x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cariere - cât de mult atrage e-commerce-ul?

0
25 Oct 2018 - 11:20

Piața de eCommerce s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani astfel că numărul locurilor de muncă s-a înmulțit considerabil, fie că vorbim de mediul online sau offline. Pentru mediul online se recrutează oameni cu experiență în departamentele de marketing, vânzări, achiziții sau financiar, în timp ce pentru offline se recrutează mai mult pe partea de consultanță vânzări, casier, director/manager magazine sau ofițer credite.

 

Evoluția ascendentă a locurilor de muncă în domeniul eCommerce-ului s-a datorat și faptului că liderii de piață au continuat să se dezvolte în offline respectiv online și au creat locuri de muncă suficiente. Nu știu dacă ai luat vreodată în considerare un loc de muncă în domeniul eCommerce-ului, însă printre motivele pentru care ar trebui să te orientezi spre viitor către o astfel de industrie pot fi menționate:

 

  • Dinamismul domeniului de activitate (posibilitatea de a lucra în departamente diferite, de a testa tool-uri noi);

  • Fidelizare angajaților prin diverse beneficii (cursuri, tichete cadou cu ocazii speciale, sume extra pentru realizarea/depășirea target-ului, achiziția de produse din gama de produse existentă cu discount-uri speciale pentru angajați, plata abonamentului de transport etc);

  • Dezvoltarea de abilități care pot fi transferate și în alte domenii.

 

Sursa: shutterstock.com

Persoana care își dorește să lucreze în eCommerce trebuie să fie adaptabilă la fluxul de informații zilnice, curioasă, la curent cu ultimele informații din companie și industrie, intuitivă (stabilirea unui proces clar de acțiune), cu o viziune clară și orientate spre realizarea obiectivelor și nu în ultimul rând empatică, să ai o bună cunoaștere a profilului și nevoilor consumatorului.

 

În eCommerce vei avea șansa să afli informații utile despre electronice și electrocasnice, despre it și comunicații, informații care te vor ajuta dacă vei opta pentru un loc de muncă pe vânzări, fie offline sau online sau chiar marketing.

 

E foarte important de știu că în eCommerce ai posibilitatea de a pune bazele cariere tale. Uneori pentru o poziție în magazine se cere un minim de experiență, pasiune pentru produsele companiei (it, electronice, electrocasnice etc), interacțiune zilnică cu oamenii, abilități de comunicare și convingere. Să spunem că ți-ai început cariera la o companie de eCommerce, într-unul din magazinele sale. Pentru început vei avea de învățat caracteristicile esențiale despre o anumită categorie, pe care le vei expune ulterior clienților în încercarea de a le fi alături în achiziția unui produs. Dacă vei fi responsabil, îți vei atinge target-ul setat și vei dori să faci mai mult în cariera ta, ai posibilitatea de a aplica la un rol în sediu, unde vei lucra într-un departament conex. Dacă rămâi fidel companiei, în timp vei putea accesa alte roluri, care vor veni cu noi provocări și cunoștințe de învățat și aplicat.

 

Acum este o perioadă potrivită să alegi o carieră în eCommerce, pentru că cerințele sunt minime, iar schimbarea constantă a industrie, evoluția sa poate fi una spectaculoasă. De exemplu, la unul din cei mai mari retaileri care deține și cel mai bun site de electronice și electrocasnice, ai posibilitatea de a face acest pas. Dacă-ți dorești o carieră în eCommerce și ești pasionat de tehnologie, poți accesa categoria de cariere de pe site-ul respectiv pentru a vedea posturile vacante și cele care ți se potrivesc. Ai 3 categorii de locuri de muncă din care să alegi, în funcție de cunoștințe și experiență. Prima, cea din offline are cele mai multe locuri de muncă disponibile, astfel că poți opta pentru consultant vânzări, raion manager, ofițer credite etc. Cea de-a doua, propune o serie de oportunități la sediu, iar ultima este destinată celor care caută un post în departamentul de logistică.

 

La finalul anului 2017, numărul de angajați ai acestui retailer era în jur de 3120, în prezent numărul acestora menținându-se în jurul acestei valori.Acesta continua să-și extindă numărul de magazine și să se dezvolte în online, așa că numărul locurilor de muncă va crește pe viitor.

 

În ceea ce privește locul unde poți găsi aceste posturi vacante, se optează de cele mai multe ori pentru rețele sociale ca LinkedIn, Facebook sau pagina de cariere a companiei respective. Frecvența cu ca care se postează aceste joburi, este săptămânală sau de câte ori apar poziții libere. În unele cazuri există anunțuri atât pentru magazine, unde cererea de personal este mai ridicată (cele mai uzuale anunțuri sunt pentru call centre, logistică, front desk officer) cât și pentru sediu, aici regăsindu-se rolurile de marketing, vânzări, achiziții, financiar etc.

 

Pentru cei care vor să se angajeze în eCommerce e important să înțeleagă business-ul pentru care lucrează, principali competitorii și comportamentul consumatorului. În eCommerce lucrurile sunt oarecum similare, detaliile fiind cele care fac diferența. De asta e foarte important ca persoana care lucrează în eCommerce să înțeleagă că interacțiunea client – site nu e doar o simplă vânzare ci acesta trebuie să stabilească o relație cu el și să-i asigure cea mai plăcută experiență, pentru că, în esență oamenii sunt cei care construiesc un brand. Astfel abordarea agresivă și neprietenoasă din offline nu vor face cinste brand-ului, precum în online îndemnuri precum Comandă acum nu mai au uneori efectul scontat.

 

Ecommerce-ul este o industrie cu un potențial foarte ridicat astfel că merită să-i acorzi din plin atenția ta. Are nevoie de oamenii cu idei și de perspectivă, care să ofere clienților experiențe cât mai plăcute și să gândească strategii care vor contribui la creșterea business-ului respectiv. Indiferent dacă vei alege să lucrezi pentru o companie de eCommerce mai mică sau mai mare, vei avea parte de experiențe care te vor dezvolta atât profesional cât și personal.

 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Bursă: Valoarea totală a tranzacţiilor a crescut cu 57%; acţiunile Băncii Transilvania au asigurat aproape jumătate din lichiditatea pieţei

Bursă: Valoarea totală a tranzacţiilor a crescut cu 57%; acţiunile Băncii Transilvania au asigurat aproape jumătate din lichiditatea pieţei
Valoarea totală a tranzacţiilor consemnate joi pe Bursa de la Bucureşti a crescut cu 57% faţă de şedinţa precedentă, la 28,73 milioane de lei (6,03 milioane de euro), aproape jumătate din această sumă fiind...

Ministrul Economiei: O mai bună armonizare în domeniul mărcilor are un impact pozitiv asupra competitivităţii şi dezvoltării

Ministrul Economiei: O mai bună armonizare în domeniul mărcilor are un impact pozitiv asupra competitivităţii şi dezvoltării
Guvernul a adoptat joi un proiect de Lege care va aduce modificări importante modului în care sunt folosite şi înregistrate mărcile comerciale, dar transpune în legislaţia românească şi o directivă europeană...

Succes pe tărâmul vinurilor. Cum să conduci un imperiu de milioane de euro

Succes pe tărâmul vinurilor. Cum să conduci un imperiu de milioane de euro
Afacerile de familie în România au început trecerea către a doua generație de antreprenori, iar fondatorii marilor branduri lasă pe mâna copiilor imperii de milioane de euro. Atunci când sunt implicaţi oameni...

Curs valutar: Leul s-a apreciat uşor în raport cu euro

Curs valutar: Leul s-a apreciat uşor în raport cu euro
Banca Naţională a României (BNR) a afişat, joi, un curs de 4,7619 lei pentru un euro, în uşoară scădere cu 0,03 bani (-0,01%) faţă de anunţul din ziua precedentă, când moneda naţională valora 4,7622...

România, invadată de pakistanezi

România, invadată de pakistanezi
Peste 500.000 de pakistanezi vor veni să muncească în România până în 2020, o decizie în acest sens fiind luată de Ministerul pentru diaspora şi dezvoltarea resurselor umane din ţara de provenienţă a...

Cartofii fac România campioană europeană. La inflaţie

Cartofii fac România campioană europeană. La inflaţie
România a înregistrat în martie cea mai mare rată anuală a inflaţiei din Uniunea Europeană (4,2%), după ce în primele trei luni din 2019, cartofii, legumele şi fructele au suferit scumpiri puternice. În...

Bei, fumezi, joci la păcănele? Economia se bazează pe tine

Bei, fumezi, joci la păcănele? Economia se bazează pe tine
Viciile românilor asigură aproape 5% din PIB-ul de 200 de miliarde de euro al României, dacă vorbim numai de afacerile fiscalizate ale companiilor care produc „drogurile” noastre cele de toate zilele....

BVB: Acţiunile Banca Transilvania, Fondul Proprietatea şi Nuclearelectrica au asigurat miercuri 56% din lichiditatea pieţei

BVB: Acţiunile Banca Transilvania, Fondul Proprietatea şi Nuclearelectrica au asigurat miercuri 56% din lichiditatea pieţei
Acţiunile Banca Transilvania, Fondul Proprietatea şi Nuclearelectrica au asigurat miercuri mai mult de jumătate (56%) din valoarea totală a tranzacţiilor consemnate pe Bursa de la Bucureşti, care s-a cifrat la...

Legea s-a schimbat: Tot aurul în ţară

Legea s-a schimbat: Tot aurul în ţară
Banca Națională a României (BNR) va fi obligată să aducă în țară toată rezerva de aur păstrată în acest moment la Banca Angliei, conform unui proiect de lege inițiat de președintele PSD Liviu Dragnea și...

Raport: Un miliard de euro cheltuit în România, în energia regenerabilă, aduce o valoare adăugată de peste două miliarde de euro

Raport: Un miliard de euro cheltuit în România, în energia regenerabilă, aduce o valoare adăugată de peste două miliarde de euro
Un miliard de euro cheltuit pentru parcuri eoliene sau reţele electrice, în România, va conduce la o valoare adăugată în economia românească de cel puţin două miliarde de euro, reiese din Raportul intitulat...

Adio cash şi card! Plăteşti la magazin cu telefonul

Adio cash şi card! Plăteşti la magazin cu telefonul
O nouă metodă de achitare a preţului la cumpărături, prin intermediul smartphone-ului, prezintă avantajul că poţi verifica sumele vehiculate, astfel încât să afli imediat câţi bani ai lăsat la casă şi...

O altă bancă importantă pleacă din România

O altă bancă importantă pleacă din România
First Bank anunţă semnarea unui acord cu Bank Leumi le-Israel B.M pentru achiziţionarea tuturor participaţiilor acesteia în filiala Bank Leumi România, însă achiziţia este condiţionată de primirea aprobării...

Curs valutar: Leul s-a depreciat în raport cu euro, dar a câştigat teren în faţa dolarului american

Curs valutar: Leul s-a depreciat în raport cu euro, dar a câştigat teren în faţa dolarului american
Banca Naţională a României (BNR) a afişat, miercuri, un curs de 4,7622 lei, mai mult cu 0,23 de bani (+0,05%) în comparaţie cu anunţul din şedinţa anterioară, când moneda unică fusese cotată la 4,7599...

BNR îşi deschide porţile pentru vizitatori

BNR îşi deschide porţile pentru vizitatori
Banca Naţională a României (BNR) organizează miercuri "Ziua porţilor deschise" iar în intervalul orar 11:00 - 19:00 cei interesaţi vor putea vizita Palatul Vechi din Bucureşti, muzeul BNR şi o colecţie de...

România, Ungaria şi Olanda, cea mai ridicată rată anuală a inflaţiei din Uniunea Europeană, în martie

România, Ungaria şi Olanda, cea mai ridicată rată anuală a inflaţiei din Uniunea Europeană, în martie
Rata anuală a inflaţiei în zona euro a scăzut la 1,4% în martie, de la 1,5% în luna precedentă, şi s-a menţinut la 1,6% în Uniunea Europeană, în timp ce România, Ungaria şi Olanda au înregistrat cele mai...
Serviciul de email marketing furnizat de