x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Bani şi Afaceri Economie CNA şi RAC sancţionează publicitatea negativă promovată de acţionarul minoritar PCC SE.

CNA şi RAC sancţionează publicitatea negativă promovată de acţionarul minoritar PCC SE.

de Eliza Popa    |    18 Mai 2011   •   21:00

Conducerea Oltchim saluta decizia Consiliului National al Audiovizualului, care a cerut in sedinta din 12.05.2011 intrarea in legalitate a spo­tului publicitar "PCC Oltchim", difuzat pe posturile de televiziune Money Channel si Realitatea TV, si conformarea acestuia regulamentelor CNA. Prin aceasta decizie, CNA confirma utilizarea de actionarul minoritar PCC SE a unei publicitati agresive, care nu asigura o informare co­rec­ta a publicului si o concurenta loia­la, intrucat este echivoca si induce in eroare tocmai cu privire la caracte­rul publicitar, de promovare.

In acord cu observatiile membri­lor CNA, reiese ca publicitatea pro­mo­vata de PCC SE nu are un con­tinut care sa promoveze imaginea, pro­dusele sau serviciile unei compa­nii, ci, prin asocierea imaginii si nu­melui unei societati – in cazul de fata Oltchim – intr-un context negativ, ne­favorabil acesteia, finalitatea de­mer­sului publicitar asumat de PCC SE este ambigua, nerezultand in mod evi­dent daca se doreste promovarea unui actionar minoritar sau afectarea ima­ginii societatii la care acesta detine actiuni.

Decizia CNA vine dupa ce, la data de 11.05.2011, Comitetul Etic al Consiliului Roman pentru Publicitate (RAC) a recomandat PCC SE revi­zui­rea comunicarii si eliminarea ace­lor afirmatii care pot conduce la afectarea imaginii Oltchim.

Deciziile CNA si RAC vin sa confirme si sa intareasca ingrijorarile pe care conducerea Oltchim le-a exprimat de nenumarate ori in ultima vreme, cu privire la campaniile de publicitate agresive ale actionarului minoritar PCC SE, campanii menite sa discrediteze activitatea combinatului, cu scopul de a netezi drumul PCC SE spre o preluare facila a Oltchim, la o valoare de piata mult diminuata.

"Actiunile concertate de diminuare a valorii Oltchim se inscriu in strategia PCC SE de a bloca activitatea combinatului in vederea privatizarii societatii la o valoare cat mai scazuta. Prin mesaje transmise prin intermediul publicitatii platite, prin care se fac afirmatii grave si nea­de­va­rate, PCC SE reprezinta o amenintare pentru desfasurarea corecta a procesului de privatizare anuntat recent de Ministerul Economiei", declara Constantin Roibu, director general al Oltchim.

Deciziile din ultima vreme ale instantelor din Romania, precum si avertismentele venite din partea institutiilor cu putere de reglementare in domeniul publicitatii si audiovizualului, arata lipsa de temei a demersurilor PCC SE. Imediat dupa intrarea in actionariatul Oltchim, PCC SE a derulat o serie de actiuni ostile, in urma carora activitatea companiei a fost blocata, iar societatea a suferit grave prejudicii de imagine. In urma cu cinci ani, inainte ca PCC SE sa intre in actionariatul companiei, Oltchim inregistra urma­toa­rele rezultate financiare: cifra de afaceri de 491,369 milioane de euro, exporturi in valoare de 354,017 milioane de euro, investitii in valoare de 51,841 milioane de euro, un profit de 2,491 milioane de euro si EBITDA de 28,836 milioane de euro. Dupa intrarea PCC SE in actionariatul companiei, prin blocarea de acesta a majorarii capitalului social al societatii, Oltchim a inregistrat pierderi financiare, ajungand la capitaluri proprii negative. In ultimii ani, pierde­rile s-au majorat ca urmare a actiunilor PCC de blocare in justitie a unor finantari pe care Oltchim intentiona sa le acceseze.

"PCC SE este direct raspunzator de blocarea activitatii societatii, de func­tionarea redusa a acesteia si de toate pierderile inregistrate in ultimii ani. Campania publicitara negativa sustinuta de PCC are ca scop, pe lan­ga blocarea activitatii Oltchim, si inla­tu­rarea oricarui investitor serios in­te­resat in procesul de privatizare", com­pleteaza Constantin Roibu.

×