonele afectate de inundații prețurile fructelor și legumelor românești cresc cu 10%
 În zonele afectate de inundații, preţurile din pieţe ale fructelorși legumelor românești au crescut cu 10%, după ce apele au înghițit terenurile agricole. Alina Moşoarcă este la a patra generaţie...

Index imobiliar ZF: Preţurile apartamentelor vechi cu 3 camere din Ca­pitală au crescut în luna iunie

Index imobiliar ZF: Preţurile apartamentelor vechi cu 3 camere din Ca­pitală au crescut în luna iunie
Preţurile apartamentelor vechi cu trei camere din Ca­pitală au crescut la nivelul lunii iunie, faţă de mai la 97.900 de euro, fiind în medie cu 1.400 de euro sub cele de luna anterioară, potrivit datelor...

Regulile bugetare stricte vor fi reimpuse după depăşirea fazei critice, avertizează Comisia Europeană

Regulile bugetare stricte vor fi reimpuse după depăşirea fazei critice, avertizează Comisia Europeană
Regulile bugetare stricte stabilite de Uniunea Europeană vor fi impuse din nou după depăşirea etapei critice a crizei generate de pandemie, afirmă Valdis Dombrovskis, vicepreşedinte executiv al Comisiei Europene...

Skiathos (Grecia) – prima destinaţie charter Tarom din Cluj

Skiathos (Grecia) – prima destinaţie charter Tarom din Cluj
De pe Aeroportul Internaţional „Avram Iancu” Cluj a pornit sâmbătă primul zbor charter turistic al companiei TAROM, din sezonul de vară 2020, spre Skiathos (Grecia). Zborurile spre Skiathos vor fi operate...
Serviciul de email marketing furnizat de