x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

CFR trebuie să semneze contractul pentru tronsonul București-Sighisoara, altfel pierde 800 milioane de euro

0
18 Oct 2019 - 12:21
CFR trebuie să semneze contractul pentru tronsonul București-Sighisoara, altfel pierde 800 milioane de euro


CFR SA, ca autoritate contractantă, are dreptul să semneze contractul pentru modernizarea tronsonului Braşov-Sighişoara, loturile 1 (Braşov-Apaţa) şi 3 (Caţa-Sighişoara), în caz contrar se va pierde o finanţare de aproape 800 de milioane de euro, a declarat directorul general interimar al companiei, Marius Chiper. Potrivit acestuia, actele trebuie rezolvate până la sfârșitul lunii octombrie.Termenul de execuţie a lucrărilor este de 60 de luni de la semnarea contractului.

"Riscăm să pierdem o finanţare şi e păcat de toată munca depusă ca să reabilităm această infrastructură, care este într-o stare destul de degradată. Aşteptăm de trei ani să începem modernizarea acestui sector, unde avem restricţii multe de viteză, limitări, întârzieri. Viteza medie este undeva la 40-50 km/oră, dar sunt zone unde, ştiind că acest proiect este în faza de licitaţie şi vom începe lucrări noi, nu putem să concentrăm foarte multe resurse pentru a înlocui elemente de infrastructură pe acea zonă, soluţia fiind modernizarea. Dacă modernizăm, vom ajunge la viteze de 160 km/oră. Este un proiect la standarde internaţionale, cu 160 km/h, cu peroane, cu clădiri, cu tot ce trebuie, cu sisteme de siguranţă moderne", a menţionat Chiper.

El a explicat că CFR este beneficiarul unui contract de împrumut din fonduri europene, finanţat de Comisia Europeană prin programul CEF - Connecting European Facilities, banii urmând să se piardă dacă nu se semnează contractul până la finele lunii octombrie.

"Procesul de licitaţie al secţiunii Braşov-Sighişoara este o poveste veche pe care o cunoaşte toată lumea din zona feroviară. Sunt nişte licitaţii lansate în primăvara lui 2016 şi suntem după trei ani şi jumătate de evaluări, contestaţii, re-contestaţii, reevaluări şi aşa mai departe şi noi nu reuşim să dăm drumul la acest proiect. Este un proiect foarte important. Pe lângă procedura de licitaţie, CFR SA este beneficiarul unui contract de împrumut din fonduri europene finanţat de Comisia Europeană prin programul CEF - Connecting European Facilities. Pentru acest proiect avem aproximativ 800 de milioane de euro alocaţi ,pe care noi îi ţinem în conturi şi nu îi folosim. Acest proiect a fost promovat la finanţare în baza unui grafic de execuţie şi a unui grafic de consumare a acestor bani. CFR SA a fost beneficiarul acestui împrumut, toate celelalte entităţi au fost giranţii noştri pentru realizarea acestui împrumut - respectiv Ministerul Transporturilor, Ministerul Fondurilor Europene, Ministerul Finanţelor Publice. Deci, este foarte important să menţinem această finanţare pe proiecte. Este o sumă importantă pe care bugetul de stat nu şi-o permite pentru domeniul feroviar", a explicat Chiper.

Programul CEF se termină în 2020, iar până la sfârşitul lunii octombrie autorităţile implicate trebuie să se hotărască dacă vor ca acest proiect să fie finanţat sau nu din aceste fonduri.

"Noi am făcut grantul de finanţare, am luat banii, am întârziat din cauza procedurii de licitaţie pe care, din păcate, nu o putem controla. Am dat raportul, raportul procedurii s-a dus în contestaţie, s-a dus la Curtea de Apel şi aşa mai departe. Acum suntem în faza în care trebuie să alegem între mai multe rele. Principalul rău este că programul CEF se termină în 2020 şi în acest an, până la sfârşitul lunii octombrie, trebuie să ne hotărâm dacă acest proiect mai poate sau nu să fie finanţat în cadrul programului. Comisia Europeană a purtat discuţii cu reprezentanţii statului român, inclusiv cu compania de cale ferată, prin care a cerut să facem un calendar şi să spunem cum avem de gând să susţinem din nou la finanţare acest proiect, în condiţiile în care ei se gândesc la o prelungire cu doi ani a programului, deci până în 2022. Noi am făcut grafice, am făcut calendare, am făcut tot felul de calcule cu colegii noştri şi, cu asistenţa tehnică asigurată de ei, am ajuns la concluzia că putem salva acest proiect, în sensul că am identificat obiectivele care pot fi finanţate şi terminate până în 2022 şi am ajunge la o pondere de aproximativ 72% din acest proiect pe care îl putem termina şi îl putem finanţa, ceea ce în condiţiile actuale este mult mai mult decât nimic. Alternativa ar fi fost să nu finanţăm nimic, adică zero, şi tot proiectul de 800 de milioane de euro să fie finanţat de la bugetul de stat, ceea ce este greu de acceptat şi greu de suportat", a subliniat el.

Marius Chiper a susţinut că din punct de vedere legal, respectiv al legislaţiei achiziţiilor publice, CFR poate semna contractul.

Întrebat dacă se poate semna un astfel de contract după ce guvernul a fost demis prin moţiune de cenzură, Marius Chiper a răspuns: "Nu are nicio legătură cu zona politică acest contract. Este un contract administrativ, este un contract de licitaţie, câştigătorii au fost desemnaţi cu mult timp în urmă, nu schimbă cu nimic rezultatul din procedură, doar aplicăm o decizie finală de instanţă care s-a publicat în vara aceasta. Este doar o procedură administrativă, nu are legătură politică, nu are implicaţii politice".

AGERPRES

Citeşte mai multe despre:   cfr,   moeernizare tronson bucuresti sighisoara

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Care au fost preferințele românilor de Black Friday. Cea mai scumpă comandă din Vinerea Neagră

Care au fost preferințele românilor de Black Friday. Cea mai scumpă comandă din Vinerea Neagră
Românii au cumpărat produse foarte diverse de Black Friday, de la cazane de ţuică profesionale, produse de fashion şi beauty, bijuterii cu diamante, pachete turistice, haine de blană naturală, și până...

Finanţele s-au împrumutat marţi de 75 milioane de lei de la bănci, suplimentar la licitaţia de luni

Finanţele s-au împrumutat marţi de 75 milioane de lei de la bănci, suplimentar la licitaţia de luni
Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a atras, marţi, 75 de milioane de lei de la bănci, suplimentar la licitaţia de luni, când a împrumutat 858 de milioane de lei, la o dobândă de 4,09% pe an, printr-o emisiune...

Mediul de afaceri solicită noului Guvern abrogarea controversatei OUG 114 și a măsurii Split TVA

Mediul de afaceri solicită noului Guvern abrogarea controversatei OUG 114 și a măsurii Split TVA
Mediul de afaceri solicită noului Guvern abrogarea OUG 114/2018 şi a măsurii Split TVA, care au avut un impact negativ semnificativ asupra firmelor româneşti, a declarat Alex Milcev, partener în cadrul firmei de...

Curs valutar 19 noiembrie 2019: Euro a atins un nou maxim istoric pentru a doua zi consecutiv

Curs valutar 19 noiembrie 2019: Euro a atins un nou maxim istoric pentru a doua zi consecutiv
Euro a ajuns la un nou maxim istoric. Banca Naţională a României (BNR) a anunţat, marţi, un curs de referinţă de 4,7759 lei/euro, în creştere cu 0,06% faţă de valoarea atinsă luni. Aceasta este a doua zi...

Piața de spații industriale va avea de suferit în urma unui Brexit dur

Piața de spații industriale va avea de suferit în urma unui Brexit dur
Piaţa de spaţii industriale din România ar putea simţi efecte semnificative în urma unui Brexit dur, consideră specialiştii unei societăți de consultanţă imobiliară. Marea Britanie este o destinație maj...

Deprofesionalizarea și experții doar pe bază de diplomă

Deprofesionalizarea și experții doar pe bază de diplomă
Galerie Foto Problema creării „pe bandă rulantă” a unor așa-ziși experți, prin fondurile europene și nu numai, a făcut posibilă apariția unei piețe paralele a specialiștilor, care îngreunează activitatea celor care...

Producţia de mobilă scade, dar defilăm la export

Producţia de mobilă scade, dar defilăm la export
Volumul producţiei de mobilă din România a înregistrat un regres semnificativ în ultimii cinci ani, ca urmare a creşterii preţurilor la masa lemnoasă, mai mari cu 30% faţă de media UE, precum şi a deficitului ...

Preţurile locuinţelor cresc văzând cu ochii

Preţurile locuinţelor cresc văzând cu ochii
Locuinţele parcurg un trend evident de scumpire, fenomenul manifestându-se cel mai acut în Bucureşti. Totuşi, Cluj-Napoca rămâne oraşul cu cele mai mari preţuri din ţară. Apartamentele vechi se vând mai...

ROPEPCA va avea un nou președinte din 2020

ROPEPCA va avea un nou președinte din 2020
Stephen Birrell (Fora Oil and Gas) va prelua conducerea Asociaţiei Române a Companiilor de Explorare şi Producţie Petrolieră (ROPEPCA) în 2020. "Asociaţia Română a Companiilor de Explorare şi Producţie...

Prima măsură de simplificarea procedurilor în proiectele europene

Prima măsură de simplificarea procedurilor în proiectele europene
Ministrul Fondurilor Europene, Ioan Marcel Boloș, a anunțat, astăzi, prima măsură de sprijin pentru beneficiarii proiectelor de apă și canalizare, ca parte a unui amplu demers de simplificare și...

Deficitul la alimente a crescut cu 24%

Deficitul la alimente a crescut cu 24%
Deficitul României la comerţul cu produse agroalimentare a crescut în primele opt luni ale acestui an cu 24% până la 1,14 miliarde de euro, potrivit datelor centralizate de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării...

Companiile petroliere așteaptă decizia OMV Petrom pentru modificarea prețului carburanților

Companiile petroliere așteaptă decizia OMV Petrom pentru modificarea prețului carburanților
Companiile petroliere aşteaptă mişcările strategice ale liderului pieţei, OMV Petrom, pentru a decide modul în care modifică preţul carburanţilor, se arată în raportul anual al Consiliului Concurenţei...

Industria serviciilor de afaceri pe val. Numărul angajaților va crește cu 9,6% în 2020

 Industria serviciilor de afaceri pe val. Numărul angajaților va crește cu 9,6% în 2020
Numărul de angajaţi din industria de business services din România ar putea creşte anul viitor cu 9,6%, după o majorare de 5% anul acesta, a declarat Dragoş Ştefan, preşedintele Asociaţiei Business Service...

Vasilescu: Întotdeauna în noiembrie se produce o ușoară depreciere a monedei naționale

Vasilescu: Întotdeauna în noiembrie se produce o ușoară depreciere a monedei naționale
Întotdeauna în luna noiembrie se produce o uşoară depreciere a monedei naţionale, fenomen întâlnit la cehi, la unguri şi la polonezi, a declarat Adrian Vasilescu, consultant de strategie la BNR. "De ce...

Galerie FOTO Constructor: Noul Stadion Steaua e finalizat în proporţie de 65%

Galerie FOTO Constructor: Noul Stadion Steaua e finalizat în proporţie de 65%
Galerie Foto Stadionul Steaua, unul dintre cele patru pe care România s-a angajat să le construiască în cadrul organizării Campionatului European de fotbal din 2020 la Bucureşti, este finalizat în proporţie de 65%, a...
Serviciul de email marketing furnizat de