x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Cheltuitori sau economi. Cum îi schimbă izolarea pe consumatori

Cheltuitori sau economi. Cum îi schimbă izolarea pe consumatori

de Dan Straut    |    05 Mai 2020   •   17:30
Cheltuitori sau economi. Cum îi schimbă izolarea pe consumatori

Criza generată de pandemie definește patru categorii distincte de comportamente în rândul consumatorilor aflați în izolare, două dintre acestea încadrându-i ca optimiști și cheltuitori, iar celelalte două - ca pesimiști și economi, potrivit primei ediții a studiului EY „Future Consumer Index”, publicat ieri de compania de consultanță financiară EY România. Comportamentul celor patru categorii de consumatori este definit, astfel, ca: „Redu drastic cheltuielile”, „Păstrează-ți calmul și cheltuiește”, „Economisește și fă stocuri”, respectiv „Hibernează și cheltuiește”.

 

Consumatorii care se încadrează în segmentul „Redu drastic cheltuielile” (27,3% din totalul respondenților) cheltuiesc mai puțin la toate categoriile de consum, deoarece pandemia are un efect mai sever asupra statutului lor profesional. Cei mai mulți consumatori (35,1%) se înscriu în categoria „Economisește și fă stocuri”, iar cei din segmentul „Hibernează și cheltuiește” (11,4%) cheltuiesc cel mai mult pe produse din toate categoriile.

Potrivit studiului, cele patru categorii de consumatori au următoarele caracteristici:
- „Redu drastic cheltuielile”: Acești consumatori au, în general, peste 45 de ani și au fost cei mai afectați din punct de vedere profesional. 78% dintre ei fac cumpărături mai rar, 64% cumpără doar produse de strictă necesitate, iar 33% consideră că marca produsului este mai puțin importantă;
- „Păstrează-ți calmul și cheltuiește”: Acești consumatori nu se consideră direct afectați de pandemie și nu își modifică obiceiurile de cumpărare. Doar 21% dintre ei cheltuiesc mai mult pe produsele de băcănie;
- „Economisește și fă stocuri”: Acest segment este cel mai îngrijorat de viitorul familiilor lor și de perspectivele pe termen lung. Peste o treime (36%) dintre ei cheltuiesc mai mult pe produse de băcănie.
- „Hibernează și cheltuiește”: Cuprinși majoritar în grupa de vârstă 18-44 de ani, acești consumatori sunt preocupați cel mai mult de impactul pandemiei, dar numai 40% dintre membrii acestui segment au declarat că fac cumpărături mai rar.

 

 

 

După pandemie vor apărea noi segmente de consumatori: „Continuă să reduci” (13,1%), „Păstrează moderația” (21,7%), „Revino la normal” (31,4%), „Extravagant prudent” (24,7%) și „Revenire spectaculoasă” (9,1%).

 

 

O treime din consumatori declară că vor reevalua lucrurile pe care le prețuiesc cel mai mult

×