x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cel mai spectaculos Black Friday din istorie. Vânzări estimate la circa 300 milioane de euro

0
01 Noi 2019 - 13:39
Cel mai spectaculos Black Friday din istorie. Vânzări estimate la circa 300 milioane de euro


Comerţul românesc va înregistra cel mai spectaculos Black Friday din istorie în acest an, cu peste 10 milioane de produse vândute în numai câteva zile şi încasări de circa 300 de milioane de euro la nivelul lunii noiembrie, relevă datele unei analize a companiei de consultanţă Frames, realizată pe baza estimărilor din piaţă.

Cea de-a 9 ediţie a Black Friday a debutat deja la unele magazine, însă punctul culminant va fi pe 15 noiembrie, ziua în care toţi marii jucători din piaţă, de la IT&C la fashion, home&deco, food, beauty, servicii etc. au anunţat campanii speciale în care reducerile de preţuri vor merge până la 80-90%.

Potrivit estimărilor analiştilor de la Frames, ediţia din acest an va aduce un plus de cel puţin 50 de milioane de euro încasări pentru retaileri, în condiţiile în care campania de "Black Friday'' a ajuns la un nivel de maturitate.

"De la gestiunea stocurilor la pricing, extinderea opţiunilor de plată (rate fără dobândă, leasing etc.) şi campaniile de promovare mult mai bine targetate, 2019 va consemna un plus semnificativ la capitolul oferte şi servicii de suport. Business-ul de Black Friday 2019 vine, pe de altă parte, într-un moment cum nu se poate mai bun şi în privinţa cererii, creşterile de salarii şi modificarea obiceiurilor de consum generând un plus semnificativ şi în acest segment'', arată analiza.

În 2018, Black Friday a avut, în numai câteva zile, vânzări de 250 de milioane de euro, cu eMAG, Altex & Mediagalaxy, Flanco şi FashionDays în prim-plan.
Unul dintre liderii pieţei care şi-a declarat oficial rezultatele de Black Friday, eMAG, a înregistrat vânzări cu 28% mai mari decât în 2017, acestea ajungând la nivelul de 460 milioane de lei. Platforma de e-commerce a adunat, în numai o zi, 9,5 milioane de vizite şi a atras peste 55.000 de clienţi noi.

Flanco estima, zilele trecute, că 2019 va aduce cel mai mare Black Friday din istoria companiei, cu reduceri la peste 750.000 de produse în online şi în 155 de magazine din 114 oraşe.

"În 2019, polarizarea accentuată a cererii, constatată în anii trecuţi, a început să se disipeze. Toţi marii jucători din piaţă au învăţat din lecţia Black Friday, astfel că ofertele vor consemna o paletă mai largă de produse şi servicii, la preţuri competitive. Şi clienţii s-au maturizat, alegerea trecând tot mai mult din zona de impuls în cea de target, iar folosirea motoarelor de comparaţie a ofertelor a devenit tot mai relevantă'', arată analiştii.

Black Friday-ul din 2019 va aduce în prim-plan calitatea produselor şi abia în planul secund preţurile, consideră specialiştii Frames.

"Creşterea veniturilor unei bune părţi din populaţie, a nivelului de trai în general, tinde să ducă cererea de produse şi servicii într-o zonă superioară celei din anii trecuţi. După ani de zile în care au cumpărat exclusiv în funcţie de preţ, ignorând calitatea, focusul va fi în 2019 pe produse şi servicii durabile, pe brand, calitate şi garanţie'', afirmă Adrian Negrescu, managerul Frames.

În prim-plan se vor afla electrocasnicele precum televizoarele cu diagonale de peste 100 centimetri, cuptoarele electrice, plitele pe inducţie, maşinile de spălat rufe/vase sau frigiderele, acolo unde tehnologia a evoluat semnificativ în ultimii ani, iar raportul preţ-calitate a devenit unul foarte bun.

Creşterea cererii în acest segment vine şi în condiţiile în care şi rata de înlocuire a acestora a scăzut vertiginos de la 10 ani la 5-6 ani, pe fondul creşterii puterii de cumpărare.

Un alt segment care va asigura un plus semnificativ în Black Friday 2019 va fi cel de beauty & fashion.

"De la aparatură cosmetică la haine şi încălţăminte, ofertele vor fi mult mai diversificate şi mai bine evidenţiate decât în anii trecuţi, în ton cu evoluţia semnificativă a pieţei de profil. Intrarea în piaţă a unor noi platforme internaţionale din sectorul de fashion, mai ales în zona de online, va însemna un boost la nivel de game de produse şi o presiune suplimentară pe preţuri'', relevă analiza.

2019 va aduce oferte extinse şi în zona de amenajări interioare, home & deco. În segmentul materialelor de construcţii, de exemplu, Mathaus va veni pe 15 noiembrie cu o ofertă specială destinată casei, de la obiecte sanitare şi instalaţii la scule şi unelte specifice. Şi în zona de mobilă se anunţă discounturi semnificative, cu Vivre şi Mobexpert în prim-plan.

"Creşterea veniturilor, completată de extinderea modalităţilor de plată în rate, determină tot mai mulţi români să-şi reamenajeze locuinţele, să schimbe mobila achiziţionată în trecut, în anii de boom economic de dinainte de criză, să refacă instalaţiile sanitare, să schimbe centralele termice, caloriferele etc.'', afirmă analiştii.

Oferte interesante de Black Friday vor putea fi găsite şi în zona auto, acolo unde dealerii pregătesc campanii promoţionale cu target pe cei care deţin, în prezent, maşini mai vechi de 10 ani şi în zona de imobiliare, unde ofertele vor include locuri de parcare gratuite şi amenajări interioare incluse în pachet.

"Black Friday 2019 va fi, fără îndoială, cel mai profesionist eveniment de shopping organizat vreodată în România'', estimează analiştii.

De asemenea, Black Friday 2019 vine într-un moment în care românii privesc cu tot mai multă îngrijorare la perspectivele unei noi crize economice. În condiţiile în care 2020 va fi un an plin de incertitudini, focusul pe evenimentul de shopping din acest sfârşit de an va fi unul şi mai accentuat.

"Estimările analiştilor privind avansul preţurilor în 2020, posibila modificare a taxelor şi impozitelor, discuţiile legate de o posibilă criză pun o presiune pe decizia de cumpărare. Să cumpărăm acum, pentru că la anul s-ar putea să fie prea târziu, pare a fi cuvântul de ordine. Iar comercianţii par să fi captat acest interes suplimentar, accentuând prin diverse mesaje de promovare acest impuls'', spun analiştii.

Creşterea semnificativă a vânzărilor din 2019 este pusă şi pe seama modificării obiceiurilor de consum şi extinderii modalităţilor de plată. PayU anunţa, joi, că românii vor cumpăra online în valoare de 1,2 miliarde de lei, în creştere cu 20% faţă de 2018. Valoarea tranzacţiilor online urmează să înregistreze o creştere de 25%, ajungând la peste 360 milioane de lei, în creştere cu 25% în comparaţie cu anul precedent. Motivele acestor creşteri se bazează pe investiţiile constante ale furnizorilor de servicii de plată online şi ale comercianţilor în noi tehnologii şi în educaţia cumpărătorilor.

Extinderea vânzărilor din zona de online este completată de avansul vânzărilor din magazine, mare parte dintre retailer pregătind zone speciale destinate Black Friday, precum Flanco, care a început deja campania de reduceri.

"Achiziţia din magazin rămâne, în continuare, în prim-plan, mai ales în zona de electronice şi electrocasnice. Să butonezi un televizor, laptop sau telefon, să deschizi uşile unui frigider înainte să îl cumperi, să testezi cum funcţionează un aspirator continuă să reprezinte o experienţă relevantă pentru mulţi dintre clienţi'', afirmă analiştii.

Sunt sau nu preţurile mai bune de Black Friday? Nu există un răspuns general valabil. În economia românească, la fel ca şi în alte ţări, există companii care practică reduceri reale şi altele care încearcă să îşi păcălească clienţii, atrage atenţia Frames.

Investigaţiile Consiliului Concurenţei, din ultimii ani, au arătat că, în medie, pentru 30% din produsele monitorizare, preţul tăiat a fost mai mare chiar decât preţul maxim practicat în ultimele 30 de zile, semn care indică o creştere/menţinere artificială a preţului de referinţă de Black Friday.

Privind dintr-un alt unghi, 70% dintre preţuri au fost mai bune decât în alte momente ale anului.

"Dincolo de datoria autorităţilor de a monitoriza şi sancţiona practicile abuzive, clienţii sunt cei care trebuie să fie vigilenţi atunci când achiziţionează produse şi servicii de Black Friday. Urmărirea preţurilor pe o perioadă de timp, comparaţia ofertelor diferitelor magazine, sunt elemente care pot determina un avantaj în achiziţie'', spun experţii.

Potrivit analizei Frames, în zona de online sunt de evitat site-urile obscure, care oferă preţuri spectaculoase.

"Sunt din păcate, în continuare, foarte multe site-uri capcană, oferte false şi preţuri cu multe asterix-uri. Te poţi trezi că achiziţionezi un televizor de la un site no-name şi vei plăti, de exemplu, pentru un produs care a stat aprins non-stop într-un magazin sau cu unul cu alte specificaţii tehnice decât cele declarate. Nu cumpăraţi produse care nu au trecute detaliile complete, care nu deţin certificate de garanţie şi nu precizează costurile de livrare'', susţin experţii.

Ofertele capcană pot fi regăsite şi în magazine, atrag ei atenţia.

"În unele cazuri, magazinele trec cu litere mari caracteristici pe care produsul nu le are. Unii comercianţi 'uită' să prezinte fişa tehnică a produsului la achiziţie, mizând pe faptul ca mulţi clienţi intră în 'febra' cumpărăturilor şi omit să se informeze. O altă stratagemă este cea de reambalare a produselor folosite în magazine pentru prezentare şi vânzarea acestora ca produse noi. Este esenţial de verificat, astfel, dacă un televizor are sigiliul original aplicat pe cutie, înainte de desfacere, element esenţial pentru aproape toate produsele achiziţionate din zona de IT&C'', avertizează analiştii.

Indiferent de canalul de achiziţie, online sau offline, este esenţială verificarea produselor şi în alte magazine.

"De regulă, preţul ridicol de mic ascunde capcane. Pot fi produse folosite şi resigilate, care au o durată mai mică de utilizare, sau unele care au defecte de fabricaţie. Prin verificarea suplimentară, clienţii pot afla, de exemplu, dacă au în faţă un gadget dintr-o generaţie mai veche, vândut la un preţ mai mare sau dacă există un preţ mai bun la un alt retailer'', se menţionează în analiză.

Dincolo de oferte, de preţuri şi de canalele de achiziţie, Black Friday aduce, în 2019, şi cea mai vastă ofertă de servicii de livrare din istoria retailului românesc.
Creşterea pieţei de servicii de curierat, remarcată anterior într-un studiu Frames, s-a tradus şi într-o diversificare a ofertelor de livrare. Companii precum eMAG au dezvoltat sisteme alternative, de la ghişee de livrare în sediile Poştei Române, la zone de pick-up în benzinării etc.

"Ofertele de livrare sunt mai bogate decât în 2018, însă se află încă sub nivelul cererii potenţiale. Astfel că, pentru clienţi, cea mai bună soluţie, dacă au produse transportabile, este să aleagă ridicarea din magazine sau din cutiile de pick-up. Pentru produsele mari, este de aşteptat ca şi în acest an livrările să întârzie, pe fondul infrastructurii deficitare'', arată analiza Frames.

Având în vedere volumul uriaş de mărfuri gestionate în zona de Black Friday, clienţii ar fi bine să aleagă oferte cu verificarea produselor la livrare, evitând astfel să se trezească, ulterior, cu produse avariate sau nefuncţionale, atrag atenţia experţii.

Pentru retailul IT&C, cel care îşi va lua cea mai semnificativă parte din vânzările de Black Friday, luna noiembrie va reprezenta un plus la capitolul cifră de afaceri.
O analiză Frames, realizată anterior, arăta ca piaţa de IT&C va depăşi în acest an nivelul de 40 de miliarde de lei, cu peste 6 miliarde lei peste nivelul din 2018 (34 de miliarde lei). În anul trecut, afacerile celor peste 5.000 de companii din acest sector au crescut cu 8% faţă de anul anterior, liderii pieţei fiind Samsung Electronics România, cu afaceri de 4,6 miliarde de lei, Dante International (eMAG), cu un business de 4,2 miliarde de lei (12,5% din total), şi Altex România, cu 3,6 miliarde de lei.

Statisticile arată, pe de altă parte, că ponderea comerţului electronic în totalul sectorului de retail va creşte, în acest an, la peste 10%, în condiţiile în care, în 2012, comerţul electronic reprezenta numai 1,3% din totalul retailului.

"Dezvoltarea tehnologiei şi a obiceiurilor de consum, accesul mai uşor la internet, încrederea în creştere a românilor în achiziţiile online şi, foarte relevant, criza forţei de muncă - sunt elemente care contribuie la extinderea sectorului de comerţ online în România. Perspectivele lui 2020 merg către o dezvoltare semnificativă a acestui segment, singura mare piedică fiind pusă de nivelul încă sub potenţial al sectorului de livrare/curierat'', se mai spune în analiza Frames.

AGERPRES

Citeşte mai multe despre:   Black Friday

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Loteria Fiscală, calendar 2020

Loteria Fiscală, calendar 2020
Ministerul Finanţelor a definitivat calendarul extragerilor la Loteria Bonurilor Fiscale pe anul 2020 şi a lansat, în acest sens, un proiect normativ spre dezbatere publică. Potrivit proiectului, „extragerile...

Cîţu: Ordonanţa care va obliga ANAF să ridice popririle pe conturi - în şedinţa de guvern de marţi

Cîţu: Ordonanţa care va obliga ANAF să ridice popririle pe conturi - în şedinţa de guvern de marţi
Ministrul de Finanţe, Florin Cîţu, a anunţat că marţi, cel mai probabil, va fi adoptat în şedinţa de guvern actul normativ care obligă ANAF să ridice popririle pe conturi. "Ordonanţa care va permite ANAF s...

Finanţele au împrumutat 45 milioane de lei de la bănci, suplimentar la licitaţia de joi

Finanţele au împrumutat 45 milioane de lei de la bănci, suplimentar la licitaţia de joi
Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a atras, luni, 45 de milioane de lei de la bănci, suplimentar la licitaţia de joi, când a împrumutat 300 milioane de lei, la o dobândă de 4,78% pe an, printr-o emisiune de...

Aurul creşte şi atinge un nou maxim istoric în faţa leului

Aurul creşte şi atinge un nou maxim istoric în faţa leului
Gramul de aur s-a scumpit luni cu 5,5491 de lei (2,57%), până la o cotaţie de 220,9342 lei, de la 215,3851 lei, cât anunţase joi Banca Naţională a României (BNR), înregistrând din nou o valoare...

Românii sunt pe ultimele locuri în UE la folosirea internetului

Românii sunt pe ultimele locuri în UE la folosirea internetului
87% dintre persoanele cu vârsta între 16 şi 74 de ani din Uniunea Europeană au declarat în 2019 că au folosit Internetul în ultimele trei luni, pe ultimele locuri în UE fiind românii (74%) şi bulgarii (68%),...

Soldul creditului neguvernamental a scăzut cu 0,4% în decembrie 2019

Soldul creditului neguvernamental a scăzut cu 0,4% în decembrie 2019
Soldul creditului neguvernamental acordat de instituţiile de credit a scăzut în decembrie 2019 cu 0,4% (-0,8% în termeni reali) comparativ cu luna precedentă, până la nivelul de 267,574 miliarde de lei,...

Revolut, evoluție fulminantă pe piața autohtonă. Cât au cheltuit românii cu acest card într-o singură lună

Revolut, evoluție fulminantă pe piața autohtonă. Cât au cheltuit românii cu acest card într-o singură lună
Românii au cheltuit, în decembrie 2019, peste 95 de milioane de euro cu cardul Revolut, de aproape cinci ori mai mult comparativ cu perioada similară a anului 2018, respectiv 19,2 milioane de euro, informează...

Investiţiile în inovare, tratate de IMM-uri cu total dezinteres

Investiţiile în inovare, tratate de IMM-uri cu total dezinteres
Galerie Foto Pentru sectorul Întreprinderilor Mici şi Mijlocii (IMM) din România, cercetarea şi inovaţia sunt neinteresante, în condiţiile în care cele mai multe dintre ele sunt afaceri de subzistenţă, axate pe comerţ....

Vești proaste pentru angajați. Un sfert dintre companii vor îngheța salariile în acest an

Vești proaste pentru angajați. Un sfert dintre companii vor îngheța salariile în acest an
Unul din patru angajatori nu va acorda nicio majorare salarială în acest an, iar 35,5% afirmă că majorările salariale planificate pentru 2020 vor fi de cel mult 5%, arată datele unui sondaj efectuat de o platformă...

Anul imobiliar 2020: bun pentru investiţii, greu pentru mall-uri

Anul imobiliar 2020: bun pentru investiţii, greu pentru mall-uri
Analiştii imobiliari s-au pus serios pe treabă în acest început de an şi au lansat o serie de studii care arată tendinţele pieţei. Cei mai mulţi se aşteaptă la intrări masive de capitaluri axate în special...

Jurnalul bursier. Câştigătorii şi pierzătorii Bursei

Jurnalul bursier. Câştigătorii şi pierzătorii Bursei
Bursa de Valori Bucureşti a oferit, săptămâna trecută, câştiguri de până la aproape 30%, dar şi pierdei de până la 6,5%. Indicele BET a avut anul trecut a doua creştere din UE, pe primul loc situându-se...

Primul fond de investiții care va ține cont de criteriile de sustenabilitate pentru companii

Primul fond de investiții care va ține cont de criteriile de sustenabilitate pentru companii
Raiffeisen Asset Management lansează un nou fond de investiţii - Raiffeisen Global Equity - care va investi în fonduri de acţiuni şi va avea diversificare la nivel global. Noul fond de investiţii va fi legat de ra...

Acțiunile Băncii Transilvania, cele mai lichide titluri la Bursa de Valori București

Acțiunile Băncii Transilvania, cele mai lichide titluri la Bursa de Valori București
Acţiunile Băncii Transilvania au fost cele mai lichide titluri în această săptămână pe Bursa de la Bucureşti, generând tranzacţii de peste 81,59 milioane de lei, urmate de acţiunile OMV Petrom, cu...

Proiectul prin care Parlamentul va putea interveni în administrarea datoriei publice aruncă în aer investitorii

Proiectul prin care Parlamentul va putea interveni în administrarea datoriei publice aruncă în aer investitorii
România va avea probleme cu investitorii străini dacă va fi aprobat proiectul ca Parlamentul să intervină direct în modul de administrare a datoriei publice, a declarat ministrul Finanţelor, Florin...

Florin Cîțu: Una dintre soluții pentru reducerea evaziunii este vămuirea la destinație

Florin Cîțu: Una dintre soluții pentru reducerea evaziunii este vămuirea la destinație
Ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu, a afirmat că ştie problemele de la vamă, dar situaţia este mai complicată, iar una dintre soluţiile avute în vedere pentru reducerea evaziunii ar putea fi...
Serviciul de email marketing furnizat de