x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cariere - cât de mult atrage e-commerce-ul?

0
25 Oct 2018 - 11:20

Piața de eCommerce s-a dezvoltat foarte mult în ultimii ani astfel că numărul locurilor de muncă s-a înmulțit considerabil, fie că vorbim de mediul online sau offline. Pentru mediul online se recrutează oameni cu experiență în departamentele de marketing, vânzări, achiziții sau financiar, în timp ce pentru offline se recrutează mai mult pe partea de consultanță vânzări, casier, director/manager magazine sau ofițer credite.

 

Evoluția ascendentă a locurilor de muncă în domeniul eCommerce-ului s-a datorat și faptului că liderii de piață au continuat să se dezvolte în offline respectiv online și au creat locuri de muncă suficiente. Nu știu dacă ai luat vreodată în considerare un loc de muncă în domeniul eCommerce-ului, însă printre motivele pentru care ar trebui să te orientezi spre viitor către o astfel de industrie pot fi menționate:

 

  • Dinamismul domeniului de activitate (posibilitatea de a lucra în departamente diferite, de a testa tool-uri noi);

  • Fidelizare angajaților prin diverse beneficii (cursuri, tichete cadou cu ocazii speciale, sume extra pentru realizarea/depășirea target-ului, achiziția de produse din gama de produse existentă cu discount-uri speciale pentru angajați, plata abonamentului de transport etc);

  • Dezvoltarea de abilități care pot fi transferate și în alte domenii.

 

Sursa: shutterstock.com

Persoana care își dorește să lucreze în eCommerce trebuie să fie adaptabilă la fluxul de informații zilnice, curioasă, la curent cu ultimele informații din companie și industrie, intuitivă (stabilirea unui proces clar de acțiune), cu o viziune clară și orientate spre realizarea obiectivelor și nu în ultimul rând empatică, să ai o bună cunoaștere a profilului și nevoilor consumatorului.

 

În eCommerce vei avea șansa să afli informații utile despre electronice și electrocasnice, despre it și comunicații, informații care te vor ajuta dacă vei opta pentru un loc de muncă pe vânzări, fie offline sau online sau chiar marketing.

 

E foarte important de știu că în eCommerce ai posibilitatea de a pune bazele cariere tale. Uneori pentru o poziție în magazine se cere un minim de experiență, pasiune pentru produsele companiei (it, electronice, electrocasnice etc), interacțiune zilnică cu oamenii, abilități de comunicare și convingere. Să spunem că ți-ai început cariera la o companie de eCommerce, într-unul din magazinele sale. Pentru început vei avea de învățat caracteristicile esențiale despre o anumită categorie, pe care le vei expune ulterior clienților în încercarea de a le fi alături în achiziția unui produs. Dacă vei fi responsabil, îți vei atinge target-ul setat și vei dori să faci mai mult în cariera ta, ai posibilitatea de a aplica la un rol în sediu, unde vei lucra într-un departament conex. Dacă rămâi fidel companiei, în timp vei putea accesa alte roluri, care vor veni cu noi provocări și cunoștințe de învățat și aplicat.

 

Acum este o perioadă potrivită să alegi o carieră în eCommerce, pentru că cerințele sunt minime, iar schimbarea constantă a industrie, evoluția sa poate fi una spectaculoasă. De exemplu, la unul din cei mai mari retaileri care deține și cel mai bun site de electronice și electrocasnice, ai posibilitatea de a face acest pas. Dacă-ți dorești o carieră în eCommerce și ești pasionat de tehnologie, poți accesa categoria de cariere de pe site-ul respectiv pentru a vedea posturile vacante și cele care ți se potrivesc. Ai 3 categorii de locuri de muncă din care să alegi, în funcție de cunoștințe și experiență. Prima, cea din offline are cele mai multe locuri de muncă disponibile, astfel că poți opta pentru consultant vânzări, raion manager, ofițer credite etc. Cea de-a doua, propune o serie de oportunități la sediu, iar ultima este destinată celor care caută un post în departamentul de logistică.

 

La finalul anului 2017, numărul de angajați ai acestui retailer era în jur de 3120, în prezent numărul acestora menținându-se în jurul acestei valori.Acesta continua să-și extindă numărul de magazine și să se dezvolte în online, așa că numărul locurilor de muncă va crește pe viitor.

 

În ceea ce privește locul unde poți găsi aceste posturi vacante, se optează de cele mai multe ori pentru rețele sociale ca LinkedIn, Facebook sau pagina de cariere a companiei respective. Frecvența cu ca care se postează aceste joburi, este săptămânală sau de câte ori apar poziții libere. În unele cazuri există anunțuri atât pentru magazine, unde cererea de personal este mai ridicată (cele mai uzuale anunțuri sunt pentru call centre, logistică, front desk officer) cât și pentru sediu, aici regăsindu-se rolurile de marketing, vânzări, achiziții, financiar etc.

 

Pentru cei care vor să se angajeze în eCommerce e important să înțeleagă business-ul pentru care lucrează, principali competitorii și comportamentul consumatorului. În eCommerce lucrurile sunt oarecum similare, detaliile fiind cele care fac diferența. De asta e foarte important ca persoana care lucrează în eCommerce să înțeleagă că interacțiunea client – site nu e doar o simplă vânzare ci acesta trebuie să stabilească o relație cu el și să-i asigure cea mai plăcută experiență, pentru că, în esență oamenii sunt cei care construiesc un brand. Astfel abordarea agresivă și neprietenoasă din offline nu vor face cinste brand-ului, precum în online îndemnuri precum Comandă acum nu mai au uneori efectul scontat.

 

Ecommerce-ul este o industrie cu un potențial foarte ridicat astfel că merită să-i acorzi din plin atenția ta. Are nevoie de oamenii cu idei și de perspectivă, care să ofere clienților experiențe cât mai plăcute și să gândească strategii care vor contribui la creșterea business-ului respectiv. Indiferent dacă vei alege să lucrezi pentru o companie de eCommerce mai mică sau mai mare, vei avea parte de experiențe care te vor dezvolta atât profesional cât și personal.

 


 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Licitațiile de toamnă de la New York au înregistrat încasări de aproape două miliarde de dolari

Licitațiile de toamnă de la New York au înregistrat încasări de aproape două miliarde de dolari
Vânzările din timpul săptămânii de licitaţii de toamnă de la New York au totalizat aproape 2 miliarde de dolari (1,94) în total pentru cele două case principale, Christie's şi Sotheby's, potrivit cifrelor...

PMB a calificat demersul firmei UTI cu privire la Arena Națională drept „o formă clară de șantaj”

PMB  a calificat demersul firmei UTI cu privire la Arena Națională drept „o formă clară de șantaj”
Primăria Capitalei a calificat, sâmbătă, demersul firmei UTI cu privire la Arena Naţională drept "o formă clară de şantaj", municipalitatea susţinând că, de această dată, compania "îşi asumă direct...

Mai mulţi bani de la Romgaz

Mai mulţi bani de la Romgaz
Banii care trebuie plătiţi acţionarilor Romgaz ca dividende suplimentare nu prisoseau societăţii, dar este vorba despre o necesitate a statului român, a declarat directorul general Adrian Volintiru. Acesta a...

Black Friday eMAG: Au fost comandate online 122 de automobile, 3,9 kilograme de aur şi 1.800 de nopţi de cazare

Black Friday eMAG: Au fost comandate online 122 de automobile, 3,9 kilograme de aur şi 1.800 de nopţi de cazare
eMAG a înregistrat o medie de 77 de produse comandate pe secundă în prima oră de campanie Black Friday, iar primul milion de lei a fost comandat în 12 secunde, potrivit retailerului. Până în prezent, au fost...

MFP: Obligaţiile fiscale achitate până la 15 decembrie se reduc cu 10% sau 5%

MFP: Obligaţiile fiscale achitate până la 15 decembrie se reduc cu 10% sau 5%
Persoanele fizice care au depus Declaraţia Unică până la 31 iulie 2018 şi îşi achită integral obligaţiile fiscale estimate pentru anul 2018, până la 15 decembrie, inclusiv, vor primi o bonificaţie de 5% din...

Black Friday 2018. Pragul de 2 miliarde de euro ar putea fi depășit în acest an

Black Friday 2018. Pragul de 2 miliarde de euro ar putea fi depășit în acest an
Galerie Foto Afacerile comercianților de electronice și electrocasnice ar putea depăși, în acest an, pragul de 2 miliarde de euro (9,5 miliarde de lei), pe fondul apetitului românilor pentru achiziții cu ocazia Black Friday ș...

Curs valutar: Moneda națională s-a depreciat uşor în raport cu euro şi a câştigat teren în faţa dolarului şi a francului

Curs valutar: Moneda națională s-a depreciat uşor în raport cu euro şi a câştigat teren în faţa dolarului şi a francului
Banca Naţională a României (BNR) a afişat, vineri, un curs de 4,6639 lei, în uşoară creştere (+0,01%) faţă de ziua anterioară, când moneda europeană valora 4,6635 lei. Pe de altă parte, leul a continuat...

Românii au trimis în ţară 3 mld. euro

Românii au trimis în ţară 3 mld. euro
Sumele de bani trimise de rezidenţii din UE către ţări din afara Uniunii Europene, denumite transferuri personale, s-au ridicat la 32,7 miliarde de euro în 2017, în creştere comparativ cu 31,8 miliarde de euro...

Estonia și România, cea mai ridicată rată anuală a inflației din Uniunea Europeană, în octombrie

Estonia și România, cea mai ridicată rată anuală a inflației din Uniunea Europeană, în octombrie
Rata anuală a inflaţiei a urcat în octombrie la 2,2% în zona euro şi în Uniunea Europeană, de la 2,1% luna precedentă, în timp ce Estonia şi România au înregistrat cele mai ridicate rate ale inflaţiei din...

A fost înfiinţat Fondul Suveran

A fost înfiinţat Fondul Suveran
Guvernul a adoptat, joi, Ordonanţa privind înfiinţarea Fondului Suveran de Dezvoltare şi Investiţii (FSDI), care va avea o capitalizare de 9 miliarde de lei. Ulterior, vor fi stabilite şi companiile care intră...

A apărut aritmetica optimistă. Primul beneficiar, Guvernul. Economia se umflă în statistici mai repede decât în realitate

A apărut aritmetica optimistă. Primul beneficiar, Guvernul. Economia se umflă în statistici mai repede decât în realitate
Galerie Foto Datele privind evoluţia economiei româneşti în trimestrul III al anului, făcute publice de Institutul Naţional de Statistică (INS) la mijlocul acestei săptămâni, ar putea fi considerate o surpriză ...

Studiu – Românii se tem de cutremure şi inundaţii şi fug de asigurări  

Studiu – Românii se tem de cutremure şi inundaţii şi fug de asigurări  
Galerie Foto Peste jumătate dintre români se tem de cutremure şi inundaţii, însă doar un român din doi susţine că este interesat de riscurile acoperite prin poliţa de asigurare pentru locuinţă, potrivit unui studiu...

GALERIE FOTO Magazinul Bucureşti a fost demolat

GALERIE FOTO Magazinul Bucureşti a fost demolat
Galerie Foto Unul dintre cele mai cunoscute magazine universal din centrul Capitalei, magazinul Bucureşti, a fost demolat. Situat aprope de locul unde este amplasată acum statuia Lupoaicei, magazinul Bucureşti era unul dintre...

Economia creşte ca-n poveştile de adormit copiii

Economia creşte ca-n poveştile de adormit copiii
Economia României a crescut în trimestrul III cu 4,3 % faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut şi cu 1,9% faţă de trimestrul anterior, se arată în estimările Institutului Naţional de Statistică (INS). INS...

Studiu alarmant! 37% dintre români trăiesc de pe o zi pe alta

Studiu alarmant! 37% dintre români trăiesc de pe o zi pe alta
Mai mult de jumătate dintre români (60%) declară că au credite, în timp ce peste o treime (37%) susţine că are cheltuieli lunare obligatorii identice cu venitul încasat, reiese dintr-un studiu sociologic...
Serviciul de email marketing furnizat de