x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie Ciocolata si felicitare, un singur ambalaj

Ciocolata si felicitare, un singur ambalaj

05 Ian 2005   •   00:00

Pe sistemul doi in unu, practicat cu succes mai ales in industria sampoanelor, Jon Barac un roman cu nume de import, a introdus pe piata romaneasca "ciocolata cu mesaj".


ADRIAN MIHAI

Click pentru a mari imaginea Click pentru a mari imaginea
COMUNICARE. Jon Barac a adus in Romania o metoda inteligenta de a vinde ciocolata cu mesaje haioase
Ideea i-a venit in urma cu un an, cand a vazut in Austria produse similare. Specializat in marketing, Barac s-a gandit ca poate vinde ideea si in Romania. Timp de trei luni s-a ocupat doar de documentare. Pana sa apara Ciocobar pe piata au mai trecut insa inca vreo sapte.

EMOTII. Principiul afacerii este acela ca produsul apeleaza la emotii pentru a se vinde. Ciocolata are 12 modele diferite de ambalaj. Acelasi produs se afla in toate, o ciocolata cu lapte. Cu un desen cuminte ce insoteste popularul mesaj de "La multi ani!" dar si un provocator "Musca-ma!", ciocolata este menita sa fie daruita. De altfel, acesta este si sloganul produsului: "Ciocolata in dar". Ambalajul traditional al unui astfel de produs a fost si el modificat. Lui i-a "crescut" o agatatoarea la partea superioara a cutiei, fapt ce permite o expunere alternativa. Pentru ca produsul trebuie sa se gaseasca nu numai la raionul de ciocolata dar si acolo unde omul ar mai putea cauta nu cadou, agatatoarea face posibila amplasarea lui si in astfel de locuri, pe suporturi speciale. De altfel, primele cifre arata ca cele mai bune vanzari se inregistreaza in amplasamentele de langa rafturile de vin.

Click pentru a mari imaginea
ASOCIERE. Ciocolata cu mesaj al`turi de b`uturi

NOUTATE. "Foarte important este ca nu canibalizeaza vanzarile. Interesant pentru vanzatori este faptul ca se creeaza o categorie noua de produse" considera Barac. Chiar daca este un produs de nisa, fara vanzari spectaculoase, intreprinzatorul se asteapta sa apara si concurenta. Avantajul ei va fi ca o sa urmeze un drum format. "Lupta se va duce pe mesaj, exact ca la felicitari", anticipeaza Barac.

Productia a fost externalizata, ea fiind asigurata de Modares Food un producator de dulciuri cu o gama larga de produse. Ciocolata este facuta dupa o reteta romaneasca. "Toate fortele mele sunt mobilizate catre exteriorul produsului" spune intreprinzatorul. Distributia se face prin reteaua proprie. Produsul este deja prezent in 300 de magazine din Bucuresti iar anul acesta va urma extinderea in tara.

.

CONCURENTA
Societatea Pralin din Cisnadie a lansat pe piata inaintea Sarbatorilor de iarna tablouri si felicitari din ciocolata cu teme de sezon. Directorii firmei au fost inspirati de produsele pe care le-au vazut la Paris, la ultimul salon international al cofetarilor si patiserilor. Lunga de 20 de centimetri, cartea postala din ciocolata alba este acoperita cu o folie speciala, comestibila. Panza, ramele si suportul tabloului sunt realizate numai din ciocolata. "Aceasta are mai multe avantaje: este in acelasi timp utila si practica, pentru ca poate fi mancata, e un cadou dulce si, in plus, nu mai trebuie scrisa, ci doar inmanata celor dragi", considera directorul firmei, Florin Balan. Potrivit acestuia, initiativa a avut la baza dorinta de a imbina frumosul ca arta cu deliciosul gust al ciocolatei.

Scrieti-ne!
Aveti afaceri banoase, afaceri ingenioase sau pe care le-ati inchis pentru ca nu se potriveau stilului de viata al romanilor? Credeti ca merita sa afle mai multa lume de ele? Povestiti-ne experienta dumneavoastra, iar noi o vom spune mai departe cititorilor nostri (clientilor vostri). Va asteptam mesajele la adresele: victor.ciutacu@jurnalul.ro sau adrian.mihai@jurnalul.ro.
×
Subiecte în articol: economic ciocolata